hoe wordt je motor bijna niet geript?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey iedereen,

Heb ondertussen heel het topic gelezen, want ik zit nl. een beetje met dezelfde vraag. Binnenkort komt m'n eerste motor en die zal ik id garage zetten... het is echter een garage onder een appartementsblok... dus open plaatsen. Heb m'n eigen platsje, mr geen mogelijkheid om een ketting vast te leggen aan de grond of de muur... helaas pindakaas. Misschien informeer ik nog eens voor een ander plaatsje,mr er staat nog een motor en daar is nog nooit iets mee gebeurd.

Nu is mijn vraag... Ik wil toch een schijfremslot en een slot om ergens aan vast te maken kopen... Zag in een winkel van motorkledij sloten van Halfords, mr die zijn naar mijn weten meer bedoeld voor fietsen en bromfietsen.

Hier las ik over sloten van 'slot art ****'. Welke kunnen jullie me aanraden (mer+type zou wel handig zijn, want ik weet er niks van...).

Thanx!!!

Walking.
 
@walking. Art 4 sloten zijn leuk voor de verzekering. Ze hebben echter niet veel zin ter verdediging van je brommer. Kettingsloten zijn binnen een minuut doorgeknipt en remschijfsloten worden met rem en al gedemonteerd. De remschijfsloten met alarm worden eerst nog met purschuim volgeschoten, zodat niemand het alarm hoort.

Ik ben het met degene eens die zegt: zorg voor een goede verzekering. Meer kun je gewoonweg niet doen.
 
@walking. Art 4 sloten zijn leuk voor de verzekering. Ze hebben echter niet veel zin ter verdediging van je brommer. Kettingsloten zijn binnen een minuut doorgeknipt en remschijfsloten worden met rem en al gedemonteerd. De remschijfsloten met alarm worden eerst nog met purschuim volgeschoten, zodat niemand het alarm hoort.

Ik ben het met degene eens die zegt: zorg voor een goede verzekering. Meer kun je gewoonweg niet doen.


:Y :Y
 
Hey iedereen,

Heb ondertussen heel het topic gelezen, want ik zit nl. een beetje met dezelfde vraag. Binnenkort komt m'n eerste motor en die zal ik id garage zetten... het is echter een garage onder een appartementsblok... dus open plaatsen. Heb m'n eigen platsje, mr geen mogelijkheid om een ketting vast te leggen aan de grond of de muur... helaas pindakaas. Misschien informeer ik nog eens voor een ander plaatsje,mr er staat nog een motor en daar is nog nooit iets mee gebeurd.

Nu is mijn vraag... Ik wil toch een schijfremslot en een slot om ergens aan vast te maken kopen... Zag in een winkel van motorkledij sloten van Halfords, mr die zijn naar mijn weten meer bedoeld voor fietsen en bromfietsen.

Hier las ik over sloten van 'slot art ****'. Welke kunnen jullie me aanraden (mer+type zou wel handig zijn, want ik weet er niks van...).

Thanx!!!

Walking.

Als ik jou was zou ik een ABUS art**** slot en betonanker kopen. Zoals al eerder gezegd is, als ze je motor mee willen nemen dan doen ze het wel, maar met zo'n ABUS slot erop maak je het ze wel erg moeilijk als ze geen betonschaar bij zich hebben. Met slijptol kom je er echt niet zo maar 1-2-3 doorheen... :P
 
die van mij staat voor de deur met alarm, remschijfslot en ze motte nog een trapje af waar je alleen maar vanaf kan met behulp van een plank die mn pa gemaakt heeft :P dus denk dat ie van mij redelijk goed staat *O*
 
Voor als je een eigen garage hebt (aan je huis) denk ik dat een hond nog het beste is. Laat die 's nachts maar bij je motor slapen, hebben inbrekers niet graag :N
 
Even vragen aan een astronaut of hij/zij zo'n lief beestje mee kan nemen tijdens een ruimtereis;

epoxy-alien2.jpg


Zal vast wel helpen als deze naast je moto staat :P
 
Laatst bewerkt:
Je moet gewoon een goede verzekering met diefstal nemen, dat is de enige bescherming die je nog hebt tegen dat tuig!
 
Vragen in het ziekenhuis of ze de nieuwste technieken van de genetische manipulatie op je hond willen testen zodat je een killer doggie krijgt en deze naast je bike zetten :P

Killer_Dog.jpg
 
Laatst bewerkt:
Echt een bad motherfucker, als inbrekers die zo naar zich zien kijken als ze voor je moto komen denken ze nog wel een tweede keer voordat ze proberen je fiets te stelen :P *D :+
 
Laatst bewerkt:
Moet je er van uit gaan dat ze natuurlijk moeite willen doen en het schijfremslot samen met heel de zwik demonteren of de ketting doorzagen. Veel te veel moeite. Gewoon midden van 't stad aan een verkeerslicht een paar gozers die uitstappen, wapen tegen je kop houden en "Afgeven !". Of gewoon even wachten tot je voor je garage staat en heel je winkel er af hebt gedaan en hups. Zelfde scenario. Daar doe je niets tegen. Kan je h'm maar beter gewoon afgeven een een goeie diefstalverzekering hebben.
 
Toch moeten er zwaardere straffen komen op het stelen van voertuigen van redelijk grote waarde. Het is gewoon van de zotte dat er een vakkundig team langskomt om even alle sloten en onderbrekingen en alarmen in no-time te verwijderen en er vervolgens met je motor vandoor gaan. Tenslotte levert zo'n fiets ook niet de jackpot op tenzij je er een stuk of 10 op een avond achterover drukt (wordt het wel een steeds grotere moeite als men tig sloten aan zijn/haar motor hangt waardoor het ook steeds minder lucratief wordt voor de dieven om motoren te stelen).
Kortom, strengere straffen en de politie moet er meer achteraan zitten (ook al is dit vaak lastig omdat er geen enkel bewijs of aanknopingspunt is).

Verder zou ik als het een eenmansdief is deze even grondig bewerken en vervolgens verklaren dat hij van de trap viel toen hij probeerde te vluchten :P

Een gewapende overval voor een voertuig zoals hierboven werd aangekaart is weer het andere extreme. Hier valt zowat niks tegen te doen tenzij je Steven Seagal heet :P
 
Laatst bewerkt:
@walking. Art 4 sloten zijn leuk voor de verzekering. Ze hebben echter niet veel zin ter verdediging van je brommer. Kettingsloten zijn binnen een minuut doorgeknipt en remschijfsloten worden met rem en al gedemonteerd. De remschijfsloten met alarm worden eerst nog met purschuim volgeschoten, zodat niemand het alarm hoort.

Ik ben het met degene eens die zegt: zorg voor een goede verzekering. Meer kun je gewoonweg niet doen.

Hey... ik weet wel dat als ze iets willen stelen, het ze zullen doen... Maar neemt niet weg dat ik hem beter op slot zet (vertragingseffect) en sowieso als ik eens nr zee rij ofzo... ik hem toch kan vastzetten... Daarom mijn vraag:

welk hangslot

en welk schijfremslot...

Ik kan me voorstellen dat er goede en slechte ervaringen zijn met de stevigheid ervan enzo...

Helaas... geen hond, alleen een plasticken dinosaurus... mr die maakt geen lawaai en beweegt niet... *D

Walking.
 
Laatst bewerkt:
Hey... ik weet wel dat als ze iets willen stelen, het ze zullen doen... Maar neemt niet weg dat ik hem beter op slot zet (vertragingseffect) en sowieso als ik eens nr zee rij ofzo... ik hem toch kan vastzetten... Daarom mijn vraag:

welk hangslot

en welk schijfremslot...

Ik kan me voorstellen dat er goede en slechte ervaringen zijn met de stevigheid ervan enzo...

Helaas... geen hond, alleen een plasticken dinosaurus... mr die maakt geen lawaai en beweegt niet... *D

Walking.

Naar ik gelezen heb biedt een beugelslot heel aardige bescherming. Probleem is dat die dingen nogal lomp zijn. Kettingsloten kunnen allemaal opengeknipt worden (behalve die van dat merk dat alleen in Engeland te koop is, Almax geloof ik)
Bij schijfremsloten maakt het helemaal weinig uit, want ze maken gewoon je remschijf los en rollen de motor weg. Vervolgens is alles op een rustig plekje door te slijpen.

Mijn oplossing als ik in Den Haag o.i.d. ben: schijfremslot met daaraan een ketting om 'm vast te zetten. Kunnen ze 'm in ieder geval niet zomaar weg rollen. En de pro's houd ik toch niet tegen.
 
Als je nou gewoon een stukkie zwart plastic neemt, daar gaatjes in boort zodat er "STOP POLITIE" over elkaar staat, en daar weer een rood transparant plaatje overheen zet. Er hoeven geen lampjes in. Ik denk niet dat er veel dieven zijn die het in hun hoofd halen om een undercover overheidsfiets te jatten.

Het probleem met een dief / inbreker zelf aanpakken, is dat je dan een week later zo'n mooie brandende fles met benzine door je ruit krijgt, als je pech hebt.

EDIT: ze doen er echt moeite voor: !Gestolen! Hayabusa in Capelle aan den IJssel

Ik dacht ook ooit dat het hebben van een oud barrel met schade genoeg was... niet dus.
 
Laatst bewerkt:
Als je nou gewoon een stukkie zwart plastic neemt, daar gaatjes in boort zodat er "STOP POLITIE" over elkaar staat, en daar weer een rood transparant plaatje overheen zet. Er hoeven geen lampjes in. Ik denk niet dat er veel dieven zijn die het in hun hoofd halen om een undercover overheidsfiets te jatten.
Ah kom op Sparky, dat moet toch ingewikkelder kunnen! :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan