Hoe&wat: helm in de regen?

't is maar hoe je het noemt... maar ja, dan heb je ook geen last meer van een aangeslagen vizier!! O-)

ik ga het morgen toch eens proberen met m'n kinventilatie open.. kijken of het dan beter gaat..

Dat maakt bij mijn helm al een wereld van verschil
 
Afwasmiddel en spuug. Gebruik het ook voor duiken :D

Werkt perfect !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Shubert C2 met pinlock, heb het vizier nog niet zien beslaan, op het plekje pal voor mijn neus na, en ik rij met een colletje. Last van de regen heb ik alleen met motregen 's nachts.
Toen dacht ik aan rain-ex, tot ik die berichten las over aantasting van kunststof. Wat is daar van waar?? Plastic is plastic, toch :? ? Gaat het verharden als je er een laagje op aanbrengt?


:o Of had ik nou een nieuw topic moeten starten :o ?
 
Dat RainX het plastic zou aantasten wil er met mijn weliswaar beperkte chemie kennis niet bij mij in.
Om de polymeer moleculen te verbreken (en zo het plastic broos te maken) heb je wel meer nodig dan een zeepsopje (RainX is veredelde zeep die de oppervlakte spanning van water wijzigt).
UV straling is de grootste broosmaker voor vizieren.

Wat RainX WEL kan doen is de coating laag op het vizier aantasten.
Vizieren zijn van fabriek uit gecoat met anti aandamp en anti reflectie en anti kras enzo ...
RainX kan die coating beschadigen, en zo minuscule krasjes veroorzaken of zelfs oplossen. Het lijkt het vizierplastic te zijn maar het is de coatinglaag. Je vizier wordt er niet brozer van (dat wordt het al van de UV straling en van ouderdom), maar de beschadigde coatinglaag kan het vizier ondoorzichtiger maken.

Wil je toch je vizier insmeren, dan is afwasproduct als dreft veiliger.

En al diegenen die ervaren hebben dat RainX en aanverwanten hun vizier zo broos hebben gemaakt dat er steentjes doorspringen mogen dat hier es komen uitleggen.
 
Ff een waarschuwing: veel van dat soort middelen kunnen je vizier aantasten.
De sterkte van het vizier kan belangrijk zijn als je een steentje terug moet koppen oid. Dan kan het je dag goed verpesten als de zaak uit elkaar springt omdat de kunststof verzwakt is door agressieve middelen.......


misschien bij een aldi helm, de vizieren van shoei hebben in ieder geval geen last van rain x ik smeer dat spul er al jaren op, en nog nooit problemen met mijn vizier gehad.
 
En al diegenen die ervaren hebben dat RainX en aanverwanten hun vizier zo broos hebben gemaakt dat er steentjes doorspringen mogen dat hier es komen uitleggen.

ik heb het een keer getest voor je, met een vizier waar al een jaar of 4 rain x op gesmeerd is over het asfalt en de grindbak in, het resultaat was een paar krassen op het vizier, maar geen breuken of scheuren, wel een flinke deuk in mijn ego, maar dat is ook weer goedgekomen :)
 
Ik heb bij mijn Suomy Vandal een soort laagje op het vizier (Italiaans gebrabbel 'patento blabla') en dat werk ook pérfect! *D

Je ken nog luidkeels het wilhelmus gaan zingen en zelfs dan beslaat het niet! :N :P
Heb je er ooit mee in de regen en kou gereden dan??? Heb ook een vandal en vind het ronduit k.u.t in de regen en helemaal als het kouder wordt. Binnen no-time zie je geen reet meer.Had hiervoor een goedkope helm met een universele pinlock er in geboord en als je dat goed doet werkt dat perfecto. Als je het hele jaar door rijdt zijn die suomi helmen/vizieren gewoon klote. Ik heb er in ieder geval behoorlijk spijt van dat ik die helm heb gekocht.
 
Met Dreft afwasmiddel de binnenkant wassen, zodat hij niet meer beslaat.
En de buitenkant met een polish (Turtle Wax oid) poetsen zodat de druppels er zo vanaf glijden als je je hoofd iets opzij houdt
 
Sinds ik een Pinlockje heb beslaat mn vizier niet meer. En als t regent wordt je helm toch nat van buiten, hoeveel zooi je der ook op smeert...
 
Terug
Bovenaan Onderaan