Hoe werkt dit nu eigenlijk (gashendel vastzetten) ?

gliderbee

Die hard MF'er
16 jun 2008
345
112
Lubbeek (België)
Ik heb dit dingetje: dingetje dus besteld op Aliexpress en vandaag ontvangen.

Hoe werkt dat nu eigenlijk ? Zoals ik het inschat: je plaatst het op de gashendel en wanneer nodig/nuttig, zet je het met het stelschroefje nèt vast genoeg (met handschoenen aan, aangezien je aan het rijde bent) om de hendel in positie te houden, maar niet tè vast zodat je de hendel nog vlot kan dichtdraaien ?
Klopt dat ?
En dat betekent dus dat, indien tè vast gedraaid, je een probleem zou kunnen hebben igv een noodstop ? Zie ik dat allemaal juist ?

Stefan.
 
Dat is op zeker voor de lange afstand een perfect idee. Een dingetje is alleen dat ik graag een afslagje extra pak, met alle handelingen op het gebied van tussengas en akoestiese verfraaiingen die er bij horen... ik ga dat toch eens proberen
tussengas lukt nog wel hoor , het zit niet muur vast het vertraagd de automatische gas terug beweging
 
maar die zijn er om met je pols het gas tegen te houden meer doen ze niet , haal je je hand weg dan valt gas terug ..........

met de oplossing van topic starter kun je je rechter hand gewoon weg nemen .........bijv om je middel vinger op te steken
 
stukkie fietsband rij ik al jaren mee .............lekker je gas loslaten onder het rijden ......

je moet ff wennen dat je je gas ook echt dicht moet draaien .....

Bekijk bijlage 1446654

Als ik het goed zie, blijft er uiteindelijk een heel klein stukje binnenband dat net over de gashendel en het stuurgewicht zit ? Juist ? Of zit het gewoon over het stuurgewicht en wrijft het alleen maar tegen de gashendel ?
 
Ik rij al 20 jaar met een Kuryakyn throttle Control tot vreugde en ontspanning, ooit voor nog geen 25 gulden in Leiden gekocht en steeds weer op een volgende motor gemonteerd.
0894_snaps.jpg

Na wat aanpassingen en huisvlijt kan je de brug naar het stuur aan de linkerkant
laten vervallen, wat een minder opvallend geheel geeft.
En nee ik kan hem niet missen, het is het eerste wat op de nieuwe fiets gemonteerd wordt.
hier onder een paar foto's.
 

Bijlagen

  • IMG_0470.JPG
    IMG_0470.JPG
    92,4 KB · Weergaven: 18
  • IMG_0473.JPG
    IMG_0473.JPG
    104,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm er ook op zitten.
Zodanig afklemmen dat ie het gas maar net kan vasthouden.

Vooral op vakantie en autobaan is dat wel prettig als vele km's min of meer constante snelheid rijdt.
Het maakt dan echt niet uit dat ie bijv tussen 140 en 150 varieert. Vooral heel fijn dat je rechtse hand ontlast kan worden.
Voor lange trajecten vind ik 'm zeker prettig. Voor toertochten gebruik ik 'm meestal NIET.
Bijv rijden in de Eiffel. Tot Aken op Autobahn zit ie erop. Dan haal ik 'm eraf voor rijden in de Eiffel.

Stel er is een echte noodstop: Dan trek je de koppeling toch ook in, dan zal het blok in ergste geval kunnen gaan loeien. Nou ja.......!
 
Ik heb er een van Kaoko en op de andere een van Travellock. Gebruik ik ook alleen op de lange afstand, en dan vaak ook alleen een klein stukje. Gewoon even de rechterhand los kunnen laten. Bij drukker verkeer gaat hij altijd weer los en op binnenwegen gebruik ik hem sowieso niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan