Hoe wapen je jezelf tegen hufters als deze?

Beetje vaag dit :?

Wat heeft een wielklem in jouw kast voor nut, behalve dan dat je er zelf of iemand anders met de klauwen inkomt.
In elk geval, de kans is groter dat niet de inbreker er vast inzit, maar iemand waarbij het niet de bedoeling is _O-
Wielklem ?
Jou tablet/ telefoon doet ook al auto correctie op getypte teksten van anderen :+

Staat wildklem namelijk _O-
 
Je hebt niet gelezen wat ik bedoel. Natuurlijk loopt een inbreker zelf dat risico.....
Maar wil je dan beweren dat alles wat binnenkamers gebeurd dan maar niet onderzocht moet worden? Als jij mot hebt met iemand hoef je hem dan alleen maar in elkaar te slaan en hem bij jou thuis te deponeren en te roepen dat het een inbreker was.
Alle gevallen van mishandeling dienen uitgezocht te worden, en in alle gevallen moet er een afweging gemaakt worden of er vervolging plaats moet vinden.
Ik heb echt geen medelijden met een inbreker, maar juist vanwege de bescherming van onze maatschappij moet er goed gekeken worden of geweld wel of niet proportioneel en terecht is.


Ik heb het over een inbreker,heb het absoluut niet over alles wat binnenskamers gebeurt,
 
O maar je mag best je bezit verdedigen.
Ik had een kennis vroeger, die een hotel had. Daar betrapte hij op heterdaad een inbreker. Hij had nog een paar handboeien (vraag me niet waarom) en heeft de inbreker hiermee aan de brandtrap vastgezet en vervolgens de politie gebeld. Helaas (voor de inbreker) duurde het behoorlijk lang voor de politie langskwam en al die tijd stond die inbreker dus vastgebonden in de regen.
Natuurlijk is er wel een opmerking gemaakt dat dit eigenlijk niet de bedoeling was maar stiekem konden de agenten er wel om lachen. Het heeft hem in ieder geval geen probleem opgeleverd.
De inbreker is daar overigens nooit weer geweest.
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik maar je gaat toch ook geen valkuil maken om inbrekers te vangen.
En dan extra diep of met een spijkerbedje erin :?
 
Laatst bewerkt:
Wielklem ?
Jou tablet/ telefoon doet ook al auto correctie op getypte teksten van anderen :+

Staat wildklem namelijk _O-


Echt niet, dat kan niet. Heb wildklem getypt :P

Wielklem kan ook. Ophangen in de kast of boven de deur en dan krijgt de inbreker lekker een possie staal op zijn tater ;(
 
Ik had een collega in een naburige plaats, die in een bungalow woonde. Alleen. Als hij in de zomer op vakantie ging, haalde hij de plank weg die bovenop de kruipruimte-opening lag.
Dat deed hij heel bewust om de eventuele inbreker die door de door hemzelf geforceerde voordeur zou komen en gebroken been te bezorgen.
In de sfeer van: je bent niet welkom en dat zul je voelen ook.
Overigens is er nooit ingebroken bij hem, dus alles was wel overbodig. Maar het gaf hem een goed gevoel.
 
90 uur schoffelen is ook een halve maand salaris mislopen en een moeilijke discussie met de werkgever waarom je niet beschikbaar bent.

Gevoelsmatig vind ik het ook weinig maar een daadwerkelijke gevangenisstraf betekent zeker verlies van baan en in een sociaal isolement komen. Met grote kans dat zijn wrok tegen de samenleving in het algemeen en motorrijders in het bijzonder alleen maar toeneemt en zo iemand wil je ook niet los laten lopen. Dan kunnen we hem beter meteen tegen de muur zetten.
 
90 uur schoffelen als taakstraf. De enige gestraften zijn de mensen van de groenvoorziening voor wie dit dagelijkse kost is. Die hebben voor een mager loontje dag in dag uit taakstraf zonder iets verkeerd gedaan te hebben.

Veels te laag deze straf :(
 
O maar je mag best je bezit verdedigen.
Ik had een kennis vroeger, die een hotel had. Daar betrapte hij op heterdaad een inbreker. Hij had nog een paar handboeien (vraag me niet waarom) en heeft de inbreker hiermee aan de brandtrap vastgezet en vervolgens de politie gebeld. Helaas (voor de inbreker) duurde het behoorlijk lang voor de politie langskwam en al die tijd stond die inbreker dus vastgebonden in de regen.
Natuurlijk is er wel een opmerking gemaakt dat dit eigenlijk niet de bedoeling was maar stiekem konden de agenten er wel om lachen. Het heeft hem in ieder geval geen probleem opgeleverd.
De inbreker is daar overigens nooit weer geweest.

Een vroegere kennis betrapte eens een keer een inbreker bij zijn overburen. Samen met de overbuurman hebben ze hem gevangen, hebben hem een deftig pak slaag gegeven, daarna volledig uitgekleed, achter in de kofferbak van de auto gegooid en zijn toen met hem de grens over gereden naar België. Daar hebben ze hem dan ergens op de hei eruit gegooid en zijn weer naar huis gereden.
Ook nooit meer iets van gehoord.
 
90 uur schoffelen is ook een halve maand salaris mislopen en een moeilijke discussie met de werkgever waarom je niet beschikbaar bent.

Gevoelsmatig vind ik het ook weinig maar een daadwerkelijke gevangenisstraf betekent zeker verlies van baan en in een sociaal isolement komen. Met grote kans dat zijn wrok tegen de samenleving in het algemeen en motorrijders in het bijzonder alleen maar toeneemt en zo iemand wil je ook niet los laten lopen. Dan kunnen we hem beter meteen tegen de muur zetten.


Dit slaat echt helemaal nergens op.

Dan kunnen we alle gevangenissen wel opdoeken.
Stel dat een verkrachter door een gevangenisstraf, zijn haat naar vrouwen alleen maar toeneemt...
Of door een gevangenisstraf, een moordenaar nog meer wrok koestert tegen de samenleving....

Nee, dan kunnen we idd iedereen beter laten schoffelen....


Deze man heeft moedwillig een andere weggebruiker geprobeerd een lesje te leren, met een auto als wapen, zoals hijzelf aan de politie verklaarde.
Voor poging tot doodslag of een poging tot een ander zwaar lichamelijk letsel toebrengen, mag je nooit met een taakstraf wegkomen.

En wanneer hij gewoon 2 weken vakantie opneemt, komt zijn werkgever of een andere bekende, er wss nooit achter wat voor debiel hij is.
 
Dan kunnen we alle gevangenissen wel opdoeken.

In de gevangenis wordt iemand alleen maar een grotere hufter. Het leidt alleen maar tot draaideurcriminelen die steeds groffer worden in hun aanpak.

Als je echt permanent van hufters af wilt zul je ze tegen de muur moeten zetten, maar ik weet niet of dat nou tot zo'n fijne samenleving gaat leiden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het over een inbreker,heb het absoluut niet over alles wat binnenskamers gebeurt,
Wat ik wil zeggen is dat er altijd een onderzoek moet plaatsvinden, anders kan je altijd wel roepen dat het een inbreker betreft. Daarom moet er altijd een onderzoek en mogelijk ook vervolging plaatsvinden.
 
....Intolerantie jegens motorrijders... Op grond waarvan denk je dat het specifiek tegen motorrijders vaker voorkomt ? .....
Euhm, ik zit dan misschien slechts op een kwart miljoen motorkilometers, toch twee voorbeelden.

Net zoals op dit forum motorscooterrijders geplaagd danwel gepest worden, zo zijn er in het verkeer ook lieden die het in de praktijk brengen.

Ik heb dus jaren gereden met een kleine Honda 250 cc motorscooter; prima ding maar het is nu eenmaal geen imposante BMW.

Eens wilde ik op de snelweg invoegen toen een zakenmeneer met zijn leasebak (neem ik aan, zo zag het er uit) mij blokkeerde. Ik had snelheid, er was ruimte maar meneer ging pontificaal naast me rijden en bleef dat ook doen terwijl ik nog meer vaart maakte en even later afremde om voor dan wel achter die idioot te kunnen invoegen. Tja, een 250 cc scooter is op de snelweg nu eenmaal geen partij voor een Passat 2.0 TDI. Ik ben op de vluchtstrook blijven rijden tot ie het eindelijk zat was.

Een ander geval dat ik me herinner was een auto vol noord afrikaanse medelanders, die vonden een grote kerel op zo'n klein motortje schijnbaar lachwekkend want ze volgden me hinderlijk door het dorp, eigenlijk gewoon gevaarlijk. Ik wilde ze klemrijden maar helaas hadden ze dat door en gingen er vandoor.
De volgende dag al kwam ik diezelfde auto tegen, toen zaten er maar twee figuren in. Ik heb de motor gekeerd, ze ingehaald en de motor voor ze stilgezet toen ze niet konden inhalen vanwege tegemoetkomend verkeer. Ik ben afgestapt en toen ineens waren het niet meer van die helden. Ik gebruik geen geweld maar toch denk ik dat ze dit niet opnieuw zullen doen.
 
Laatst bewerkt:
Euhm, ik zit dan misschien slechts op een kwart miljoen motorkilometers, toch twee voorbeelden.

Net zoals op dit forum motorscooterrijders geplaagd danwel gepest worden, zo zijn er in het verkeer ook lieden die het in de praktijk brengen.

Ik heb dus jaren gereden met een kleine Honda 250 cc motorscooter; prima ding maar het is nu eenmaal geen imposante BMW.

Eens wilde ik op de snelweg invoegen toen een zakenmeneer met zijn leasebak (neem ik aan, zo zag het er uit) mij blokkeerde. Ik had snelheid, er was ruimte maar meneer ging pontificaal naast me rijden en bleef dat ook doen terwijl ik nog meer vaart maakte en even later afremde om voor dan wel achter die idioot te kunnen invoegen. Tja, een 250 cc scooter is op de snelweg nu eenmaal geen partij voor een Passat 2.0 TDI. Ik ben op de vluchtstrook blijven rijden tot ie het eindelijk zat was.

Een ander geval dat ik me herinner was een auto vol noord afrikaanse medelanders, die vonden een grote kerel op zo'n klein motortje schijnbaar lachwekkend want ze volgden me hinderlijk door het dorp, eigenlijk gewoon gevaarlijk. Ik wilde ze klemrijden maar helaas hadden ze dat door en gingen er vandoor.
De volgende dag al kwam ik diezelfde auto tegen, toen zaten er maar twee figuren in. Ik heb de motor gekeerd, ze ingehaald en de motor voor ze stilgezet toen ze niet konden inhalen vanwege tegemoetkomend verkeer. Ik ben afgestapt en toen ineens waren het niet meer van die helden. Ik gebruik geen geweld maar toch denk ik dat ze dit niet opnieuw zullen doen.

Zie je wel dat ik gelijk had door die @#$%^ tyfus lijer van zijn motor te rijden. Tuig is het!
 
Even reageren op diegenen die denken dat je in dit land jezelf en je eigendommen mag verdedigen: Wakker worden! Het is maar net hoe de pet van de rechter staat en kan van geval tot geval erg verschillen. Leuk voorbeeld: Cookies op AD.nl | AD.nl

Nu weet ik wel dat dit niet het meest representatieve voorbeeld is, aangezien het onderwerp van dit artikel iets te vaak negatief in het nieuws komt en het altijd aan een ander ligt. Maar toch.

En een ander onderwerp dat schril in contrast staat in vergelijking met boetes voor te snel rijden: De nabestaanden van Nicole van den Hurk krijgen van de rechter in kwestie nog een keer een mes in hun rug: Na decennia in onzekerheid gezeten te hebben heeft de rechter beslist dat meneer maar 5 jaar krijgt van de geëiste 14 jaar omdat het wel bewezen was dat hij het meisje destijds verkracht heeft, maar dat het niet bewezen is dat hij haar vermoord heeft. Soms denk ik dat rechters TBS nodig hebben of ten minste totaal van de pot gerukt zijn. Gokje: Meneer loopt over 3 jaar alweer vrij rond.
 
~
Even reageren op diegenen die denken dat je in dit land jezelf en je eigendommen mag verdedigen: Wakker worden! Het is maar net hoe de pet van de rechter staat en kan van geval tot geval erg verschillen. Leuk voorbeeld: Cookies op AD.nl | AD.nl

Nu weet ik wel dat dit niet het meest representatieve voorbeeld is, aangezien het onderwerp van dit artikel iets te vaak negatief in het nieuws komt en het altijd aan een ander ligt. Maar toch.

En een ander onderwerp dat schril in contrast staat in vergelijking met boetes voor te snel rijden: De nabestaanden van Nicole van den Hurk krijgen van de rechter in kwestie nog een keer een mes in hun rug: Na decennia in onzekerheid gezeten te hebben heeft de rechter beslist dat meneer maar 5 jaar krijgt van de geëiste 14 jaar omdat het wel bewezen was dat hij het meisje destijds verkracht heeft, maar dat het niet bewezen is dat hij haar vermoord heeft. Soms denk ik dat rechters TBS nodig hebben of ten minste totaal van de pot gerukt zijn. Gokje: Meneer loopt over 3 jaar alweer vrij rond.~



Volgend jaar al '( B| :N
 
Soms denk ik dat rechters TBS nodig hebben of ten minste totaal van de pot gerukt zijn.

Waarom?
Omdat een rechter niet zijn/haar natte vinger in de lucht steekt en zegt:
Ondanks onvoldoende bewijs veroordeel ik u voor doodslag, u hebt haar immers verkracht dus zult u haar daarna ook wel hebben omgebracht.

In de rechtszaal red je niet met onderbuikgevoelens...
 
Justitie is in de loop der eeuwen doorgeslagen van bot naar zeer tolerant.
Iets er tussenin zou fijn zijn.
Straffen zoals tijd doorbrengen in een spartaans werkkamp in b.v. Siberië zou de gedetineerde blij maken, om na de straf terug in onze boterzachte verzorgingsstaat te zijn.
Natuurlijk moet schuld dan nog steeds bewezen zijn.
 
Ik zou hem een quasi-officiele nepbrief sturen 1 maand voordat zijn ontzegging afloopt. Dat hij gratie heeft gekregen.

En zodra hij dan rijdt, de politie bellen.
die sla ik even op :Y
inbreker mag je niets doen als hij de bewoner ook niets doet ,
maar als de dief in mijn la van de kast rommelt en de wildklem gaat af en meneer
krijgt zijn hand of wat er tussen ? dat mag ook al niet, kan hij/zij je aan klagen ,
moet ik een bord bij de deur verboden voor onbevoegden,
krijg ik te horen ja maar dat kunnen buitenlanders niet lezen ,
in hoe veel talen moet het er dan staan? liefst nog met verlichting? |(
en pijlen voor de loop roette :)
uhm,iets zegt me dat dit niet helemaal op de waarheid berust.
een woning is toch ten alle tijden verboden toegang? zeker als het in de nacht gebeurt.

en voor wat betreft de eerste zin, als een inbreker mijn huis in komt ga ik hem met gepast geweld duidelijk maken dat hij weer weg mag, als er tijd is uiteraard alleen NA het vriendelijk en duidelijk vertellen dat hij weg moet. zo heb ik er alles aan gedaan.
mocht hij toch niet mee willen werken dan ga ik inderdaad over op geweld, ik ben de "last line of defence" in huis, de rest van het gezin is niet in staat zichzelf te verdedigen, dat houd ik dan echt wel in mijn achterhoofd.

maar goed, het gaat toch niet over een inbreker maar over een verkeershufter...
 
Even reageren op diegenen die denken dat je in dit land jezelf en je eigendommen mag verdedigen: Wakker worden! Het is maar net hoe de pet van de rechter staat en kan van geval tot geval erg verschillen. Leuk voorbeeld: Cookies op AD.nl | AD.nl

Nu weet ik wel dat dit niet het meest representatieve voorbeeld is, aangezien het onderwerp van dit artikel iets te vaak negatief in het nieuws komt en het altijd aan een ander ligt. Maar toch.
Nu ken ik 'm vanuit mijn werk. Laat ik het erop houden dat ik het geen aardige man vind die er erg goed in is alles naar zijn hand te willen zetten en daarbij 'over lijken' gaat. Als er geen onpartijdige getuigen bij zijn dan geloof ik 'm niet zomaar zijn woord :N
 
Ik ken die Ratelzak niet persoonlijk, maar hij komt over als een arrogante lul.

Maar wanneer hij de vrouw hardhandig uit huis zet, vraag ik me af wat de vrouw in zijn huis deed.
Ook al klopt zijn verhaal niet, de vrouw zal, neem ik aan, vrijwillig zijn huis ingegaan zijn en niet het huis ingesleept zijn, om er daarna hardhandig uitgeschopt te worden....

Dus waarom moet hij mee naar het bureau?


En wat is het verschil wanneer ik een ongewenst persoon (hardhandig) uit huis werk?
Ik ga toch niet wachten tot de politie er is, wanneer een potentieel gevaarlijk persoon in mijn huis rond loopt waar ook mijn vrouw en dochter zich begeven?
 
Waarom?
Omdat een rechter niet zijn/haar natte vinger in de lucht steekt en zegt:
Ondanks onvoldoende bewijs veroordeel ik u voor doodslag, u hebt haar immers verkracht dus zult u haar daarna ook wel hebben omgebracht.

In de rechtszaal red je niet met onderbuikgevoelens...


Omdat het verkrachten van een 14 jarig meisje maar 5 jaar cel oplevert, ipv min 15 jaar + tbs....

Dat er onvoldoende bewijs was voor doodslag, moeten we dan maar voor waarheid aannemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan