Hoe werkt dat nou precies 25kw?

Hessel

Die hard MF'er
28 mrt 2004
405
0
Nijmegen
Hallo allemaal,

heel veel forums over welke motor je nou moet kiezen voor je 25kw periode en nog meer onzin topics over wel of niet begrenzen. nou ik ga hier niets over vragen.
Ik ben alleen erg benieuwd hoe het begrenzen nou in zijn werk gaat en dan met name wat de gevolgen zijn voor het rijgedrag.

-Word de motor dan op het aantal toeren begrensd? dus kun je dan bijv, maar in elke versnelling tot 8000 toeren? '(

-of gewoon op vermogen, dus dat die in elke versnelling wat vermogen wegpikt maar dat je nog wel tot hoog in de toeren kunt rijden, maar dat het gewoon wat langer duurt voordat op dat toerenaantal bent?

hopelijk de laatste want, zo'n heerlijk geluidje in de hoge toeren wil ik niet missen. (4takt dan) :9~

Alvast bedankt voor replies...

groeten Hessel

-of gewoon op vermogen, dus dat die in elke versnelling wat vermogen wegpikt maar dat je nog wel tot hoog in de toeren kunt rijden, maar dat het gewoon wat langer duurt voordat op dat toerenaantal bent?

Op die manier gaat het.

Alhoewel je normaal je hoogste vermogen het hoogste in de toeren krijgt, met 25kW is dat toch wat lastiger. Dus echt doortrekken tot de hoogste toeren is er niet bij, maar dat valt wel mee. 10.000 toeren is geen probleem.

Ik rij meestal rond de 8000/9000 toeren.

-Word de motor dan op het aantal toeren begrensd? dus kun je dan bijv, maar in elke versnelling tot 8000 toeren? '(

Alvast bedankt voor replies...

groeten Hessel
mijn guzzi draait max. 7000 toeren en braakt dan over de 90 pk (of zo'n 60 kw)uit, dus dat werkt niet echt zeg maar :)

Terug
Bovenaan Onderaan