Hoe zet ik mijn spiegels ... ?

Sw@tLorD

MF veteraan
26 apr 2003
2.223
1
Antwerpen / België
Domme vraag mss ... Op de motorlessen leek dat makkelijk en had ik ze goed staan. Maar dat is ondertussen 6 maand geleden.
Hoe moet i kdie spiegels zetten zodat ik alles goed achter me kan zien ?

Ik herinner me iets van ... Horizont moet int midden zijn en je moet een stukje van jezelf erin kunnen zien ... :? :? :?

Heb al liggen prutsen en ik krijg ze niet goed of het staan me niet aan ...

Echt vervelend ... wie helpt me voort ?

:( :( :( :( :(
 
Niet vergeten dat de poten waar de spiegels op staan onder een hoek van 90 graden met je voorwiel moeten staan. Dan staan ze het breedst en kijk je minder tegen je armen aan.
 
Niet vergeten dat de poten waar de spiegels op staan onder een hoek van 90 graden met je voorwiel moeten staan. Dan staan ze het breedst en kijk je minder tegen je armen aan.

Ik heb carbon loo kspiegels ...
GS_004.jpg
 
ik heb mijn spiegels anders staan. met rijles voor brommer en hok was het anders.
nu heb ik op de brommer mijn spiegel rechts voor recht achteruit met zicht op mijn arm, midden-horizon, links heb ik echter veel meer naar buiten staan. wat achter me zit zie ik immers met de rechter spiegel. de linkerspiegel staat verder naar buiten zodat ik meer zicht heb op die "blinde" hoek wanneer ik ga inhalen of blok-rijden.

zo ook met het hok. daar heb ik zelfs helemaal geen auto meer in de spiegels staan.
beide heb ik zo leren afstellen met ERV cursussen.
 
de spiegels van de rijschool zijn stukken groter en natuurlijk minder mooi, je zet gewoon je motor in't midden van een straat waar amper iemand komt, en stelt ze dan rustig in zodat je ver,maar ook dichtbij redelijk ziet.

meestal(bij mij toch)heb je een halve spiegel waar je een jas in zien :( )
 
Ik heb alleen een linker spiegel..die is verplicht. Ik heb hem nog heel lang rechts gehad (schroefdraad was links stuk) maar de politie zag het niet eens :X
 
mij is altijd geleerd, de rechterspiegel zet je hetzelfde als de binnenspiegel van een auto. dus voor het verkeer dat achter je rijdt.
de linkerspiegel hetzelfde als de linker buitenspiegel van je auto, dus meer naar buiten voor inhalend verkeer op de snelweg enzo.
 
Merk wel dat de ene fiets 'fijnere' spiegels heeft dan de andere. Mijn zzr600, perfect mbt spiegels (ok.. waren niet de mooiste ). Kon er alles goed in zien.

Toen overgestapt naar de R1. Mooie kleinere spiegels... en nu zie ik half zoveel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan