Hoe wapen je jezelf tegen hufters als deze?

Jij leest een stukkie in de krant over iemand die je helemaal niet kent, weet dan waarschijnlijk ongeveer 10% van wat er te weten is, op grond daarvan vorm je een mening, ook over de uitspraak en dan ben je boos op de overheid.


Vergeet ook niet dat wat je in de krant leest vaak maar half klopt.

Tenminste als het over zaken gaat waar ik verstand van heb, dan klopt het in minimaal 50% van de gevallen gewoon aantoonbaar NIET. B.v. in de krant is het altijd een "noodlanding" terwijl het in 99% van de gevallen een voorzorgslanding is.

Dat zal bij politie en justitie net zo gaan.

Verslaggevers hebben zelden verstand van de zaken waar ze over schrijven.
 
Ik raak ledematen op van de weg en frommel ze ergens in de Ambulance zodat ze nog mee gaan met de eigenaar. Nog even een spoedbegeleiding naarv t ziekenhuis, erg leuk, maar risicovol. Daarna mag ik schakelen in m'n hoofd en ga ik naar zijn naasten om daar te vertellen wat er is gebeurd.
Ik zei laatst tegen een agent "Dit moet voor jullie ook een slechte dag zijn". Precieze aanleiding doet er even niet toe, laten we het er op houden dat ik opgelucht ben dat zij er als eerste waren. Hij antwoordde: "Dat klopt. Wij hebben geen keus" :/ . Nog geen twee minuten na de confrontatie bij het mortuarium konden ze met toeters en bellen naar de volgende oproep. 'Even' schakelen inderdaad. Ik moest ook denken aan hun collega's in een andere gemeente die nu een paar ouders de slechtste dag van hun leven gingen bezorgen. Opeens leek politiewerk me niet meer zo glamorous, laat staan makkelijk. Je zal vast een keer de held van de dag zijn, een manier vinden om te dealen met de ellende en aan het einde van de week/maand een positieve balans kunnen opmaken, maar toch. Ik kan me weer iets beter voorstellen dat het zuur is als mensen zeiken over de politie, terwijl ze wel verwachten dat je klaar staat om de meest nare klussen op te knappen.
 
Ja je mag indien hij met een mes op je afkomt gerust met het nachtkastje gaan gooien.

Dus als de inbreker de trap op loopt en is bijna boven, dan heb je het juiste moment te pakken om je nachtkastje / kluis / aambeeld / grindtegel alvast naar hem toe te werpen :+
 
Dus als de inbreker de trap op loopt en is bijna boven, dan heb je het juiste moment te pakken om je nachtkastje / kluis / aambeeld / grindtegel alvast naar hem toe te werpen :+


Kun jij toch niets aan doen dat hij op de vlucht de trap af valt en zijn nek breekt. :N ;)
 
Laatst bewerkt:
In hoeverre heb jij enige wetskennis ?
Dit zijn uitspraken van iemand die niet op de hoogte is van hoe eea wettelijk geregeld is. Borrelpraat, verjaardagspraat, bull shit.

Laten we beginnen bij politiemensen.
Geloof me, als er een inbreker bij een politieagent inbreekt dat die inbreker dan passend aangehouden word en dat het helemaal legaal gaat zijn.
En niet omdat het een politieagent is, maar omdat hij wel weet wat wel en niet kan.

Ik heb maar heel weinig wetskennis. Ben maar een simpele boerenlul
En idd, mijn schrijven is hoofdzakelijk vanuit onderbuikgevoel geschreven.

En aangezien ik geen politieagent ben, heb ik geen idee hoe ik een inbreker "passend" moet aanhouden.
Dus gebruik ik mijn simpele boerenlullenverstand, net zoals de meeste mensen die niet op de hoogte zijn van de exacte desbetreffende wet.

En mijn simpele boerenlullenverstand zegt dat ik die inbreker duidelijk zal maken dat die met zijn poten van mijn spullen af moet blijven.
En dat doe ik niet door een vriendelijk gesprek aan te gaan met meneer de inbreker.

En aangezien ik niet wil riskeren dat hij een mes of ander wapen tegen mij gaat inzetten, loop ik naar beneden met een honkbalknuppel, bankschroef, SM zweep, of een ander potentieel wapen dat ik te pakken kan krijgen.


En dan komen we dus weer op mijn schrijven terug, nl dat ik dan opgepakt word en in voor de rechter mag verschijnen.


Mocht ik na bovenstaande wederom onzin uitkramen, dan hoor ik graag wat er niet aan klopt
 
En aangezien ik niet wil riskeren dat hij een mes of ander wapen tegen mij gaat inzetten, loop ik naar beneden met een honkbalknuppel, bankschroef, SM zweep, of een ander potentieel wapen dat ik te pakken kan krijgen.


En dan komen we dus weer op mijn schrijven terug, nl dat ik dan opgepakt word en in voor de rechter mag verschijnen.


Mocht ik na bovenstaande wederom onzin uitkramen, dan hoor ik graag wat er niet aan klopt
En dan is jouw gang naar de rechter (zeer waarschijnlijk) geheel terecht. Een persoon die een ander persoon zwaar lichamelijk letsel bezorgt (om welke reden dan ook) dient zijn acties te laten toetsen aan onze rechtspraak. Heb je het netjes gedaan (zoals het hoort) heb je niet veel te vrezen. Heb je teveel geweld gebruikt (zeg maar even wraak genomen) dan is een wettelijke sanctie ook terecht. Als samenleving hebben we nu eenmaal dat soort regels met elkaar afgesproken.
Let wel: ik heb geen medelijden met desbetreffende inbreker, maar als we allemaal onze eigen "rechtspraak" gingen gebruiken zou het snel een zooitje worden in onze maatschappij.
 
Laatst bewerkt:
En dan is jouw gang naar de rechter (zeer waarschijnlijk) geheel terecht. Een persoon die een ander persoon zwaar lichamelijk letsel bezorgt (om welke reden dan ook) dient zijn acties te laten toetsen aan onze rechtspraak. Heb je het netjes gedaan (zoals het hoort) heb je niet veel te vrezen. Heb je teveel geweld gebruikt (zeg maar even wraak genomen) dan is een wettelijke sanctie ook terecht. Als samenleving hebben we nu eenmaal dat soort regels met elkaar afgesproken.
Let wel: ik heb geen medelijden met desbetreffende inbreker, maar als we allemaal onze eigen "rechtspraak" gingen gebruiken zou het snel een zooitje worden in onze maatschappij.


Wel een beetje onzin ,als degene niet in mijn huis of aan mijn spullen was gekomen,was hem niets overkomen.in feite neemt hij zelf dat risico,wat als mijn hond hem in z n strot vliegt??(moet ik m wel eerst wakker maken maar dat terzijde)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zelf zou, als dit iemand in mijn omgeving zou gebeuren, het wel weten, in de agenda noteren wanneer zijn rijontzegging verloopt en vanaf dat moment hem ernstig ontmoedigen om nog deel te nemen aan het verkeer. in ieder geval voor een tijdje. en ik bedoel niet fysiek geweld tegen de persoon. meer het voertuig uit de running nemen, banden keer op keer leeg laten lopen, dat soort dingen. vervelend voor die vent en misschien gaat het te ver. echter in mijn ogen gaat de uitspraak van maar een half jaar ontzegging ook te ver.
Ik zou hem een quasi-officiele nepbrief sturen 1 maand voordat zijn ontzegging afloopt. Dat hij gratie heeft gekregen.

En zodra hij dan rijdt, de politie bellen.
 
Ik zou hem een quasi-officiele nepbrief sturen 1 maand voordat zijn ontzegging afloopt. Dat hij gratie heeft gekregen.

En zodra hij dan rijdt, de politie bellen.

Niet vergeten te melden dat hij een paar kilo "basterdsuiker" of "snuiftabak" in de kofferbak heeft. ;)
 
Laatst bewerkt:
Een feit wat, denk ik, regelmatig voorkomt in het verkeer. Hufterig gedrag jegens motorrijders.

Ik denk dat velen zullen beamen ze een bijna gelijke situatie hebben meegemaakt. Waar het dan wel niet tot contact kwam, maar waar de intentie van de automobilist wel aanwezig was. Ook al heeft het er maar schijn van.

Zelf heb ik het volgende meegemaakt in Deventer. Op een 50 weg, waar na een 90 graden bocht een doorgetrokken streep loop, die na z'n 100 meter overgaan in onderbroken wegmarkering.

Waar ik de bocht uit gas geef, vervolgens kijk, en mijn richting gebruik. Heeft een imbiciele automobiliste het idee dat ik er niet langs mag en gooit pardoes haar richtinganwijzer naar links uit. Een actie waarop ik vol in de ankers ging, ondanks de weet dat er geen wegen naar links zijn.

Dit soort zaken zijn moeilijk hard te maken, zelf rijd ik niet met een Go Pro of action cam, maar zou dit eigenlijk wel moeten doen. Vooral in verband met aansprakelijkheid en bewijslast.

Het moment dat het daadwerkelijk tot aan fysiek contact komt, is het in het spreekwoordelijke "bankje" altijd het ene woord jegens het andere woord. Met een getuigen bereik je al meer, politie die het een en ander heeft gezien is nog waardevoller maar de action cam blijft toch wel wapen nummer één.

Ik vraag me wel af waar de intolerantie, specifiek, tegen ons vandaan komt. Sowieso hebben deelnemers aan het verkeer tegenwoordig een korter lontje, maar naar motorrijders lijkt dit alleen maar grootser te zijn.
 
Ik heb er eerlijk gezegd nooit echt last mee gehad. Met echt rare imbeciele acties.
En ik rij al 20 jaar motor, alleen geen woonwerk.
 
Een feit wat, denk ik, regelmatig voorkomt in het verkeer. Hufterig gedrag jegens motorrijders.

Ik denk dat velen zullen beamen ze een bijna gelijke situatie hebben meegemaakt. Waar het dan wel niet tot contact kwam, maar waar de intentie van de automobilist wel aanwezig was. Ook al heeft het er maar schijn van.

Zelf heb ik het volgende meegemaakt in Deventer. Op een 50 weg, waar na een 90 graden bocht een doorgetrokken streep loop, die na z'n 100 meter overgaan in onderbroken wegmarkering.

Waar ik de bocht uit gas geef, vervolgens kijk, en mijn richting gebruik. Heeft een imbiciele automobiliste het idee dat ik er niet langs mag en gooit pardoes haar richtinganwijzer naar links uit. Een actie waarop ik vol in de ankers ging, ondanks de weet dat er geen wegen naar links zijn.

Dit soort zaken zijn moeilijk hard te maken, zelf rijd ik niet met een Go Pro of action cam, maar zou dit eigenlijk wel moeten doen. Vooral in verband met aansprakelijkheid en bewijslast.

Het moment dat het daadwerkelijk tot aan fysiek contact komt, is het in het spreekwoordelijke "bankje" altijd het ene woord jegens het andere woord. Met een getuigen bereik je al meer, politie die het een en ander heeft gezien is nog waardevoller maar de action cam blijft toch wel wapen nummer één.

Ik vraag me wel af waar de intolerantie, specifiek, tegen ons vandaan komt. Sowieso hebben deelnemers aan het verkeer tegenwoordig een korter lontje, maar naar motorrijders lijkt dit alleen maar grootser te zijn.

Afgunst
Jaloezie
Minachting
Wrok

Gaat er weer zo een, met z'n flitsende pakje en 10x meer vermogen dan mijn kut Hyundai. Ze rijden altijd te hard en hij denkt hem er even zo langs te schijten? Nou, dacht het niet! Mag leien dat "ze" allemaal de vangrail in vliegen, de klootzakken, allemaal! Ik moet in de rij staan, dus zij ook! Wéééh '(.
 
Afgunst
Jaloezie
Minachting
Wrok

Gaat er weer zo een, met z'n flitsende pakje en 10x meer vermogen dan mijn kut Hyundai. Ze rijden altijd te hard en hij denkt hem er even zo langs te schijten? Nou, dacht het niet! Mag leien dat "ze" allemaal de vangrail in vliegen, de klootzakken, allemaal! Ik moet in de rij staan, dus zij ook! Wéééh '(.


:^
 
Wie zijn dan de Hufters?
Die uit Zuid Limburg en die joetjoep blagen ken ik niet, maar die uit Amsterdam: Martin Cramer, Alex van Veen en Frank van der Steen.
(http://www.muziekencyclopedie.nl/action/entry/De+Hufters)

Maar serieus: Geen idee naar wie deze gericht is. maar ik zie niemand spreken over een overtreding van een motorrijder in de paar posts boven je. Dus de automobilist die een andere weggebruiker die zich netjes aan de regels houdt afsnijdt, blokkeert of probeert te intimideren met het knipperlicht lijkt me een goede om mee te beginnen.

Mechanism verwijst m.i. naar de denkwijze van dat soort automobilist. De categorie sukkels die zich met hun geheel eigen moraal verheven boven de rest van de wereld in hun eigen koetsje rondrijden en zich geroepen voelen om de hele wereld om zich heen te wijzen op hun 'foute' gedrag. Zeg maar de Laurens Verduijntjes.
 
Een feit wat, denk ik, regelmatig voorkomt in het verkeer. Hufterig gedrag jegens motorrijders.

Ik denk dat velen zullen beamen ze een bijna gelijke situatie hebben meegemaakt. Waar het dan wel niet tot contact kwam, maar waar de intentie van de automobilist wel aanwezig was. Ook al heeft het er maar schijn van.

Zelf heb ik het volgende meegemaakt in Deventer. Op een 50 weg, waar na een 90 graden bocht een doorgetrokken streep loop, die na z'n 100 meter overgaan in onderbroken wegmarkering.

Waar ik de bocht uit gas geef, vervolgens kijk, en mijn richting gebruik. Heeft een imbiciele automobiliste het idee dat ik er niet langs mag en gooit pardoes haar richtinganwijzer naar links uit. Een actie waarop ik vol in de ankers ging, ondanks de weet dat er geen wegen naar links zijn.


Ik vraag me wel af waar de intolerantie, specifiek, tegen ons vandaan komt. Sowieso hebben deelnemers aan het verkeer tegenwoordig een korter lontje, maar naar motorrijders lijkt dit alleen maar grootser te zijn.

Intolerantie jegens motorrijders... Op grond waarvan denk je dat het specifiek tegen motorrijders vaker voorkomt ?

Ik heb er inmiddels 1.000.000motor km erop zitten, nooit iets meegemaakt waarvan ik dacht dat het specifiek tegen mij als motorrijder gericht was.

De tolerantie onder weggebruikers is gewoon niet zo groot, maar tegen motorrijders niet gekker als tegenover andere weggebruikers hoor. Ga maar s vragen bij vrachtwagenchauffeurs, wielrenners, bromfietsers...die vinden allemaal dat het intolerante gedrag richting hun specifieke groep gericht is.
 
Wel een beetje onzin ,als degene niet in mijn huis of aan mijn spullen was gekomen,was hem niets overkomen.in feite neemt hij zelf dat risico,wat als mijn hond hem in z n strot vliegt??(moet ik m wel eerst wakker maken maar dat terzijde)
Je hebt niet gelezen wat ik bedoel. Natuurlijk loopt een inbreker zelf dat risico.....
Maar wil je dan beweren dat alles wat binnenkamers gebeurd dan maar niet onderzocht moet worden? Als jij mot hebt met iemand hoef je hem dan alleen maar in elkaar te slaan en hem bij jou thuis te deponeren en te roepen dat het een inbreker was.
Alle gevallen van mishandeling dienen uitgezocht te worden, en in alle gevallen moet er een afweging gemaakt worden of er vervolging plaats moet vinden.
Ik heb echt geen medelijden met een inbreker, maar juist vanwege de bescherming van onze maatschappij moet er goed gekeken worden of geweld wel of niet proportioneel en terecht is.
 
Als het druk is op de weg dan komen de echte aso's te voorschijn.
Vooral al ze op tijd moeten komen.

Stond donderdag nog bij ons in de krant, vrouw haalt begrafenisstoet in en snijd af.
Totaal geen compassie met de nabestaanden.

Ik denk niet dat het puur tegen motorrijders is. Sommige mensen draaien gewoon door.
 
inbreker mag je niets doen als hij de bewoner ook niets doet ,
maar als de dief in mijn la van de kast rommelt en de wildklem gaat af en meneer
krijgt zijn hand of wat er tussen ? dat mag ook al niet, kan hij/zij je aan klagen ,
moet ik een bord bij de deur verboden voor onbevoegden,
krijg ik te horen ja maar dat kunnen buitenlanders niet lezen ,
in hoe veel talen moet het er dan staan? liefst nog met verlichting? |(
en pijlen voor de loop roette :)
 
inbreker mag je niets doen als hij de bewoner ook niets doet ,
maar als de dief in mijn la van de kast rommelt en de wildklem gaat af en meneer
krijgt zijn hand of wat er tussen ? dat mag ook al niet, kan hij/zij je aan klagen ,
moet ik een bord bij de deur verboden voor onbevoegden,
krijg ik te horen ja maar dat kunnen buitenlanders niet lezen ,
in hoe veel talen moet het er dan staan? liefst nog met verlichting? |(
en pijlen voor de loop roette :)

Beetje vaag dit :?

Wat heeft een wielklem in jouw kast voor nut, behalve dan dat je er zelf of iemand anders met de klauwen inkomt.
In elk geval, de kans is groter dat niet de inbreker er vast inzit, maar iemand waarbij het niet de bedoeling is _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan