Hoe was je eerste rit op een supersport

Overigens ervaar ik het niet als onbevredigend dat de motor zoveel meer kan als ik.
Dat was ook niet het onbevredigende, maar ik doelde meer op het feit dat je zo vaak geconfronteerd wordt met de beperkingen van de weg. Grind en troep in de bochten en bochten waarvan je het einde niet kan zien en je daar dus slechts de snelheid aan kunt houden waarbij je nog redelijk kan vertragen binnen het deel van de bocht dat je wel kunt overzien. Tevens heb je ook nog de snelheidsbeperkingen. Ik neem als voorbeeld een 80 weg in de buurt van Best. Dat zijn prachtige bochten, maar in de langzaamste bocht rij je al over de 100 en je wil ook flink de bochten inremmen en vol uitaccelereren. Dan rij je om een kick ervan te krijgen al meteen richting, maar vaker over de tweehonderd. Het moet meteen zo hard om het leuk te hebben.
En dan is een standaard CBR600 niet eens een echte supersport
 
Rijbewijs gehaald, naar Haarlem gereden en de testrit gaan maken. De RS250, voor velen hier geen supersport, maar kwa zithouding, gewicht en handelbaar als mijn oude brommertjes. Wat de RS erg heeft en wat een maat van me, tevens supersportrijder, de schrik in joeg was het agressieve vermogen dat bij 8500 rpm ineens erin hakt. Daardoor was ik meteen verkocht. Beter dan (reguliere) sex. Tweetakt... :9

Die kick miste ik op 4-takt supersports die overigens wel weer blijven "sleuren", tot ver boven de 200 en dat heeft ook wel wat :} Maar dat is rechte stukken plezier, geef mij maar bochies.
 
Dat was ook niet het onbevredigende, maar ik doelde meer op het feit dat je zo vaak geconfronteerd wordt met de beperkingen van de weg. Grind en troep in de bochten en bochten waarvan je het einde niet kan zien en je daar dus slechts de snelheid aan kunt houden waarbij je nog redelijk kan vertragen binnen het deel van de bocht dat je wel kunt overzien. Tevens heb je ook nog de snelheidsbeperkingen. Ik neem als voorbeeld een 80 weg in de buurt van Best. Dat zijn prachtige bochten, maar in de langzaamste bocht rij je al over de 100 en je wil ook flink de bochten inremmen en vol uitaccelereren. Dan rij je om een kick ervan te krijgen al meteen richting, maar vaker over de tweehonderd. Het moet meteen zo hard om het leuk te hebben.
En dan is een standaard CBR600 niet eens een echte supersport
Daarom tuf ik nog een jaartje (en misschien wel langer) op de 250. Geeft sneller voldoening en daarmee bouw ik een beetje extra veiligheid in voor mezelf.
 
Op donderdag 15 januari 2004 16:41 schreef Smitherz from V-town het volgende:
Rijbewijs gehaald, naar Haarlem gereden en de testrit gaan maken. De RS250, voor velen hier geen supersport, maar kwa zithouding, gewicht en handelbaar als mijn oude brommertjes. Wat de RS erg heeft en wat een maat van me, tevens supersportrijder, de schrik in joeg was het agressieve vermogen dat bij 8500 rpm ineens erin hakt. Daardoor was ik meteen verkocht. Beter dan (reguliere) sex. Tweetakt... :9

Die kick miste ik op 4-takt supersports die overigens wel weer blijven "sleuren", tot ver boven de 200 en dat heeft ook wel wat :} Maar dat is rechte stukken plezier, geef mij maar bochies.
Ehhh....


Never mind. :+
 
Mijn eerste rit op een SS was niet schrikken, omdat ik steeds iets sneller motoren ben gaan rijden zodat ik kon wennen aan de snelheid.

Snelste motor waar ik op heb gereden is een GSX-R750-2002, en dan wel vol open in z'n 1 --> 6 :9
 
mijn eerste ervaring op een supersport was met 25KW, ging iets sneller dan mijn vorige GS500. Maar ik heb gisdter even onbegrensd gereden, en tering wat een power boven de 9000 rpm niet normaal meer. Echt gweldig 8-)
 
Heb nu m'n GSX-R600 bijna een week, 2x lekker gereden en het is zooooooooooooooooooo gheeeeiiillll :9~

en dan ben ik nog niet eens tot het "naadje" gegaan :P
 
In één woord: GEWELDIG :9~

Rijbewijs gehaalt en daarna met vier man rijden. Twee hadden hun eigen motoren.
De andere twee(waaronder ik) een motor gehuurd: een R6 en een zx-6r.

Gelijk bij IJsselstein de A12 op...was lastig. Maar de rest van de dag met een grote *D op m'n gezicht gereden. Na afloop de belofte gemaakt om binnen een jaar zo'n ding in de garage te hebben staan....en tis gelukt O-)
Hee stoer ik woon ook in dordrecht, volgens mij heb je weleens zien rijden met je rood/witte R1!

:)
 
De eerste keer op een supersport? Tja, dat was zo'n 100 jaar geleden op een Suzuki T500. Een wat?? Twee takt, twee cylinder met 50-55 pk uit 1971. Trommelremmen haast net zo groot als de velg. Fantastisch natuurlijk!! Meteen gekocht voor 1200 gulden...

Proefrit op m'n 88-er GSX-R1100 in 1992 was ijzingwekkend. Scheet peuken!! Wat een power.

Hou er gewoon je verstand bij en maak van te voren een checklist die je gewoon afloopt. Veel plezier iig.
 
Ik reed voor het eerst op de CBR600RR, het vermogen was wel ff wennen. Maar o zo gaaf! :9~
Ook het sturen ging natuurlijk veel directer, maar ik was er vrij snel aan gewend :)
 
mijn eerste ervaring op een supersport was met 25KW, ging iets sneller dan mijn vorige GS500. Maar ik heb gisdter even onbegrensd gereden, en tering wat een power boven de 9000 rpm niet normaal meer. Echt gweldig 8-)
Dat moet dus op je FZR zijn? Mag je al onbegrensd dan (>25kW) :?
 
M'n eerste rit op een supersport was op de zxr400. 25 kW, dat wel maar omdat ik niks gewend was (les er-5) vond ik het in het begin nog best hard gaan. En het ding stuurt als een scheermes :} . Maar nu ik sinds kort een R6 (2003) heb gaat er een nieuwe wereld voor me open. Stuurt (nog) makkelijker dan de zxr en boven de 9000 tpm gaat ie echt als een speer, de eerste keer dat ik hem doortrok tot 15000tpm dacht ik dat mn armen er met de motor vandoor gingen. Maar ja, daar zul je ook wel weer aan wennen. Misschien wil ik over een paar jaar wel een R1 ofzo omdat ik de R6 dan onderin te zwak vind. Maar voorlopig vind ik deze motor snel zat.
 
Eerste keer supersport (mijn huidige Kwaak, voor zover die hedentendage de naam 'supersport' nog dragen mag) was toen ik nog een Triumph Daytona 900 had. Deze Kawa was wel ff andere koek... moest ik met de Daytona mijn hele lijf inzetten en werken om een bocht door te komen, nu gebeurde het 'vanzelf'! Het gevolg: het eerste het beste bochtje moest ik drie keer corrigeren in de bocht omdat ik eigenlijk veel te veel dééd om de Kawa te sturen. Door al dat gesleur werd mijn bocht nog krapper dan de eigenlijke bocht was. :) En ook het accelereren... ik vond het maar raar. Alles ging als vanzelf en zo snel en soepel... kon er niets van maken. Manlief op de Kawa laten gaan rijden en laten beoordelen of het nou een goede motor was of niet, gedesorienteerd als ik was door mijn vorige ervaringen (CB500 van rijles en de Daytona). Manlief kwam dolenthousiast terug, Kwaak was de mijne. En nu wil ik niet anders meer! Echt fijn, zo'n sportmotor! :}
 
Eerste keer was op een Suus GSX-R 600 uit 2001. Bij Kruisinga in Gouda. Gewoon even een proefrit. Bij het acceleren de A12 op knalde ik al bijna achterop een auto. De eerst bocht vond ik een hele ervaring en was direct verkocht. ´k Heb nog even twee maanden gespaard en in augustus 2001 mijn huidige fiets gekocht. Ik had hiervoor een GSX F 600. Die is echter lang niet zo snel en zo lekker in de bocht. Heb ik echter wel met veel plezier op gereden.
 
Weet je nog..je eerste X sex :? Zoiets! :P Beetje onwennig, wel lekker en een achteraf een enorme kick :9 En je hoofd erbij houden :? Vergeet 't maar, je wordt meegesleurd op een ijzingwekkende manier, op een golf van euforie en een zalig gevoel van bevrediging achterlatend *D En 't is verslavend.. :9~

't lijkt net motorrijden.. ;)
 
Hoi Oma, leuke bril, alles goed? :+

Ehm dit is dus een up, maar ik vond het wel een aardig topic, omdat ik over een paar maandjes (minder dan 3 hopelijk :P ) Zelf mag gaan proefrijden. En ik wil meteen op een GSX-R600, CBR600RR of R6. Maar ik moet zeggen dat ik um toch wel een beetje knijp, gezien het verschil met mijn suzuki GS500 lesmotor =D

Als ik het goed doorheb moet je gewoon rustig aan doen en vooral boven de 8000 toeren niet aan het gas te jengelen als je het rijden op die motor (bv tijdens je testrit) nog niet gewend bent en verder "valt het wel mee" ?
 
mijn eerste keer op een supersport moet nog komen :)
Denk dat de volgende motor wel een supersport wordt.
Zit nog te twijfelen of dat dan een 600 of 1000 moet worden.
600 lijkt me leuker, meer spelen met het gas, meer schakelen, hogere toeren ...
En snelheid genoeg :)

Nu heb ik dus een hornet 600 als eerste motor, en ik rijdt erop alsof het een supersport is :)
Ook erg snel, maar ja, mn eerste motor he, dus dan heb je niks te vergelijken.

Gaan we schelden...? je vond het maar wat mooi toen je ff een klein stukje op mijn gixxer hebt gereden.



Mijn 1e keer was een 2 weken voordat ik zwaar mocht rijden. Ik was een Appie RS 125 gewend en dan is tot 8000rpm in de 3 al heeeeeeel heftig.

Je moet er alleen ff rekening mee houden dat een SS op alles wat agressiever reageert dan een tourmotor. Verder blijft het gewoon een motor.
 
Ik wil eens kijken of ik ergens een sportieve motor gehuurd krijg rond de 600cc met mijn 21 jaartjes.. even wennnen voordat ik bij een proefrit iemands motor in de prak rij. :o Iemand tips voor huren in brabant? Geen silverline.

Kom net 2 maanden geleden van de les motor (er-5) af.

Heb erover nagedacht om een er-5 te kopen, lekker vertrouwd maar ik ga daar geen fun op beleven denk ik.. Niet dat ik als guppie daar nu het uiterste uithaal maar ik wil toch iets meer.
 
mijn 1ste ervaring was op m'n huidige cbr600rr.Echt gaaf hoor als je die even helemaal open kan gooien.....de 1ste keer stond ik te trillen op m'n benen.Nu staat er komende zaterdag een testrit met de yamaha R1 2005 in de planning })
 
eerste rit was op een hoe kan ook anders een G S X R sevenfifthy ....
YES...
YES...
YES..



Hooked for life... *D
 
Hoe was mijn eerste rit op een super sport, kort gezegt kut.
Had last van polsen van mijn rug vond niet fijn rijden...

Geef maar mij sport fiets met semi tour houding...
Denken aan sv of fazer bijvoorbeeld...

Dat vind ik dan lekker rijden :P
 
[me]2tiny krijgt bijna weer hardkloppingen van haar 1e rit. Bijna gesandwicht worden tussen een truck en koekblik |( is slecht voor je hart[/me]
 
Weet je nog..je eerste X sex :? Zoiets! :P Beetje onwennig, wel lekker en een achteraf een enorme kick :9 En je hoofd erbij houden :? Vergeet 't maar, je wordt meegesleurd op een ijzingwekkende manier, op een golf van euforie en een zalig gevoel van bevrediging achterlatend *D En 't is verslavend.. :9~

't lijkt net motorrijden.. ;)

:^

Bij mij was de eerste keer op een supersport met een GSX-R1100 in 1991. Was een net nieuwe van de vader van een vriend. Dat maakte nogal indruk. Maar straatje keren was haast niet te doen door de stuurdemper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan