TijnOnlijn
MF veteraan
Je ziet in de derde wereld heel wat oud russisch en japans spul op twee wielen rondrijden, en eigenlijk geldt hetzelfde voor oude auto's daar. Maar hoe houden ze die dingen nu eigenlijk precies op de weg? Dat ze bv een dekselpakking wel uit een sappak zullen maken, of niet malen om een bar meer of minder compressie kan ik nog wel inkomen.
Maar regelmatig onderhoud zoals tijdig olie verversen en dergelijke zit er volgens mij toch niet in daar, en dat moet haast wel resulteren in ernstigere motorschade zoals vastlopers. Dat vereist weer dure reserveonderdelen die je niet uit een pak sap kunt maken, en het strippen van soortgenoten houdt ook een keer op aangezien er dan niet zoveel oud spul zou rondrijden. Daarnaast zit je nog met allerlei vrij specifieke rubbertjes of duurdere/sterkere pakkingen zoals koppakkingen die aardig aan de prijs zijn en die niet zo heel makkelijk zelf na te maken zijn.
Weet iemand hoe ze dit doen? Moet je dan aan lokaal gefabriceerde heel goedkope imitatiecilinders en lagers denken?
Maar regelmatig onderhoud zoals tijdig olie verversen en dergelijke zit er volgens mij toch niet in daar, en dat moet haast wel resulteren in ernstigere motorschade zoals vastlopers. Dat vereist weer dure reserveonderdelen die je niet uit een pak sap kunt maken, en het strippen van soortgenoten houdt ook een keer op aangezien er dan niet zoveel oud spul zou rondrijden. Daarnaast zit je nog met allerlei vrij specifieke rubbertjes of duurdere/sterkere pakkingen zoals koppakkingen die aardig aan de prijs zijn en die niet zo heel makkelijk zelf na te maken zijn.
Weet iemand hoe ze dit doen? Moet je dan aan lokaal gefabriceerde heel goedkope imitatiecilinders en lagers denken?