Hoe zet jij je motor uit?

Martin@81

MF veteraan
14 feb 2002
2.982
2
Hoe zet jij je motor uit? Hier een polletje, ben eigenlijk benieuwd. En wat is het beste? Of maakt het niets uit?

Ik meestal met de jiffy...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb anders gestemd.

De laatste keer dat ik de motor uit zette was dat door hem op z'n kant te leggen :( .

Tip : je kunt beter de contactsleutel gebruiken, is me alle voorgaande keren beter bevallen als dit !! ;)

even serieus.... meestel gewoon met de contactsleutel..
 
Ik met die leuke rode knop...ff klik-klik, motor staat nog steeds op contact, dus je kan hem eventueel zo weer starten en wegrijden.
 
Tussen deze reacties lijkt het wel apart te noemen dat ik gewoon contactslot hiervoor gebruik :)
 
<domme vraag modus>
Wat is een Jiffy?
</domme vraag modus>

Reactie:
De crossmotor zet ik uit met dodemansknop, laat hem afslaan of ik ga op me bek en hij slaat af
 
<domme vraag modus>
Wat is een Jiffy?
</domme vraag modus>

Reactie:
De crossmotor zet ik uit met dodemansknop, laat hem afslaan of ik ga op me bek en hij slaat af


Er bestaan geen domme vragen, slechts domme antwoorden .......

De jiffy is die zijstandaard met een enkel pootje, en een middenbok is die grote standaard met twee pootjes :)
 
En toch kan je rijden met je jiffy uit. Nog niet gedaan, maar wel een keer bijna vergeten. Daar zouden ze wat op moeten bedenken...

Volgens mij hebben ze daar al lang wat op bedacht, alleen heeft nog niet elke motor dit. Ik ik de jiffy namelijk uitklap terwijl de motor NIET in neutraal staat slaat de motor automatisch af. Andersom ook, als ik de jiffy heb uitstaan en ik schakel 'm in 'n versnelling slaat ie ook automatisch af. Wel zo prettig, al heb ik met m'n vorige motor nooit vergeten de jiffy terug te klappen bij het wegrijden...
 
Ik kom aanrijden/stop
Ik zet hem in neutraal
Ik doe contact om en poef uit

Ik heb wel die beveiliging erop zitten trouwens.
Jiffy uit doen in 1 is poef uit en jiffy uit en naar 1 trappe is poef uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan