Hoe zet jij je motor op slot!

Hoe zet jij je motor op slot?

  • Niet op slot

    Stemmen: 7 5,6%
  • Alleen stuurslot

    Stemmen: 18 14,3%
  • Alleen schijfremslot

    Stemmen: 5 4,0%
  • Alleen ketting

    Stemmen: 4 3,2%
  • Schijfrem + stuurslot

    Stemmen: 49 38,9%
  • Schijfslot, stuur en ketting

    Stemmen: 40 31,7%
  • beugelslot

    Stemmen: 3 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    126

Motorchickie!

Die hard MF'er
7 mrt 2004
296
0
nibbixwoud
Ik ben benieuwd hoe iedereen zijn motor op slot zet....
Omdat er weer een motor gestolen was....

Ik zet hem zelf altijd op stuurslot en een schijfremslot.
Is dit voldoende om moet er ook nog eens een ketting omheen??? :?

Ik hoop dat we elkaar tips kunnen geven, zodat de diefstal zakt......
 
Ik doe altijd het stuurslot en het schijfremslot
En soms (ligt eraan waar ik ben) een ketting om mijn achterband

En altijd een heel geavanceerd onzichtbaar slot :+
(dit om eventuele dieven op het forum af te schrikken ;) )
 
twee motoren aan elkaar met kettingslot als we thuis staan, anders stuurslot en aan een paal of boom met kettingslot
 
stuurslot stelt niks voor.
En een schijfremslot is ook binnen een halve minuut geopend.
Beugelsloten zijn het beste.

Ja klopt, ergens staat hier op het forum een link naar die test (kan hem niet zo snel vinden).

ik ben wel erg nieuwschierig geworden naar dat onzichbare slot.....

Sjjjjjt, niet verder vertellen he :X . Maar dat heb ik verzonnen om eventuele dieven op het forum in de boot te nemen :+ ;) :+
 
Altijd stuurslot (al is het maar om tz zorgen dat niemand aan m'n stuur draait ofzo en hij omvalt) en als ik langer ergens ben nog zo'n abus granite kettinggeval erdoor (door m'n wiel dan :+ ).
Niet dat iemand een divi600 zou stelen, maarja :+
 
eigenlijk alleen schrijfrem (ga morgen nog iets erbij kopen voor als ik in a'dam moet zijn)

nooit alleen op stuurslot. want dat is zo open en is alleen (extra) schade. net als bij je thuis, heeft het ook geen zin alle tussendeuren op weg naar de kluis op slot te doen.
 
Wat maakt het nou uit hoe je 'm op slot zet. Als ze 'm willen hebben nemen ze 'm toch wel mee. En is het niet vandaag, dan morgen wel.

Jammer dat die beugelsloten zo zwaar zijn, elke keer 4 kilo om je nek schiet ook niet op.
 
eigenlijk alleen schrijfrem (ga morgen nog iets erbij kopen voor als ik in a'dam moet zijn)

nooit alleen op stuurslot. want dat is zo open en is alleen (extra) schade. net als bij je thuis, heeft het ook geen zin alle tussendeuren op weg naar de kluis op slot te doen.
Lijkt me sterk dat het dievengilde hier vlotter is dan in Leiden. En daar laat je 'm toch ook niet op straat overnachten met enkel een schijfremslot?
Daar zou ik hier, maar ook in andere steden, toch niet aan durven.
 
Ik ben benieuwd hoe iedereen zijn motor op slot zet....
Omdat er weer een motor gestolen was....

Ik zet hem zelf altijd op stuurslot en een schijfremslot.
Is dit voldoende om moet er ook nog eens een ketting omheen??? :?

Ik hoop dat we elkaar tips kunnen geven, zodat de diefstal zakt......

Voor m`n verzekering moeten er twee sloten op zitten.. 1 fabrieksslot (stuurslot) en 1 goed gekeurd slot, als ik die twee erop heb zitten is ie voor de verzekering gedekt.. maar goed.. als ik em bij mij thuis voor de deur zet gaat alleen het stuurslot erop.. wnat dan heb je em toch in het zicht.. ben ik ergens in de stad dan doe ik 2 sloten erop...

maar aan de andere kant, ik zag net een schemaatje over hoe lang het duurt voor dat ze sloten open hebben.. als ze je motor willen hebben pakken ze em toch wel, en maakt het niet uit hoeveel sloten je erop hebt.. als je maar zorgt dat je voor je verzekering 2 sloten erop hebt.. dan krijg je em vergoed (all risk verzekering) als ie geraust wordt..
 
Die van mij staat nooit op slot .
Jahaaaa, want bij jou motten ze eerst die oprijlaan van 5KM, correctie; van 3 Mile, aflopen. En als ze dan terug rijden, heb jij ze natuurlijk allang gehoord én ingehaald met je 1 van de wagens die nét toevallig vooraan staat in de garages.
 
Ik zet er een ellepijp van de vorige dief door mijn achterwiel.

Met een sticker op de tank "Ik speel eigen rechter, start de motor maar..doe maar.."

En op mijn motorhoes zit een sticker "pas op de buurman, hij bezit wattestokjes"
 
Laatst bewerkt:
8-) Go ahead Punk.. make my day

maar denk wel dat dat gebeurt als ze aan je fiets zitten.. daar moeten ze van af blijven !!

Daar krijgen ze de kans niet voor ..voor ze het door hebben ..hebben ze een crowbar in hun nek..En de hoofdrol in halflife, lekker fraggen op hem..
 
Terug
Bovenaan Onderaan