Hoe weet je wat je motor nog waard is?

SRADdraaier

Die hard MF'er
20 feb 2005
323
0
Zwolle (Overijssel)
Dag Forummers,

Mischien een stomme vraag, maar ik zou graag willen weten wat je motor nog waard zou kunnen zijn, dit met betrekking tot het verkopen daarvan...(heb het geld helaas nodig).

Het zou dan gaan om een grijs zwarte Suzuki Gsxr 750 SRAD uit 98 met 41000 km op de teller..

Iemand een idee?

Grtz sraddraaier..
full
 
Vergelijken op Marktplaats.nl, daar wordt je wel wat wijzer. Dan kan je een beetje de marktwaarde bekijken van gelijke modellen met meer of minder km's.

Owja, sommige denken dat ze een massief gouden kroonplaat hebben ofzo met een vraagprijs waar je u tegen zegt. Dus vergeet de belachelijke vraagprijzen, maar dit zul je zelf wel ongeveer weten.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijken op Marktplaats.nl, daar wordt je wel wat wijzer. Dan kan je een beetje de marktwaarde bekijken van gelijke modellen met meer of minder km's.

Owja, sommige denken dat ze een massief gouden kroonplaat hebben ofzo met een vraagprijs waar je u tegen zegt. Dus vergeet de belachelijke vraagprijzen, maar dit zul je zelf wel ongeveer weten.
en uiterlijk.
die van jou ziet er goed onderhouden uit. dus dat scheelt alweer een paar honderd euro.
je zou hem ook gewoon op marktplaats kunnen zetten, dan kijken wat een gek er voor geeft.

succes met de verkoop.
 
Zonde dat je hem weg moet doen vanwege een financiele kwestie, kun je niet beter eerst je vriendin eruit gooien en dan pas je motor?
 
Kijk niet al te goed naar marktplaats, want wat ze daar als vraagprijs hebben staan.. denk dat je er vaak makkelijk 30% af kan halen voor een reeele prijs.
 
ik denk ergens tusse de 3000 en de 3800 in, hangt beetje af van de staat




(correct me if im wrong)
 
Zonde dat je hem weg moet doen vanwege een financiele kwestie, kun je niet beter eerst je vriendin eruit gooien en dan pas je motor?


Ehm als je geen vriendin hebt? komt de motor jammergenoeg op de 1ste plaats..

Ben bezig mijn 1ste koophuis te financieren en dan is al het geld meegenomen..
 
Ehm als je geen vriendin hebt? komt de motor jammergenoeg op de 1ste plaats..

Ben bezig mijn 1ste koophuis te financieren en dan is al het geld meegenomen..

Ja ok maar stel dat je er 4K voor zou krijgen (ik noem maar een zijstraat) dan is dat kleingeld in vergelijking met wat de aanschaf van een huis je gaat kosten.

Wat ga je er dan voor kopen, een nieuwe bank? Een Flatscreen? :')

Beetje zonde om je hobby op te geven voor een stenen kist, hoewel je later wanneer je weer geld hebt natuurlijk altijd weer iets anders kunt kopen :)

Maar ik had het wel geweten ik zou gewoon lekker door blijven :] :] :]

Ik zou niet tegen het gevoel kunnen wanneer ik denk: ah lekker weer ff een heerlijk stukje rij........... '(

:P
 
Laatst bewerkt:
soortgelijke motor gekocht,
met 52000 op de teller
zelfde kleurstelling
ook 1998
ook 750 ook andere uitlaat..

was alleen voor wat mis met schijven, geintje kosten me 700euro...
dus ik schat deze tog zeker op de 3800/3900euro... mits alles goed is ..
 
Zodra het lente is heb je er spijt van...
de bike is al redelijk oud dus die paar centen...

Spreek uit ervaring... '(
 
Mijn motor is nu ook te koop. Cbr600f '99. Motor is in topstaat. Toch heb ik hem te oop staan voor 3650,- Veel lager dan de gemiddelde CBR.
Je bent meer afhankelijk of er vraag naar je motor is dan de vraagprijs die je stelt..
 
ik heb mijn srad met 49000 op de teller gekocht. zelfde bouwjaar alleen andere kleur, ook goede staat etc. via marktplaats voor 3000. ik denk dat een vraagprijs van 3250 tot 3750 zeker niet verkeerd zou zijn. kijk ook s wat zo'n motor nog bij de zaken doet en haal er dan een paar 100 tot bijna 1000 er van af...

maar eerlijk gezegd zou ik m ook niet voor t kopen van een huis verkopen. heb je m echt nodig voor t rondkrijgen van de hypotheek is het huis gewoonweg te duur voor je. is t nodig voor de spullen.. tja, misschien klein beetje via hypotheek bijlenen? of je wilt stoppen met de hobby? koop je een soortgelijke motor over een jaar weer terug, maak je iig verlies. maar t is en blijft jouw keuze. succes ermee! motor motor ziet er trouwens spik en span uit! :)
 
Ja ok maar stel dat je er 4K voor zou krijgen (ik noem maar een zijstraat) dan is dat kleingeld in vergelijking met wat de aanschaf van een huis je gaat kosten.

Wat ga je er dan voor kopen, een nieuwe bank? Een Flatscreen? :')

Beetje zonde om je hobby op te geven voor een stenen kist, hoewel je later wanneer je weer geld hebt natuurlijk altijd weer iets anders kunt kopen :)

Maar ik had het wel geweten ik zou gewoon lekker door blijven :] :] :]

Ik zou niet tegen het gevoel kunnen wanneer ik denk: ah lekker weer ff een heerlijk stukje rij........... '(

:P
Verkoop hem ook alleen als het echt nodig is....mocht het echt nodig zijn dan zij het zo als ik em verkoop komt er zeker weer een motor voor in de plaats alleen dat duurt dan weer ff een tijdje...oja, een inrichting kan best duur zijn ligt aan de smaak natuurlijk maar een bank of flatscreen zo duur.. :N

Bedankt voor de reactie

Grtz sraddraaier
 
ik heb mijn srad met 49000 op de teller gekocht. zelfde bouwjaar alleen andere kleur, ook goede staat etc. via marktplaats voor 3000. ik denk dat een vraagprijs van 3250 tot 3750 zeker niet verkeerd zou zijn. kijk ook s wat zo'n motor nog bij de zaken doet en haal er dan een paar 100 tot bijna 1000 er van af...

maar eerlijk gezegd zou ik m ook niet voor t kopen van een huis verkopen. heb je m echt nodig voor t rondkrijgen van de hypotheek is het huis gewoonweg te duur voor je. is t nodig voor de spullen.. tja, misschien klein beetje via hypotheek bijlenen? of je wilt stoppen met de hobby? koop je een soortgelijke motor over een jaar weer terug, maak je iig verlies. maar t is en blijft jouw keuze. succes ermee! motor motor ziet er trouwens spik en span uit! :)
alleen als het echt nodig is verkoop ik hem, vindt het handig om geld achter de hand te hebben, maar nogmaals, hoeft het niet gebeurd het niet...

grtz
 
Beste advies: in de verkoop gooien en kijken wat men er voor over heeft.

De werkelijke waarde is wat iemand er maximaal voor wil geven en wat jij wil accepteren (kwestie van economie).
 
ik ben het met tommmmetjuh eens. :Y
niet omdat we de zelfde motor hebben maar ik denk wel dat je in dit geval wat eerder naar prijzen kijkt als je er een te koop ziet staan.

en naar mij idee is 3800 3900 echt niet teveel gevraagt voor een srad uit 98
 
ik ben het met tommmmetjuh eens. :Y
niet omdat we de zelfde motor hebben maar ik denk wel dat je in dit geval wat eerder naar prijzen kijkt als je er een te koop ziet staan.

en naar mij idee is 3800 3900 echt niet teveel gevraagt voor een srad uit 98


en het is dan ook een vraagprijs he...

bekijk voor jezelf eens wat je ervoor betaald hebt,
hoeveel km's je er mee gereden hebt,
of hij je ooit ergens heeft laten staan,
en wat je aan onderhoud/reparaties kwijt bent geweest !
 
Terug
Bovenaan Onderaan