Ik heb wat issues met de DCT van de Goldwing.
Globaal weet ik hoe de DCT werkt (enkele versnellingsbak, dubbele koppeling).
Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat er gebeurd in de versnellingsbak/koppeling op moment dat je van versnelling wisselt?
Welke onderdelen worden daar voor gebruikt?
Ik vermoed dat er een electronische regeleenheid in zit die 2 hydraulische units aanstuurt. Iedere hydraulische unit bedient een koppeling.
Bij wisselen van versnelling zal de ene unit de koppeling op laten komen en tegelijkertijd zal de andere unit de koppeling juist ontkoppelen.
Ik vermoed dat mijn issue met de DCT hier zijn oorsprong heeft.
Wie o wie kan mij meer vertellen over de werking van DCT?
Globaal weet ik hoe de DCT werkt (enkele versnellingsbak, dubbele koppeling).
Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat er gebeurd in de versnellingsbak/koppeling op moment dat je van versnelling wisselt?
Welke onderdelen worden daar voor gebruikt?
Ik vermoed dat er een electronische regeleenheid in zit die 2 hydraulische units aanstuurt. Iedere hydraulische unit bedient een koppeling.
Bij wisselen van versnelling zal de ene unit de koppeling op laten komen en tegelijkertijd zal de andere unit de koppeling juist ontkoppelen.
Ik vermoed dat mijn issue met de DCT hier zijn oorsprong heeft.
Wie o wie kan mij meer vertellen over de werking van DCT?