Hoe zetten jullie 'm op 't bokkie?

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
Sjee...ik weet niet eens hoe zo'n ding heet :+ Je weet wel, zo'n opbokgeval :) Mijn VFR heeft geen middenbok, maar wel zo'n los ding waarmee je hem kunt opbokken (wat een achterlijk woord) Nu krijg ik hem in mijn eentje nooit op dat ding en het is wel makkelijk als ik bijvoorbeeld even de ketting wil smeren ofzo. Nu moet ik iedere mijn man om hulp vragen en hij zegt dat hij het ook niet in z'n eentje zou kunnen. Hoe doen jullie dat dan? Ook met hulp of is er een speciaal trucje voor?
 
Sjee...ik weet niet eens hoe zo'n ding heet :+ Je weet wel, zo'n opbokgeval :) Mijn VFR heeft geen middenbok, maar wel zo'n los ding waarmee je hem kunt opbokken (wat een achterlijk woord) Nu krijg ik hem in mijn eentje nooit op dat ding en het is wel makkelijk als ik bijvoorbeeld even de ketting wil smeren ofzo. Nu moet ik iedere mijn man om hulp vragen en hij zegt dat hij het ook niet in z'n eentje zou kunnen. Hoe doen jullie dat dan? Ook met hulp of is er een speciaal trucje voor?


Je bedoelt waarschijlijk een paddock-stand.

Hoe kom je aan de jouwe, wat waren de kosten en heb je er een piccie van :P

[me]Sjoske heeft ook niet langer een middenbok en zoekt naar een alternatief.
[/me]


Al eens aan een scottoiler gedacht ?
 
paddockstand1.jpg


Zo'n ding?

Als je handig bent lukt het misschien. Mij lijkt het wat moeilijk alleen, dus is het wel handig als je man kan blijven helpen..
 
Je bedoelt waarschijlijk een paddock-stand.

Hoe kom je aan de jouwe, wat waren de kosten en heb je er een piccie van :P

[me]Sjoske heeft ook niet langer een middenbok en zoekt naar een alternatief.
[/me]


Al eens aan een scottoiler gedacht ?

Ja hoor, een scottoiler, natuurlijk! Dat ik daar niet aan gedacht heb :X Maarreh....wat is dat in godsnaam nou weer :? :+ Zal wel iets zijn om ketting in te vetten? (oiler :? )
Ha, maar paddock stand is het juiste woord, dat was ik al eens tegengekomen. Ik weet niet wat hij heeft gekost, ik kreeg 'm gratis bij de motor. Foto heb ik er niet van, maar het ziet er wel mooi uit, want de motor staat mooi rechtop, beetje voorover hellend en je kunt overal goed bij. Ik krijg het alleen niet in m'n uppie voor elkaar. Ik zal binnenkort met het komende mooie weer eens wat foto's maken.
 
Ja hoor, een scottoiler, natuurlijk! Dat ik daar niet aan gedacht heb :X Maarreh....wat is dat in godsnaam nou weer :? :+ Zal wel iets zijn om ketting in te vetten? (oiler :? )

In 1 x goed. ;)

Is een systeem om automatisch je ketting in te smeren. Wordt aangebracht boven je ketting en laat met een in te stellen regelmaat tijdens het rijden een druppel olie op je ketting vallen.

Is enigszins aan de prijs (100 to 130 pleuro meende ik) maar verdient zich IMHO wel weer terug.

Zit nog te twijfelen tussen een paddock stand en dit, hangt van de kosten van een paddockstand af.
 
(Afbeelding)

Zo'n ding?

Als je handig bent lukt het misschien. Mij lijkt het wat moeilijk alleen, dus is het wel handig als je man kan blijven helpen..

Ja, zo ziet die van mij eruit, alleen in het zwart. Die VFR weegt een dikke 200 kilo, dus die moet echt rechtop blijven hoor. Als ie gaat hellen, ga ik mee :X Mijn man doet iets met het hefmechanisme, terwijl ik op de motor zit om hem rechtop te houden. Als ie er weer vanaf moet, moet manlief weer een handje helpen.
 
Is niet zo moeilijk hoor.

Zet de motor op de zijstandaard en ga er achter staan. Neem de paddockstand in de ene hand en houd de motor rechtop met de andere hand. Wanneer hij rechtop staat is er weinig kracht nodig om hem zo te houden. Schuif vervolgend de paddockstand er onder.
Wanneer de paddockstand goed in de diablo's rust, kun je de motor loslaten om vervolgens de paddockstand eronder te drukken (met hand of voet naar keuze).

Duidelijk ?
 
In 1 x goed. ;)

Is een systeem om automatisch je ketting in te smeren. Wordt aangebracht boven je ketting en laat met een in te stellen regelmaat tijdens het rijden een druppel olie op je ketting vallen.

Is enigszins aan de prijs (100 to 130 pleuro meende ik) maar verdient zich IMHO wel weer terug.

Zit nog te twijfelen tussen een paddock stand en dit, hangt van de kosten van een paddockstand af.

Zo'n paddock stand is volgens mij niet zo duur hoor. Ik heb ze geloof ik op de motorbeurs in Utrecht gezien en daar waren ze dacht ik iets van 30 euro ofzo. Zo'n scottoiler lijkt me wel handig ja. Ik heb gisteren voor de eerste keer het kettingvet van mijn fiets afgehaald met speciaal spul van S nogwat. Het vloog eraf, maar alles zat onder die vieze bende. Mijn VFR is overwegend wit, dus je kunt je wel voorstellen hoe de velgen eruit zagen. (en daarna mijn handen) De vorige eigenaar had zo'n potje van dat zwarte kettingvet. Dat ging hij er dan met een kwastje op zitten smeren :) Toen de ketting gisteren eenmaal schoon was, heb ik er van hetzelfde merk witte kettingspray opgespoten. De velgen waren vanmiddag na een ritje een stuk schoner.
 
Wat je ook kunt doen:
Ga achter je motor staan, met in je linkerhand de motor (die op de zijstandaard staat) en de rechterhand de stand. Zet de stand onder de linker 'poot' van de achterbrug en duw met je linkerhand de motor recht, terwijl je gelijktijdig met je rechterhand de stand omhoog (dus naar beneden) duwt. Als de motor recht staat, dan zit de stand onder beide poten van de achterbrug, terwijl je rechterhand de stand nog vasthoudt. Daarna kan je de stand doorduwen, zodat je motor omhoog komt. Zo deed ik het. Nu heb ik een middenbok.

Disclaimer: ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid bla bla bla
 
zoals hier..............

Kind ken de was doen.

Met deze paddockstand zijn beide wielen te demonteren
geen achter én voorbok nodig.
En hij is demontabel.



Bijlage: aa_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Koop wel een goede paddockstand als je zoiets overweeg.
Goedkoop is duurkoop.
En met een beetje handigheid stelt het opbokken echt niks voor.
 
Wat je ook kunt doen:
Ga achter je motor staan, met in je linkerhand de motor (die op de zijstandaard staat) en de rechterhand de stand. Zet de stand onder de linker 'poot' van de achterbrug en duw met je linkerhand de motor recht, terwijl je gelijktijdig met je rechterhand de stand omhoog (dus naar beneden) duwt. Als de motor recht staat, dan zit de stand onder beide poten van de achterbrug, terwijl je rechterhand de stand nog vasthoudt. Daarna kan je de stand doorduwen, zodat je motor omhoog komt. Zo deed ik het. Nu heb ik een middenbok.

Disclaimer: ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid bla bla bla

Het klinkt heel simpel, maar ik vrees dat ik met mijn linkerhand de motor niet eens rechtop kan zetten. Weet je wel wat ie weegt? Misschien zit het ook wel tussen mijn oren hoor. als ik erop zit, heb ik ook zoiets van, hee, ik ben een grote meid en ik ben de baas, ondanks dat mijn fietsje bijna 4 keer zo zwaar is. Dat scheelt echt, want anders lig je er zo mee op de grond. Mijn man denkt ook altijd dat ik er zo mee ompleur :) Als hij erbij staat en ik stap af, dan houdt hij altijd angstvallig de motor vast, alsof ik hem niet kan houden. Ik ben wel een keer met de Magna omgegaan, maar er was geen schade hoor, hij viel gewoon heel langzaam om, maar die is ook 225 kilo, dus ik ging vrolijk mee :+ En dat kwam dan ook nog, omdat mijn zoon, die achterop zat, ineens afstapte terwijl ik net een kleine draai moest maken. Mijn man is sindsdien bang dat onze motoren te zwaar voor mij zijn *D Als hij bij mij achterop zit en we stoppen voor een stoplicht ofzo, zit hij ook altijd met zijn voeten aan de grond :( Sinds we de VFR hebben, hoeft hij gelukkig nooit meer achterop.
 
Het klinkt heel simpel, maar ik vrees dat ik met mijn linkerhand de motor niet eens rechtop kan zetten. Weet je wel wat ie weegt?

Ik schreef het eigenlijk verkeerd. Je moet, terwijl je met je linkerhand je motor rechtduwt, met je rechterhand de bok naar beneden duwen (dus je brug omhoog). Dan gebruik je de kracht van beide armen om de motor rechtop te zetten. Dat moet lukken.
 
ik zet de motor gewoon op de jiffy. draai het stuur recht, zet paddock stand onder de achterbrug en duw dat ding gewoon naar beneden. Die motor zet zichzelf dan wel recht en staat dan op de stand. Ik duw de motor nooit zelf recht.
 
Laatst bewerkt:
Op een VFR zit normaal wel een bok. Als jouw motor geen bok heeft, laat er dan een monteren (evtueel 2ehands) in plaats van dat geklungel met een paddockstand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan