hoe wordt je motor bijna niet geript?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je nou gewoon een stukkie zwart plastic neemt, daar gaatjes in boort zodat er "STOP POLITIE" over elkaar staat, en daar weer een rood transparant plaatje overheen zet. Er hoeven geen lampjes in. Ik denk niet dat er veel dieven zijn die het in hun hoofd halen om een undercover overheidsfiets te jatten.


bij een supersport :?
nee dat schrikt zon verdomde dief er echt niet van um mee te nemen,die gasten zijn echt veelste gehaaid B|

nog meer ideen :P
 
Zo beveiligt ozze-jan z'n motor :P

Rukker2.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
Ga toch nie werke, je kan die gaste enkel vertragen....

Omstanders kijken er toch niet naar, als je midden op een markt met een slijptol een ketting zit door te slijpen zullen er verrot weinig mensen zijn die zich met jou gaan bemoeien.

Plak een service stickert op je bus en je kan alles inladen.....
Dit word bv. ook met zogenaamde verhuiswagens gedaan, trekken ze ff een huis leeg...

Ik denk dat een goed gekozen locatie, een art gekeurd slot, alarm met teringherrie en een melding naar je toe via gsm ofzo, de meest haalbare oplossing is.
 
In de kleine letters staat dat in je hem in de grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht in een afgesloten ruimte moet hebben staan anders keren ze niets uit, nou lekker dan....
 
In de kleine letters staat dat in je hem in de grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht in een afgesloten ruimte moet hebben staan anders keren ze niets uit, nou lekker dan....


ik heb sinds kort ook een ervaring met die criminelen... ja ook de motordieven MAAR OOK ZEKER DE VERZEKERINGS MAATSCHAPPIJ.

dat zijn pas de echte criminelen.
 
Ik plak een briefje op m'n teller waarop staat:

Als je deze motor jat, ben je je leven niet zeker.


x jasper


:+





Nee ff serieus... je moet hem parkeren in een schuurtje waar je hem zelf echt onwijs moeilijk in en uit krijgt.

Een vriend van me doet er echt fucking lang over om zijn motor uit de schuur te pakken omdat ie 100 keer moet steken.... maar dat maakt hem wel moeilijker te jatten!

Alarmpje op de deur, goed kettingslot aan een vast punt, schijfremslot, stuurslot en als je op vakantie gaat, ff velgen er onder vandaan schroeven en gewoon binnen leggen.
 
Leuk al die creatieve dingen hier :)

Echter...


Als het een stelletje pro's zijn, dan is je fiets gewoon de lul en nemen ze hem mee. Wil je niet dat je fiets geript word, koop dan een brik en je kan hem gewoon iedere nacht op de stoep parkeren zonder dat er een haan naar kraait.

Heb je daarintegen een dikke SS, zet hem gewono op slot zoals de verzekering dat eist voor eventuele vergoeding. Als ze hem meenemen; helaas.
 
In de kleine letters staat dat in je hem in de grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht in een afgesloten ruimte moet hebben staan anders keren ze niets uit, nou lekker dan....

Let op. Over 4 jaar eisen ze van je dat je je motor 5 meter boven vaste grond moet hangen, niet duidelijk zichtbaar voor andere mensen, IN een afgesloten ruimte, die vervolgens beveiligd moet zijn met een infrarood alarm.

..en eerlijk gezegd zie ik dit nog waar worden ook.. :)

Want hoe meer er gestolen wordt, hoe meer absurde regels zij er bij moeten vinden om hun zogenaamde "risico" zo laag mogelijk te houden.

|( :W
 
Leuk al die creatieve dingen hier :)

Echter...


Als het een stelletje pro's zijn, dan is je fiets gewoon de lul en nemen ze hem mee. Wil je niet dat je fiets geript word, koop dan een brik en je kan hem gewoon iedere nacht op de stoep parkeren zonder dat er een haan naar kraait.

Heb je daarintegen een dikke SS, zet hem gewono op slot zoals de verzekering dat eist voor eventuele vergoeding. Als ze hem meenemen; helaas.

Zoals ik al eerder zei, dat dacht ik dus ook. Tot m'n 19 jaar oude barrel met een kuip die al niet meer te redden was, op een dag niet meer onder m'n slaapkamerraam stond.

Ik denk dat het ook iets te maken heeft met de straffen die op dergelijke misdrijven staan; zolang je de auto of motor van de commissaris, rechter en openbare aanklager laat staan, kan je in Nederland vrij weinig gebeuren. De straf die je krijgt als je gesnapt wordt voor zwart werken is hoger.

En zelfs als je gesnapt wordt, hoef je meestal de schade niet eens te betalen. Zolang misdaad loont *zelfs als je gepakt wordt*, gaat er toch niets veranderen.
 
nou ben ik pas geleden iemand tegengekomen, die onder zijn garage een gat van 2 meter diep heeft gegraven en daar via een lift zijn motor in zet. Daarboven liggen platen en daarop staat zijn auto. Dat lijkt me een behoorlijke oplossing, zeker als je dat met extra alarmen beveiligt.

Maar of dat de moeite waard is...

Ik kies toch liever voor proper verzekeren.
 
Zorg dat de dieven zoveel mogelijk lastig, herriemakend werk hebben om je fiets te pakken te krijgen.
Dat is het enige dat helpt.
 
als je de joe bar strips mag geloven, helpt zelfs het ophijsen van de motor, en motor voor de politiebureau zetten niet meer....
 
nou ben ik pas geleden iemand tegengekomen, die onder zijn garage een gat van 2 meter diep heeft gegraven en daar via een lift zijn motor in zet. Daarboven liggen platen en daarop staat zijn auto. Dat lijkt me een behoorlijke oplossing, zeker als je dat met extra alarmen beveiligt.

Maar of dat de moeite waard is...

Ik kies toch liever voor proper verzekeren.

Dan zal je zien dat ze een tunnel naar je motor graven joh! Onderschat die lui niet. Je kent dat toch. :(

:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan