hoe zelf je carbs goed te reinigen gsxr750 '97?

crash 750

MF veteraan
28 mei 2007
4.021
1
gouda
hej heeft iemand tips om je carb's op een zelfde soort manier als ultrasoon te reinigen,maar dan met huis,tuin en keuken middeltjes?
ik heb een srad van 97 die had 2 jaar stil gestaan,ik heb de boel al een beetje doorgespoten(commpressor),maar hij loopt nog niet helemaal lekker.
let me know!
 
alternatieven voor ultrasoon zijn er niet,

veel gedult en veel borsteltjes en peuteren en krabben.... de sproeien kun je voorzichtig doorprikken met b.v. ee vezewl van een stalakbeltje of staalborstel...

ook kun je forte-carb reiniger gebruiken om te weken.....


maar je zult de carbs lekker uit elkaar moeten peuteren...

toevallig een week terug geholpen een xj900 die ook 2 jaar stilgestaan had weer een beetje zuiver te maken..

bovenstaande verhaal toegepast... maar we hebben daarbij ook nog de afstelling wat moeten bijdraaien.... het kan zijn dat niet alle rommel er uit is is dat beinvloed dan de afstelling... die bij het weer regelmatig gebruik v.d. motor weer wat kan verlopen...
 
Laatst bewerkt:
alternatieven voor ultrasoon zijn er niet,

veel gedult en veel borsteltjes en peuteren en krabben.... de sproeien kun je voorzichtig doorprikken met b.v. ee vezewl van een stalakbeltje of staalborstel...

ook kun je forte-carb reiniger gebruiken om te weken.....


maar je zult de carbs lekker uit elkaar moeten peuteren...

toevallig een week terug geholpen een xj900 die ook 2 jaar stilgestaan had weer een beetje zuiver te maken..

bovenstaande verhaal toegepast... maar we hebben daarbij ook nog de afstelling wat moeten bijdraaien.... het kan zijn dat niet alle rommel er uit is is dat beinvloed dan de afstelling... die bij het weer regelmatig gebruik v.d. motor weer wat kan verlopen...
daar was ik al bang voor...ik had de carbs al een beetje gedemonteerd maar sommige schroeven zitten zo vast dat ze dol willen draaien.
 
Geen huis/tuin middel = Shumma (mitsubishi dealer).

Ik heb zelf weleens Oxi Action geprobeerd ,dat "wondermiddel" voor de was en met een niet onverdienstelijk resultaat.
Zat in een of ander pretpakket en je moet weten wat je ermee kunt doen.

Ik weet niet waarmee het reageert maar het bruist behoorlijk. Resultaat: de gum was weg.
(De carburateur was wel geheel gedemonteerd).

full


full


Oxi in werking
full


Edit: carburateur van een kawa die 4 jaar heeft stil gestaan en te weinig benzine kreeg.
Na de reiniging moest de gasnaald ook nog 2standen zakken anders liep deze te rijk in het middengebied.
 
Laatst bewerkt:
Dasty: 2,50 bij de Wibra.

Inweken en borstelen.

Maar beter is de boel voor een paar tientjes wegbrengen en ultrasoon laten reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan