hoe word je motor-agent

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Ja, hahaha, BertV vraagt hoe je motor-agent wordt :?

ik ben een beetje aan het spelen met beroepen (motorkoerier oid :+ ), moet je eerst een volledig agent zijn voordat je kans maakt op het beroep motoragent...

of is het 1 opleiding

( ik vrees het eerste)
 
1 tip;

ga je niet 100x laten flitsen van de voorkant met je hand in de lucht tijdens je opleiding (al was het wel een strakke aktie van de aspirant agent :} )
 
ik wou vroeger ook altijd motoragent worden (nog steeds eigelijk *D ) maar je moet eerst gewoon 2 jaar op straat rond lopen en daarna kan je in aanmerking komen voor motoragent als je dat wilt
 
Je kunt ook nog de koninklijke marchaussee proberen... Moet je helaas ook tekenen voor onbepaalde tijd... In mijn jonge jaren ( zeg 8 jaar geleden, net na mijn diensttijd.) heb ik daar ook gesolliciteerd. Ik wilde alleen niet tekenen voor onbepaalde tijd... en dus mocht ik niet op de motor. Maar zowel bij de KMar als bij de Politie duurt het een paar jaar voordat je mag gaan :]
 
Trouwens ik zoek ook nog steeds een baan, dus als je iets leuks weet op de motor............. I really would like to know.
 
ik vind het geen probleem om bij de kmar een paar jaar te wachten, maar ik zie mezelf niet twee jaar als wijkagent lopen... '(

ik heb dinsdag trouwens al een afspraak bij een internet bedrijf, dus het zal wel weer een bureau baantje worden :+

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-12 08:42 ]
 
Je kunt ook nog de koninklijke marchaussee proberen... Moet je helaas ook tekenen voor onbepaalde tijd... In mijn jonge jaren ( zeg 8 jaar geleden, net na mijn diensttijd.) heb ik daar ook gesolliciteerd. Ik wilde alleen niet tekenen voor onbepaalde tijd... en dus mocht ik niet op de motor. Maar zowel bij de KMar als bij de Politie duurt het een paar jaar voordat je mag gaan :]

Ehm, wat is het probleem met een contract voor onbepaalde tijd? Je bent toch vrij om elk moment weer van baan te veranderen?
 
Je kunt ook nog de koninklijke marchaussee proberen... Moet je helaas ook tekenen voor onbepaalde tijd... In mijn jonge jaren ( zeg 8 jaar geleden, net na mijn diensttijd.) heb ik daar ook gesolliciteerd. Ik wilde alleen niet tekenen voor onbepaalde tijd... en dus mocht ik niet op de motor. Maar zowel bij de KMar als bij de Politie duurt het een paar jaar voordat je mag gaan :]

Daar is een probleempje mee. Je word namelijk compleet doorgelicht. Teveel hardrijden of boetes is al een reden om geweigerd te worden.

En motor-agent? Sorry, ik heb geen problemen met die gasten maar ze stralen allemaal (alle agenten dus) een air uit van "ik krijg je wel mannetje" en 2 jaar op straat lopen lijkt me al helemaal niks...

8-) Behalve dan een paar junks met die zaklamp in de nek meppen. Dat lijkt me nog wel cool. ;)
 
Ach de agenten die ik tot nu toe ben tegengekomen waren zonder uitzondering gewoon vriendelijk (mazzeltje wellicht :? ). Het zijn en blijven gekke motorrijders.

{edit}te snel op versturen geklikt |( )
Vroeger wilde ik ook altijd motoragent worden. Dat duurde ongeveer tot het moment dat ik doorkreeg wat de salarissen in die bedrijfstak zijn en welke andere mogelijkheden er ook nog waren.

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-07-12 09:33 ]
 
He BertV,

Ik heb niks tegen motoragenten behalve als ze me aanhouden. Misschien is een ander beroep ook wel tof bijv. zoals je aangaf motorkoerier of motorrijinstructeur, toch de hele dag een beetje rondtuffen niet dan.
 
Het is ook zo dat je als motor agent 1 jaar op de motor zit en 1 jaar andere diensten draait (gewone surveillance)

maar je kan het beste bij het Korps landelijke politie diensten(KLPD) informeren
 
Werken ambassades niet veel met motorkoeriers? Moet je volgens mij binnen een bepaalde tijd post ophalen op schiphol en dat soort dingen. Weet niet of je toestemming krijgt om als een gek heen en weer te scheuren :) . Wel eens een stagaire gehad die dat wilde gaan doen.
 

Ik weet niet hoe je op de motor komt maar als je er op komt moet je eerst een bepaalde tijd op een crosser / all roadje rijden voordat je op de Pan of BMW mag klimmen.

Zou best hun ervaring willen hebben.

 
motorkoerier zou ik voor een paar jaar willen doen (ben pas 22) maar niet mijn hele leven.

Ik hoor al dat er veel haken en ogen zitten aan motor-agent-zijn...
het is natuurlijk niet de heledag rijden, en ook veel nare dingen mee maken. (verkeersongelukken)
 

Tja dat hoor er bij. Het is ook niet voor een ieder weggelegd dat beroep.
Maar aan elk beroep zitten minder leuke dingen. Daar ontkom je echt niet aan hoor.
 
Om motoragent te worden, in ieder geval dit:

Je moet verschillende testjes doen (niets bijzonders, alleen om aan te tonen dat je affiniteit moet hebben met motoren). Verder moet je kunnen aantonen zelfstandig te kunnen functioneren. Hiervoor wordt zoiets gevraagd als een ervaring als surveillant (ongeveer 2 jaar). Je kunt dus niet rechtstreeks opleiden tot motoragent lijkt mij.

Verder waaruit je baan bestaat weet ik niet (vergeten te vragen). Ja ik heb het er eentje gevraagd, was namelijk wel benieuwd :) . Vreemd genoeg was die man gewoon aardig :? . Haha...
 
Kan je ook kleine kinderen gaan pesten....

attachment.php


|( |( |( |(
 
Ik heb begrepen dat zelfs als je de ervaring als surveillant hebt, en de opleiding hebt gevolgd, je nog geen motoragent bent. Je kan dan pas gaan solliciteren bij de diverse korpsen...

 
Terug
Bovenaan Onderaan