Hoe zet jij je motor op slot!

Hoe zet jij je motor op slot?

  • Niet op slot

    Stemmen: 7 5,6%
  • Alleen stuurslot

    Stemmen: 18 14,3%
  • Alleen schijfremslot

    Stemmen: 5 4,0%
  • Alleen ketting

    Stemmen: 4 3,2%
  • Schijfrem + stuurslot

    Stemmen: 49 38,9%
  • Schijfslot, stuur en ketting

    Stemmen: 40 31,7%
  • beugelslot

    Stemmen: 3 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    126
...
Thuis in de garage: geen sloten: wie ze wil stelen doet dat toch, beter geen extra schade aan huis door frustratie dieven.
...
mijne stond met schijfrem- en stuurslot in de garage (niet zichtbaar vanaf buiten) en ze hebben hem vrolijk meegenomen :(

ik vermoed dat ze hem gewoon opgetild hebben.

nu heb ik een r1100rt met alarm, stuur- en kettingslot. ik moet alleen nog een ketting kopen die lang genoeg is om aan de stalen plafonbalk te hangen. als ze dan langskomen zullen ze alleen twee (trap)fietsen van 100 euro mee kunnen nemen. (of in de herrie het slot open zien te prutsen)
 
Ik ben aan het dneken aan een schijfremslote omda tik nu alleen zon mega dikke slot heb die te zwaar is om mee te souwen, alleen ik ben ZOOO bang dat ik hem vergeet ik zie het al voor me :X :X :X op het drukke Vrijthof in maastricht.....
 
Ik ben aan het dneken aan een schijfremslote omda tik nu alleen zon mega dikke slot heb die te zwaar is om mee te souwen, alleen ik ben ZOOO bang dat ik hem vergeet ik zie het al voor me :X :X :X op het drukke Vrijthof in maastricht.....


Maar daar heb je zo`n reminder-touwtje voor.
die zijn in een lichtgevende kleur, dus valt behoorlijk op!!
 
Ik zet hem altijd op het stuurslot, heb ook nog een remschijfslot bij me, maar gebruik deze nooit. Rijd met de motor tot nu toe alleen nog rondje van huis en terug, en zet um bij de terrasjes altijd in het zicht. Als ik er echt weg loop zal ik die remschijfslot erop zetten, en als ik eens op vakantie ga neem ik denk ik nog wel een ketting met slot mee.
 
uhm bij een terras als ik er naast/ in de buurt zit helemaal niet.
's avonds parkeer ik hem in de garage van het politiebureau dus ook niet op slot.

Voor de rest alleen op stuurslot, moet nog een keer een schijfremslot halen.

Maar ja wie jat er nou een 89'er vs700? :)

Dus mijn tip, koop een of andere ouwe choppy en je hoeft minder zorgen te maken dat ie gejat wordt. :)
 
Thuis op stuurslot, alarm (spyball) en beugelslot, oja, ook alarm op huis en op de inpandige garage (en ik heb een hond)

Buiten: stuurslot, alarm, Abus granit schijfremslot en Granit kettingslot om 'm vast te leggen.



Tip: Ook al kan je je brommer niet aan een aard - en nagelvast iets verankeren, maak dan gebruik van het slot van een medemotorfietser. Doe je eigen ketting of beugel door die van mederijder (zodanig dattie nog onafhankelijk weg kan :? O-) dus niet door z'n wiel of zo) zodat ze beiden beter beveiligd zijn.
Houd wel rekening met alarm / trillingsensoren etc....
 
probeer eens een sleuf in de grond te maken en dan een stijger pijp in te storten zie foto:
112940












dan de sleuf af dekken met plankjes van 15 cm breed.
de achter band komt dan op een vandie plankjes te staan dus die moeten wel 18mm dik zijn . Als je je slot erom heen legt haal je twee plankies weg en klaar ben je .Dieven bedenken zich wel als ze zie pijp zien :?
 
o ja bijna vergeten dit kan je buiten voor de deur ook maken (degene die geen schuur of garage heeft ;) ) alleen dan de bodem met grind vullen in plaats van beton zodat het water weg kan zakken.


PaTeNtEd by blauwitje :9~
 
Na 5x bezoek, met 2x daadwerkelijk WEG motor, staat die van mijn zoon (crossertje) nu vast aan een zware stalen bint in de grond, in combinatie met een zware staalKABEL, die in de muur vastzit.
En nog bestaat de kans dat het gajes terugkomt....... :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :
 
Ik ben benieuwd hoe iedereen zijn motor op slot zet....
Omdat er weer een motor gestolen was....

Ik zet hem zelf altijd op stuurslot en een schijfremslot.
Is dit voldoende om moet er ook nog eens een ketting omheen??? :?

Ik hoop dat we elkaar tips kunnen geven, zodat de diefstal zakt......
misschoen heel dom, maar de mijne staat nooit op slot. Hij staat namelijk of op mijn werk, of voor de deur, of bij een terras waar ik ook ben.
Als ik hem niet zie dan gooi ik waarschijnlijk een slot door het achterwiel maar dat is nog niet voorgekomen.
 
Xenalock
:}


geen geknoei met touwtjes, je vergeet hem niet.
120db elke 15 seconden is toch lastig bij het openbreken.
 
Laatst bewerkt:
probeer eens een sleuf in de grond te maken en dan een stijger pijp in te storten zie foto:
(Afbeelding)


dan de sleuf af dekken met plankjes van 15 cm breed.
de achter band komt dan op een vandie plankjes te staan dus die moeten wel 18mm dik zijn . Als je je slot erom heen legt haal je twee plankies weg en klaar ben je .Dieven bedenken zich wel als ze zie pijp zien :?


Maar verder is alles goed?


:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan