Hoe werkt dit nu eigenlijk (gashendel vastzetten) ?

gliderbee

Die hard MF'er
16 jun 2008
345
112
Lubbeek (België)
Ik heb dit dingetje: dingetje dus besteld op Aliexpress en vandaag ontvangen.

Hoe werkt dat nu eigenlijk ? Zoals ik het inschat: je plaatst het op de gashendel en wanneer nodig/nuttig, zet je het met het stelschroefje nèt vast genoeg (met handschoenen aan, aangezien je aan het rijde bent) om de hendel in positie te houden, maar niet tè vast zodat je de hendel nog vlot kan dichtdraaien ?
Klopt dat ?
En dat betekent dus dat, indien tè vast gedraaid, je een probleem zou kunnen hebben igv een noodstop ? Zie ik dat allemaal juist ?

Stefan.
 
Zit net even naar een filmpje te kijken over dit ding maar in dat filmpje geven ze aan dat je, voordat je de rem bedient, eerst het gas helemaal terug moet draaien.
Hoe gaat dat in zijn werk bij een noodstop ?
 
Zit net even naar een filmpje te kijken over dit ding maar in dat filmpje geven ze aan dat je, voordat je de rem bedient, eerst het gas helemaal terug moet draaien.
Hoe gaat dat in zijn werk bij een noodstop ?

Waarschijnlijk precies zoals jij zegt? Noodstop is relatief he? Ik heb collega's die elke dag wel een noodstop hebben, ik kan me de laatste keer niet herinneren.
 
Ik heb dit dingetje in een simpele kunststof uitvoering, zonder stelschroef. Je klemt 'm over je gashandel, en tijdens het rijden draai je 'm tegen je remhendel aan. Werkt goed, als tijdelijke blokkeerstand om even de pols wat rust te geven. De snelheid kan door onrustige wind +/- 10km/u variëren.

Bij een noodstop gewoon gas dichtdraaien, en remhendel inknijpen. Het dingetje zit dan totaal niet in de weg.
 
Ik heb er zoiets opgezet. Werkt ontspannend en secuur

1575029101083.png
 
Je behoord het ook te gebruiken op een rustig stuk weg net zoals een normale cruise control.
En zo afstellen dat het gas net niet uit zichzelf terug schiet.
 
Ik had eigenlijk meer iets in gedachte dat je door er op te duwen zou vastklikken, en met een tweede duwtje terug losklikken, maar zo werkt het dus niet :-).

Dat ding van Rob RD had ik ook al gezien en lijkt me dan toch wat veiliger en vlotter.

Ik zie nog wel wie ik er een plezier mee doe, of misschien installeer ik het wel en valt het allemaal nogal mee !
 
stukkie fietsband rij ik al jaren mee .............lekker je gas loslaten onder het rijden ......

je moet ff wennen dat je je gas ook echt dicht moet draaien .....

binnenband.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toen ik klein was vond ik het maar raar dat je met een auto de hele tijd je voet op het gaspedaal moest houden. Nu niet meer, zeker niet nu je al die malloten met cruise control in de Randstad ziet rijden.
 
stukkie fietsband rij ik al jaren mee .............lekker je gas loslaten onder het rijden ......

je moet ff wennen dat je je gas ook echt dicht moet draaien .....

Bekijk bijlage 1446654
Dat is op zeker voor de lange afstand een perfect idee. Een dingetje is alleen dat ik graag een afslagje extra pak, met alle handelingen op het gebied van tussengas en akoestiese verfraaiingen die er bij horen... ik ga dat toch eens proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan