Hoe zet jij je spiegels ? safe -of race ?

Ok ,hoe zette we die spiegels

  • race

    Stemmen: 0 0,0%
  • veilig

    Stemmen: 2 11,8%
  • combinatie van race & veilig

    Stemmen: 3 17,6%
  • geen idee hoe ze bij mij staan

    Stemmen: 0 0,0%
  • spiegels , die dingen heb ik niet

    Stemmen: 1 5,9%
  • Ik gebruik geen spiegels maar heb ze wel

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ben slim , ik gebruik een dode hoek ,of bifocaal spiegel

    Stemmen: 1 5,9%
  • ik kies deze optie

    Stemmen: 10 58,8%

  • Totaal aantal stemmers
    17

yomama

Rookie
19 jul 2004
19
0
rotjeknor
Ik heb 2 standen : race -of veilig.

Race - naar achter kijkend of er boswachters achter mij rijden.
Veilig - naar buiten gericht ,erg veilig tijden in -en uitvoegen.

Ik rij nu al een paar jaar en laat mijn rechter spiegel op " race" staan ,
terwijl ik de linker spiegel boven de 120 van " veilig" op "race" zet (meestal)

lastig , lastig ,en dan heb ik nog grote spiegels...
 
In principe zodat ik wat zie: safe dus. Maar vooral de rechter spiegel van m'n Div600 heeft nogal eens de neiging om in 50 km snelweg automatisch naar "race" te bewegen :( Moet hem eens een keer goed vastzetten ;)
 
ik ben al blij als ik uberhaupt iets zie aankomen van achteren, een oranje met blauw bestikkerde kuip met zwaailichten lukt vaak nog wel maar de rest :?
 
de spiegels op race. alleen emt de toevoeging van een dodehoekspiegeltje op de linker spiegel. en naast je kijken bij invoegen en achteruit voor aankomende problemen ideaal. je moet natuurlijk wel de ruimte hebben om zo'n spiegeltje op te plakken.
full

CYA
 
jullie zien altijd alles in je spiegel ,genoeg naast je en genoeg achter je in 1 spiegelstand ? hmm , volgens mij gebruikeren jullie die dingen dan niet.

Die heb je ook niet nodig als je netjes achter die astra blijft rijden , scheelt nog peut ook. :X
 
@ chiti : sniekie bastard ! ;)
beter , ik heb idd laast iemand op de a12 zien rijden met z`on ding.
Zijn alleen een beedje jumbo sized die dingen.
gaak ook eens proberen.
Lekker safe-racen! }) :]
 
mmmh, in mijn spiegels zie ik eigenlijk alleen maar mijn ellebogen....

Pas als ik deze buig zie ik iets waar ik wel wat aan heb.
Dan zie ik 'safe' en 'race'.

Als je ze goed instelt, zie je volgens mij alles wat je moet zien, dus de auto's met blauwe lampjes en het overige verkeer.
 
Spiegels ????????
Staan die op mijn motorfiets ??
Effe checken !!!!!!

Nope :9 geen spiegels , dus ook geen verschillende standen ;)
 
de spiegels op race. alleen emt de toevoeging van een dodehoekspiegeltje op de linker spiegel. en naast je kijken bij invoegen en achteruit voor aankomende problemen ideaal. je moet natuurlijk wel de ruimte hebben om zo'n spiegeltje op te plakken.

Goei tip. In dat stuk van mijn spiegel zie ik toch alleen maar mijn schouder.
 
de spiegels op race. alleen emt de toevoeging van een dodehoekspiegeltje op de linker spiegel. en naast je kijken bij invoegen en achteruit voor aankomende problemen ideaal. je moet natuurlijk wel de ruimte hebben om zo'n spiegeltje op te plakken.
(Afbeelding)
CYA
damn.... dacht dat dat alleen voor suffe oto's was...

mijn stand?
ben blij als ik al iets zie in mijn spiegels....
 
Ik heb een spiegeltje dat iets groter dan een euro is. Die zet ik voor zover mogelijk wel in een stand dat ik met een beetje moeite iets kan zien. Boven de 100 of zo maakt het niet uit hoe hij staat, want het trilt zo erg dat je op dat euro'tje echt helemaal niks meer kunt zien. (Hooguit wat vage vormen als je net in de juiste hoek kijkt.)
 
Ik stel mijn spiegels zo dat ik wat kan zien als ik rij, maar ik kan als ik hard rij er net zo goed in kijken als terwijl ik invoeg..
 
Spiegels zijn wel degelijk belangrijk !

Ben 2 jaar geleden bij het naar rechts terugvoegen, bijna door een BMW M3 van de motor gereden.(hij kwam mij van links naar rechts inhalen met 200+)
Dit kwam alleen door het nulkommanul zicht in mijn spiegels van mijn FZ750 die ik toen had.
Daar heb ik toen R1 spiegels opgezet, wat een verademing was.
Nu op mijn CB600, ben ik maar wat blij met de goede spiegels die er opzitten.

Spiegels ga je pas echt waarderen als je bijna het haasje was. ;)

Gr Ad
 
Dacht ik ook. Mijn eerste reactie bij die dingen is altijd: als je te lui bent om in je dode hoek te kijken, moet je de weg niet op.

Maar goed ze blijken dus nog ergens goed voor te zijn.

ik vind het een nuttige besteding van een anders zeer nutteloos spiegeloppervlak.
de looks vind ik ook niet echt belangrijk. ik heb te vaak gehad dat ik dacht ok ik ga inhalen kijk over m'n schouder en dan rijdt daar toch nog een auto/motor. op deze manier kan wel iets zien in die enorme dooie hoek. ik kijk daarnaast nog steeds over de schouder uiteraard. dus niet te lui maar wel makkelijk en in mijn ogen ook veiliger.
CYA
 
Terug
Bovenaan Onderaan