Wat mij in Afrika (Kenia, met name het droge noorden -Turkana district- is nog behoorlijk in ontwikkeling) ook opviel, was dat ze met veel dezelfde techniek rondreden.
Dus heel veel motors en auto's met min of meer hetzelfde blok erin. Buitenkant mag er dan anders uitzien, maar de techniek is sterk vergelijkbaar.
Veel garage's daar kennen die 'paar' motorblokken als hun broekzak en aan onderdelen is makkelijk te komen. Ik denk dat je met een gestrande Benelli Tornado niet ver komt in Kenia. Een DT-125-R daarentegen.......
Ik sprak daar ook een man die baalde dat Toyota een type busje niet langer op de markt bracht. Er was een nieuw model gekomen met een compleet ander blok. Da's dus verrot, want alleen in de steden kan je dan aan onderdelen komen. Als je diep in het noorden van Kenia dan een onderdeel moet hebben kun je weken wachten. Met het oude model kan iedere werkplaats je helpen.
Dus heel veel motors en auto's met min of meer hetzelfde blok erin. Buitenkant mag er dan anders uitzien, maar de techniek is sterk vergelijkbaar.
Veel garage's daar kennen die 'paar' motorblokken als hun broekzak en aan onderdelen is makkelijk te komen. Ik denk dat je met een gestrande Benelli Tornado niet ver komt in Kenia. Een DT-125-R daarentegen.......
Ik sprak daar ook een man die baalde dat Toyota een type busje niet langer op de markt bracht. Er was een nieuw model gekomen met een compleet ander blok. Da's dus verrot, want alleen in de steden kan je dan aan onderdelen komen. Als je diep in het noorden van Kenia dan een onderdeel moet hebben kun je weken wachten. Met het oude model kan iedere werkplaats je helpen.