Hoe werkt een quickshifter?

Laurenzo

MF'er
9 nov 2004
181
0
Luinjeberd
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe de push/pull sensor van een quickshifter werkt? Wat zit er binnen in wat een puls genereert, hall-sensor, of gebeurt dit optisch?


Laurens
 
Door tegen het pookje te tikken maakt de quickshifter verbinding (pulsschakelaar).
De (powercommander oid) module ontvangt deze puls en onderbreekt een aantal milliseconde de ontsteking of brandstoftoevoer.
 
Vergeet niet het volk waarvoor de quickshifter is ontworpen.

dat is meestal geen hobby meer, maar keihard geld verdienen.

en dan zal een extra nulletje achter de prijs ook weinig uitmaken.
 
Via r6 forum kwam ik daar ook zo achter.

Enige waar je wel rekening mee dient te houden is dat je een nette schakelaar pakt en niet een radioshack ding van 2 cent. Een zijstandaard schakelaar kan goed tegen vuil en abuse.. Ahum. :)

Oh en op de pc5 hoef je alleen 2 draden in de ingang te steken, scheelt weer een connector in elkaar flatsen ten op zichte van de pc3 meen ik. ( nooit een pc3 gehad, wel 5. )
 
Laatst bewerkt:
Via r6 forum kwam ik daar ook zo achter.

Enige waar je wel rekening mee dient te houden is dat je een nette schakelaar pakt en niet een radioshack ding van 2 cent. Een zijstandaard schakelaar kan goed tegen vuil en abuse.. Ahum. :)

Oh en op de pc5 hoef je alleen 2 draden in de ingang te steken, scheelt weer een connector in elkaar flatsen ten op zichte van de pc3 meen ik. ( nooit een pc3 gehad, wel 5. )

PC3 zit de connector aan de qs, dus plug, instellen en play
 
Goedkopere shifters hebben gewoon een magneetschakelaartje, bijvoorbeeld PC of RB shifters. De duurdere (HM, Translogic) gebruiken een strain gauge sensor. Hoe dit precies werkt moet je maar even opzoeken, er is ik ieder geval niets bewegends aan.

Vergeet ook niet dat de sensor maar het halve verhaal is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan