Hoe worden de bikes betaald

Hoe is jullie bike betaald....?

  • Cash

    Stemmen: 119 78,3%
  • Lease bike

    Stemmen: 1 0,7%
  • Door de werkgever

    Stemmen: 0 0,0%
  • Persoonlijke lening

    Stemmen: 20 13,2%
  • Gekregen/Kado

    Stemmen: 5 3,3%
  • None of the above

    Stemmen: 7 4,6%

  • Totaal aantal stemmers
    152
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:31 schreef marcoo het volgende:Ik woon ook thuis. Volgens mij woont iedereen thuis. Zoek de definitie van "thuis" eens op in het woordenboek... :+ :+

Zoek de definitie van kostgeld in het woordenboek dan ook ff gelijk op. ;)
Thuis als bij pappie en mammie })
 
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:24 schreef PentAr het volgende:
Nog effe over dat Safe Plus (sucks?) Plan. Nog even afgezien van het wel of niet goedkoop is.Paar zaken. Bij het Plus Plan ben je zelf 100% eigenaar van de motor. Het is niets anders dan een financiering waarbij Safe zegt dat ze hem na 3 jaar terug kopen voor een vast van tevoren afgesproken bedrag. Dat hoeft dus niet. Echter, als je meer dan 8000km per jaar rijdt willen ze hem niet terug kopen voor het afgesproken bedrag (eigen ervaring).

Voor zover ik weet blijft het kenteken deel 3 in bezit van Safe. Hierdoor ben jij niet de eigenaar, maar Safe. Heb jij deel 3, dan kan je niets worden gemaakt met een failissement en is de motor zelfs helemaal van jou geloof ik, dan hoef je niet door te betalen (mits de financiering extern geregeld is).

Als je meer dan 8000 of 10000km per jaar rijd, willen ze 'm inderdaad ook niet meer terugnemen.

Voor zover ik weet gaat het zo :

Je koopt een motor met safeplusplan. Deze kost 1/3e van de normale prijs.
Na 3 jaar en minder dan 30.000km en onderhoud bij Safe gedaan mag je een nieuwe uitzoeken welke je dan moet betalen. Je mag ook een andere keuze maken, en dat is dat je de andere 2/3e aan Safe betaalt. Dan hoef je daarna geen nieuwe keuze te maken over wat je dan wilt rijden.

In elk geval nooit in dit soort dingen stinken, je kan beter sparen tot je genoeg geld hebt voor een motor, of als je niet kan sparen een lening te nemen. Lening bij ouders is altijd goedkoper dan die van de bank of bij Frisia, want dat is ook gelul. Valt me trouwens op dat er verdomt veel financieringreclames zijn en dat die eikel van een Peter R de Vries zich er zelfs voor leent ! |(


Zijn er hier misschien mensen die echt een Safe Plus Plan hebben en alles uit kunnen leggen? Ik heb het namelijk ook maar van horen zeggen.


Ennuh mijn motor heb ik betaald met cash ;)
Nooit meer een lening voor mij, alleen voor een huis.
 
Voor zover ik weet blijft het kenteken deel 3 in bezit van Safe. Hierdoor ben jij niet de eigenaar, maar Safe. Heb jij deel 3, dan kan je niets worden gemaakt met een failissement en is de motor zelfs helemaal van jou geloof ik, dan hoef je niet door te betalen (mits de financiering extern geregeld is).

Klopt niet, je krijgt het kenteken deel 3 gewoon mee. Je bent dus echt 100% eigenaar. Safe heeft er verder ook niets meer mee te maken, omdat je de maandelijkse termijn niet aan Safe, maar aan een financieringsmaatschappij overmaakt.

Zijn er hier misschien mensen die echt een Safe Plus Plan hebben en alles uit kunnen leggen? Ik heb het namelijk ook maar van horen zeggen.

Ik had echt een Plus Plan. Nu niet meer gelukkig. Toen ze failliet gingen heb ik me er eens goed in verdiept en de motor uit het plan gehaald. Nu is ie dus van mij.
 
Ik heb mijn motor gewoon met cash geld betaald.
Ik ben dus met een stapeltje bankbiljetten mijn brommertje gaan halen. Inmiddels heb ik nog steeds geen geld over voor een andere brommer.

Maar: Heb ik wel een andere brommer nodig?

Nou nee, de wilde haren beginnen grijs te worden, en de brommer was om de midlife-crisis uit te leven. Ik heb inmiddels deze midlifecrisis naar het verleden verwezen, maar het motorrijden blijft leuk. :]
 
Ik heb ruim anderhalf jaar geleden mijn motor cash betaald.
Als ik thuis al iets over lenen laat vallen krijg ik al boze gezichten.

Dus sparen en dan kopen.

Denk dat ik volgend jaar een Bandit 1200 ga kopen. Weet ik nog niet zeker,
dat zie ik dan wel.
 
Hoe we betalen? Vooralsnog niet. *D Maar we rijden lekker wel :]

Heb dus voor lening gestemd. Om precies te zijn via PrimeLine (0% rente). Alleen zorgen dat ik over 5 kwartaal 12149 pleuro'kes op de rekening heb staan. Moet wel lukken tegen die tijd.
Nadelen van die 0% rente:

1) je staat wel geregistreerd bij BKR omdat het een lening is en blijft. Dit kan nadelig zijn als je bv een hypotheek wilt afsluiten en deze wordt afgewezen omdat je over je maximaal te lenen geldbedrag heen gaat.
2) het lukt je niet om in de tussentijd die €12149 bij elkaar te sparen. Dan moet je alsnog een dure lening afsluiten.
3) als je cash had betaald, dan had je waarschijnlijk meer korting gekregen als dat het geld je aan rente opleverd. Dus ben je nog een dief van je eigen portemonnee.
4) Je moet uiteindelijk toch betalen, dus waarom uitstellen?

rekenvoorbeeld:
5 kwartaal = 15 maanden
rente 3%
over een bedrag van 12149 heb je na 15 maanden €455 rente ontvangen.
Als je cash betaald dan had je met onderhandelen die motor ook voor €11500 of nog minder mee kunnen nemen, dat scheelt dus €649.

Tel uit je winst.
 
Laatst bewerkt:
Pff...weet je wat de BRUTO premie van mijn Mille is? 2900 pleuro's!!

en ik baal als een stekker, want mijn bonus/malus is vervallen omdat ik net iets langer als een jaar geen motor gereden heb :(
Daar gaan mijn 5 schade-vrije jaren :( :(

De verzekerings-tussenpersoon is nu aan het kijken wat er te regelen valt...

en auto-verzekering heb ik maar 1 jaar staan, omdat ik de rest van de jaren leasebakken heb gereden, schiet ook niet op dus :(

bij de europeesche kan je als je een verklaring van je werkgever krijgt/hebt van je schade vrije verleden deze jaren meenemen.

Weet ik zeker want dat heb ik ook gedaan
 
Vorige motor á 1750 euro cash betaald.
Ben nu dus op zoek naar iets nieuws. Aangezien ik nog student ben (bijna afgestudeerd :) ) kan ik het me niet veroorloven om ineens een paar duizend euro te moeten missen. Geld lenen bij ouders / familie is ook geen optie.

Wat ik hier lees, is dat het safe plan ook niet aantrekkelijk is. Lenen lijkt dan dus een betere optie. Iemand die uit ervaring kan vertellen wat op dit gebied aan te raden is? Bank / Frisia of...
 
Terug
Bovenaan Onderaan