Hoe werkt deze Vacuum Rem ontluchter ?

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.473
744
Hoi,
Het gaat om de achterrem van de yamaha bulldog uit 2006. Dit heeft weinig toegevoegde waarde denk voor de vraag.
Bezig om de remvloeistof door te spoelen voor nieuwe remvloeistof.
op de remklauw achter zitten 2 nippels voor ontluchten.
Had een week of wat terug een remset vacuum pomp gekocht van hbm. Ik dacht das dan lekker makkelijk.
Een potje met deksel en 2 aansluitingen, op 1 kant staat naar pump , andere kant op de nippel.
Nippel open gedraaid , deksel van rempotje en pompen in het handvat,
Ik hoor een hoop geborrel maar hij zuigt geen remvloeistof aan naar het potje.
Wat doe ik hier verkeerd of heb ik iets te goedkoop pruduct gekocht/

Bvd
 

Bijlagen

  • D36DFF8B-ACD1-4A6A-9E59-00361569723D.jpeg
    D36DFF8B-ACD1-4A6A-9E59-00361569723D.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 13
Ik zat nog eens te denken, ik draai de rem ontluchting nippel open en pomp dan, moet het wel zo? zou je mischien eerst moeten pompen en dan de nippel open en weer dicht , dan weer pompen en nippel open en weer dicht. Een beetje zoals je dat bij normaal ontluchten doet?
Geen idee hoor.
 
Dat potje heeft een dop met 3 aansluitingen. 1 moet je het korte slangetje op doen en gaat naar de pomp. 1 lange naar het ontluchtingsnippel. En 1 korte binnen in het potje. Je vult het potje met een beetje remvloeistof en draait het nippel open en pompen.
 
Ik heb dezelfde denk ik , het lijkt er sterk op.
Bij mij werkte het ook niet tot ik ontdekte dat er in1 van de zwarte dekseltjes geen gaatje was geboord .
Het slangetje zat erop maar de vloeistof kon niet in het slangetje .
Gaatje geboord en het werkte.
 
Dat potje heeft een dop met 3 aansluitingen. 1 moet je het korte slangetje op doen en gaat naar de pomp. 1 lange naar het ontluchtingsnippel. En 1 korte binnen in het potje. Je vult het potje met een beetje remvloeistof en draait het nippel open en pompen.
Kijk dat heb ik dus over het hoofd gezien, Het is Zondag en er zit al een Affigem in maar ga het zo toch nog eens proberen.
 
Kijk dat heb ik dus over het hoofd gezien, Het is Zondag en er zit al een Affigem in maar ga het zo toch nog eens proberen.

door de vloeistof in het potje sluit je het slangetje af en kan hij geen valse lucht zuigen.
Bij mij lukt het op 2 manieren; eerst pompen tot veel druk en dan nippel open, of nippel open en dan pompen. Werkte bij mij allebei.
 
Deze is het toch :


Gewoon even hier lezen, dat lijkt me voldoende info.
Remvloeistof verversen gaat trouwens zonder zo'n ding misschien nog wel gemakkelijker bij een achterrem. Gewoon met de hand doorpompen.

Ik heb deze :

Op zich grappig maar eigenlijk ook waardeloos omdat je namelijk altijd valse lucht langs de schroefdraad van de ontluchtingsnippel zuigt. Je kan dus niet de boel door laten stromen tot je geen luchtbellen meer ziet want je blijft altijd luchtbellen zien...
 
En toch werkt dit spul wel ondanks low budget. Werk er al jaren mee, enkel de banjos extra ontluchten en zorgen dat je stuur goed staat voor de banjo op de rempomp te kunnen ontluchten. Cheap maar als je weet wat je doet komt het goed. Gereedschap moet je soms weten hoe te gebruiken, en daar is mf en een gezond verstand juist handig bij.
 
Toch gelukt , met 1 pompen en de ander de de nippel aandrukken en op druk even los draaien. Stom van me dat ik dat slangetje niet onder deksel het aangesloten.
Als je het hele boeltje van hoger houdt gaat het ook wat beter.
Het slangetje in het potje moet ook iets gevuld zijn alvorens er druk komt.
er blijft inderdaad lucht komen en heb het idee dat het niet super afsluit bij de nippel.

Het is gelukt maar niet zo tevreden als die tell sell reclame mensen.
bedankt allen.
gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan