hoe weten ze met een avb hoe hard je gaat ?

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
zoals de titel zegt. hoe weten ze dat
je moet bijvoorbeeld met 50 aankomen wat als je met 48 aankomt ? of 46?
en nog een vraag doe je avb op de motor van rijlessen ?
 
zoals de titel zegt. hoe weten ze dat
je moet bijvoorbeeld met 50 aankomen wat als je met 48 aankomt ? of 46?
en nog een vraag doe je avb op de motor van rijlessen ?
Kunnen ze niet zien, alleen inschatten.
Antwoord op je tweede vraag is, ja.
 
Dat schatten ze, als je harder rijdt verwachten ze een langere remweg en omgekeerd, ik neem aan dat je afrijdt op dezelfde motor als waar je mee lest. Dat lijkt me het handigst.
 
Die examinator ziet minstens vier AVB's per dag, die ziet het echt wel of je langzamer gaat als die drie anderen. Bovendien leer je het met rijles vanuit hogere snelheden.
 
nog een klein vraagje met langzame sla om naar welke pion keken jullie ? de 2e ? de 3e ?
 
Over de pionnen heen kijken, dan zie je ze onderin je beeld en kun je ze ontwijken.

Met motorrijden is het zo, waar je naar kijkt dat is waar je heen zult gaan.
 
Ik weet nog dat bij uitwijking vlak voor de streep even keek en 48 ging. Gaf nog een dot gas bij. Achteraf zeiden ze (leraar en examinator): ‘Waren bang dat je iets te traag ging, maar gelukkig gaf je nog gas bij’...

Ervaring zullen we maar zeggen ;)
 
Ik heb bij de bijzondere verrichting gemerkt dat de examinator met zijn horloge aan t pielen was tijdens sommige proeven. Ik denk dat je de slalom's binnen xx seconden klaar moet hebben, anders heb je te langzaam gereden.

Met betrekking tot de pionnen en de focus:
Kijk bij het benaderen van de proef recht vooruit over de pionnen (knijp als een timmerman 1 oogje dicht, en zie de pionnen in 1 lijn.)
Wat zie je in de verte? een boom ofzo? dan is dat jouw focuspunt.
 
Ik heb bij de bijzondere verrichting gemerkt dat de examinator met zijn horloge aan t pielen was tijdens sommige proeven. Ik denk dat je de slalom's binnen xx seconden klaar moet hebben, anders heb je te langzaam gereden.

Met betrekking tot de pionnen en de focus:
Kijk bij het benaderen van de proef recht vooruit over de pionnen (knijp als een timmerman 1 oogje dicht, en zie de pionnen in 1 lijn.)
Wat zie je in de verte? een boom ofzo? dan is dat jouw focuspunt.
Als ik er zo over na moest denken zou ik het niet kunnen.
 
De langzame slalom is heel langzaam veel moeilijker dan iets sneller als je niet weet hoe je motor aanvoelt. De meeste beginners doen het net te snel waardoor je de pilonen niet haalt. Bijvoorbeeld door het te weinig vertrouwen dat je echt heel langzaam kunt rijden met een motor. Dus maak je niet druk over een te langzame snelheid daar. Als je de oefening afrond zonder de paaltjes om te tikken doe je het goed genoeg. Dus veel oefenen met stapvoets rijden, recht uit, bochtjes, slalom. Ver vooruit kijken en voelen wat de motor doet. Niet te veel nadenken maar voelen en luisteren naar je fiets. Zodra die rolt is ie stabiel. Dan kun je er een hoop rare dingen mee uit halen. Om een paar oranje pilonnetjes heen rijden bijvoorbeeld, of een achtje draaien.
 
Als ik er zo over na moest denken zou ik het niet kunnen.
Helemaal mee eens! Ik heb zelf gemerkt dat ik ook iemand ben die soms te lang over iets nadenkt, waardoor ik zelf ook verstijfde, en dan kun je niet lekker slalommen.
Aan de andere kant, ik ben nu eenmaal een piekeraar, dus dan maar zo.... want iedereen heeft zo zijn eigen denk en leer methode.
 
Helemaal mee eens! Ik heb zelf gemerkt dat ik ook iemand ben die soms te lang over iets nadenkt, waardoor ik zelf ook verstijfde, en dan kun je niet lekker slalommen.
Aan de andere kant, ik ben nu eenmaal een piekeraar, dus dan maar zo.... want iedereen heeft zo zijn eigen denk en leer methode.
Klopt.
 
Uiteindelijk doe je het natuurlijk voor jezelf. Het is best wel handig dat als je een vinkje hebt voor de remproef, je 'm ook daadwerkelijk zo kunt uitvoeren. Je hebt er jezelf mee. Maar tegelijkertijd zou ik er ook weer niet te zwaar aan tillen, als ze vinden dat je het goed doet, doe je het goed genoeg. Die marge hoef je niet wakker van te liggen, zoals al eerder genoemd weten ze na zoveel tig keer heus wel of je ongeveer de juiste snelheid hebt. Dat het geschat wordt geeft wat ruimte en het zal niet veel uitmaken of je nou 48 rijdt of 51, maar geen 30 of 80, want dat maakt dan weer wel uit voor het resultaat.

Hetzelfde met de pilonnen, niemand zal je beoordelen of je nou vlak vóór of vlak ná de pilonnen begint te remmen, als het maar geen meters scheelt. Don't worry.
 
Als ik me goed herinner hangt er op lelystad ( bij de rdw-) een snelheidsmeter... ( ik heb daar avb gedaan)
 
zoals de titel zegt. hoe weten ze dat
je moet bijvoorbeeld met 50 aankomen wat als je met 48 aankomt ? of 46?
en nog een vraag doe je avb op de motor van rijlessen ?
Bij mij stond ie gewoon met zo’n laser om de snelheid te meten ( no joke)
En ja degene waar je op lest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan