Hoe was JIJ je motor.....

Met de tuinslang vuil eraf, S100 erop, ff laten zitten, eraf spoelen, poetsen, af en toe wat wax, velgen schoonmaken met lampenolie/wd40

Maar dit alles slechts 2x per jaar ofzo ding staat niet in een showroom :P
 
Wassen? Meeeh..

Volledig inspuiten met Dasty, dan afspoelen. Oh ja, beetje over de chrome delen poetsen, en dan vind ik het wel weer genoeg.

Ben geen mooiweerrijder en het zal niet de 1e keer zijn dat ik in een stortbui terecht kom de volgende dag. Kan ik weer beginnen met poetsen. Mij niet gezien.
 
Ben wel benieuwd hoe mensen met een naked het blok goed schoonmaken eigenlijk? Zelf gebruik ik altijd een beetje WD40, maar je komt echt niet overal goed bij -O-

Vorige week trouwens voor het eerst lampenolie gebruikt om mn vegen schoon te maken, zit te denken om in de aandelen te gaan :}
 
Laatst bewerkt:
Niet. :X

MVBAhgusta.jpg
 
Als ie erg vuil is ff naar de stoomcleaner, de velgen met wd40, frame ook. En het naked blok nevelen met diesel, voetsteuntjes en andere bewegende delen smeren met teflon spray. Kuipdelen en buddy met spuitbus was. Carbon met siliconenspray. Hopen dat het morgen mooi weer is... :P
 
Laatst bewerkt:
lampolie:
* ketting ontdoen van bagger
* velgen ontdoen van bagger
* kuipwerk ontdoen van bagger

Sopje met dreft
* grove vuil d'r af

Sopje met meguiars gold class & washmit hele motor wassen
Daarna met meguiars klei & quick detailer
Daarna met Step 2 paint cleaner van meguiars
daarna met Step 3 paint polish van meguiars
daarna meguiars gold class wax aanbregen
koffie
koffie
koffie
wax uitwijven
Plastic delen met Plastishine behandelen

en daarna genieten van je super gladde blinkende motor :D

[afbeelding]
die lampolie is een goede tip zeg,
mijn vriendin heeft haar ketting ermee gedaan en die is echt als nieuw :}
 
Als ie erg vuil is ff naar de stoomcleaner, de velgen met wd40, frame ook. En het naked blok nevelen met diesel, voetsteuntjes en andere bewegende delen smeren met teflon spray. Kuipdelen en buddy met spuitbus was. Carbon met siliconenspray. Hopen dat het morgen mooi weer is... :P

Nevelen met diesel? Hoe doe je dat? En hoe krijg je dan het vuil eraf?
 
Ik ga altijd naar zandvoort,...rij dan achteruit het water in,....5 min wachten,...ff een sigaretje,...en dan starten en rijden!!!

Brandschoon

Je bedoelt zeker: brandingschoon..... :+
 
Afspuiten kan best, als je maar niet te horizontaal richt en ook niet direct op je wiellagers spuiten.
Richt beetje schuin naar beneden, zoals regen ook valt. Dan kan er niet veel misgaan.
Slangetjes kunnen onder de waterdruk nog wel eens losschieten (accu overloop bijv.) of benzine overloopslangetjes op de carbs.

Ik spuit de motor 1x per 2 maand af bij de wasstraat, eerst met motorreiniger, dan velgen met velgenreiniger, dan helemaal met hot wax, dan naspoelen.
Dit is vooral handig voor alle nare hoekjes en de voorzijde van het motorblok die ik anders niet makkelijk schoon krijg.

Ook was ik elke 3 weken zo'n beetje de motor (als ik regelmatig heb gereden) met autoshampoo, daarna met water, en dan al het tupperware in de turtlewax.
 
Dan pak ik de luchtcompressor en begin 'em droog te spuiten
(heel handig in de moeilijke hoekjes zoals je balhoofd en je radiateur)

dan met de papierrol de resterende druppels opnemen


Was hem ongeveer om de 2 weken

Compressor is altijd goed als je die hebt maar dan kom je daarna met echt n kontoplossing met een papierrol. Als iets schuurt is t wel papier. Of dep je ieder druppeltje voorzichtig op?

Als dat laatste vocht er nog op zit gewoon poetsen met wax op een schone poetsdoek.


T beste blijft niet wassen haha.
 
1x in de zoveel tijd op mijn werk met de brandslang een soppie en dan nadrogen met een zeem.
Soms de chromen delen met een stukje neverdull. Werkt fantastisch!
Krijg je ook niet van de opgedroogde druppels op je lak. Daarna de bewegende delen even inspuiten met wd40 en hij staat er weer bij als een plaatje!
 
Eerst velgen en achterbrug schoonmaken met wd-40.
dan alles goed naspuiten met water.
Dan met een sopje lekker schoonmaken met wat dreft erin.
Wachten tot hij droog is
Poesten met autoglym resin polish
dan in de was met autoglym wax oid.

En dan nog de mat zwarte delen nalopen, en eventueel schoonmaken met wat erop te hijgen en dan een doek eroverheen te halen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan