Hoe was JIJ je motor.....

ok ik was hem zo:

Eerst maak ik de ketting schoon (normale wasbeurt niet, ketting doe ik 1x per 2 maanden schoonmaken), dan vet ik hem weer in(spuibus) en rij ik ff kwartiertje.

Daarna:

Met een aantal doeken en WD40 of andere ontvetter de velgen en alle hele gore vette delen schoonmaken.

Dan even met de tuinslang alles natmaken van onder naar boven zodat alle stof (maakt krassen!!) eraf is.
Dan spuit ik de hele motor in met motor totaalreiniger uit zo'n flacon, dat laat ik zo'n 5minuten zitten en in de tussentijd spuit ik de velgen, motorblok, radiateur en andere delen in met dasty ontvetter. Dan ga ik in de tussentijd met een teiltje heet water erbij en een (oud) afwasborsteltje de velgen schrobben en het motorblok etc.

dan ff de velgen en blok afspoelen want anders gaat het vet weer vast zitten

vervolgens met schoon warm water en een zachte spons al het kuipwerk en de tank wassen, lekker soppen ;)

vervolgens alles zeer goed afspoelen (lees: waterballet).

dan zet ik hem rechtop ipv de jiffy, want anders zit er nog water in kiertjes en start ik de motor ffies om te kijken of er geen water bij contacten/draden is gekomen.

vervolgens droog ik de hele motor af (eerst kuipen dan de ondergelegen delen) met een normale (oude) badhanddoek zodat er geen watervlekken op komen. Als laatste droog ik ook de banden (wie weet zit er nog sop op of iets dergelijks) en de velgen.

vervolgens laat ik hem lekker een uurtje ofzo in het zonnetje staan zodat al het vocht goed verdampt voordat ik wax ga gebruiken.

dan het poetsen !
ff lekker inspuiten met wax, zachtjes uitwrijven met een oud t shirt en dan weer laten drogen zodat er een witte waas overal op je motor zit. Zorg dat er geen wax op je zadel of zwart kunstof komt want dan hou je witte vlekken)
dan na 5minuten als de wax opgedroogd is lekker uitpoetsen met een schone stofvrij t shirt

op het laatst nog even met een doekje WD40 de uitlaat poetsen (carbon).. spuitvasaline blijft langer zitten maar daar gaat wel stof op zitten).

en dan ff lekker half uurtje rijden ofzo (of langer) zodat het motorblok goed heet is geworden en alle vocht weg.

ben er altijd zeker 2 uur mee bezig vooral door de velgen en het motorblok bij mij moet alles glimmen ookal rij ik er ook mee in de winter. (dan spuit ik na het wassen gewoon alles in met spuitvasaline).

velgen kun je trouwens ook waxen, duurt het langer voordat er rem stof op blijft zitten en vetspatten gaan er makkelijker af.

:P

je woon toch niet zo ver dus waarneer kom je mijn sv ff beurtje geven :P
 
helaas moet ik de motor van m'n vriendin ook wassen...

full
 
Ik rij hem altijd door de automatische autowasstraat, wordt mijn pak ook gelijk even onder handen genomen.

Wel even een snorkel onder je helm dragen.
 
Ik spoel hem eerst af, daarna was ik hem vervolgens spoelt ik het sop er weer af.
Dan droog ik hem af met een handdoek, daarna spuit ik hem in met multiwax en dan poets ik dat eraf.

En dan glimt en blinkt die weer helemaal super. :9~ :9 :}
 
Ik zoek altijd de meest vette doek die ik kan vinden en daarmee poets ik alle vette bagger die uit mijn blok/ketting komt over de hele motor. Gaattie van glimmen en roest krijgt zo ook geen kans.
 
Gister nog gedaan:P Vind alleen het resultaat leuk verder vind ik het maar een kut werkje! ;(

- Afspoelen met tuinslang zodat het vuil al los weekt! hierbij ook mooi de demper schoongespoten! Kwam er alleen achter dat ik ook het tuutje vol stond te spuiten dus ff gestart om t water eruit te knallen! |(
- Insect remover op de voorkap!! :') ff laten zitten en toen afgespoelt.
- Emmertje met lauw water met autowas spul erin. Mooi met de spons alles ff afsoppen!
- Hierna afspoelen met gewoon water en ff laten drogen/afdrogen.
- Helemaal in de was gezet en uitgepoetst (dan gaat ie echt glimmen!! *O* )
- Achterbrug etc. met wasbenzine netjes schoongemaakt vette troep eraf.
- Velgen met WD40 (had ik gister geen zin in maar normaal wel:P)

Verder plak ik nooit wat dicht gewoon beetje voorzichtig zijn:P
 
lampolie:
* ketting ontdoen van bagger
* velgen ontdoen van bagger
* kuipwerk ontdoen van bagger

Sopje met dreft
* grove vuil d'r af

Sopje met meguiars gold class & washmit hele motor wassen
Daarna met meguiars klei & quick detailer
Daarna met Step 2 paint cleaner van meguiars
daarna met Step 3 paint polish van meguiars
daarna meguiars gold class wax aanbregen
koffie
koffie
koffie
wax uitwijven
Plastic delen met Plastishine behandelen

en daarna genieten van je super gladde blinkende motor :D

blade1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een motor is om te rijden. Poetsen/wassen is zonde van de tijd. Na een bepaalde hoeveelheid vuil komt er niets meer bij en ziet je motor er altijd hetzelfde uit. Allen de wielen maak ik schoon bij een bandenwissel.
 
Emmertje water met autoshampoo (fles gaat al 5 jaar mee) erin en sponsje.
Rijkelijk water gebruiken en ergste eraf poetsen.
Beetje glassex op m'n spiegeltjes, koplamp en mini windscherm en voila, schoon genoeg :)
Jammer alleen dat ik witte velgen heb en het niet kan laten om die schoon te maken....

Als ik eenmaal over m'n luiheid heen ben gekomen en buitenkraan heb aangelegd gaat gewoon de tuinslang erover :)
 
Gewoon hoge druk erop. Heeft wel me wiellager van me Div gemolt dus kijk voortaan uit dat ik niet in lagers enzo loopt te spuiten. Me Dax doe ik liever gewoon met de tuinslang en eigenlijk ook me andere motoren doe ik daarmee aangezien de cavia de snoer van de hogedrukreiniger door hebben geknaagd :+

Verder met een spons met nanoprotect erop en weer afspoelen en daarna goed afdrogen en klaar ben ik. Overigens poets ik me Dax overigens na elke rit dat hij vies is geworden :+
 
Niet.

ding is om mee te rijden, niet om te poetsen. Poetsen doe je niet als het slecht weer is en als het mooi weer is is poetsen zonde van een mooie dag.
 
velgen gaat goed, ik zou het niet lang laten zitten op je lak, dus vandaar dat het meer d'r af smeren met lamp olie is en daarna ff met dreft wassen om 't weer een beetje te ontvetten
 
pfff in de tijd die jullie spenderen aan het wassen van je motor kan je ook leuke dingen rijden, bakkie doen, neuken.
 
pfff in de tijd die jullie spenderen aan het wassen van je motor kan je ook leuke dingen rijden, bakkie doen, neuken.
Amen :}

Ik kreeg bij de laatste Fastbikes mag. een paar schoonmaakdoekjes van V2. Als het net zo werkt als dat vliegensponsje beloofd het wat *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan