Hoe zien of een helm gebruikt is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timbaa

Die hard MF'er
25 mei 2011
490
1
Hoi, ik sta op het punt om (vanavond) een helm te kopen via een particulier, een scorpion. Hij zegt dat ie nooit gedragen is en ik kan er op de foto's niks aan zien, de stof ziet er ook als nieuw uit.

Zijn er echter nog andere specifieke dingen waar ik op kan letten om te zien of ie gebruikt is of niet?
 
verkleuring van de voering mogelijk. pluizigheid van de voering lijkt mij ook wel een indicatie. Vliegjes op de voorkant misschien...
 
Als ie serieus langere tijd gebruikt is zie je dat aan de buitenkant wel.
Schuurt een keer langs een muur of hek,
stoot eens ergens tegenaan.
En natuurlijk de nodige vliegjes, en ander vuil.
Krasjes op het vizier.

Is er niets te zien?
Zit ie goed?
Gewoon doen.
 
Laatst bewerkt:
Met een laser een meting van het hoofd van de verkoper maken, vervolgens met een 3d-printer een mal maken. Dan kijken of de vormen van het hoofd al in het traagschuim van de helm opgeslagen zijn...
 
Nou de laatste opmerking laat ik maar even voor wat het is.

Ik ga er zometeen heen en idd als ie lekker zit doe ik 't gewoon. Ben vandaag helmen gaan passen en kwam uit op een shoei van 470 (met leuke kleurtjes enzo). Deze is 150 en schijnt bijna net zo goed te zijn, bovendien vind ik t model erg mooi en zit er zon olieviziertje bij.

Dat vind ik toch wel een erg groot verschil qua financi"en...
 
Koop een nieuwe helm!

Helmen verliezen na een aantal jaar, afhankelijk van het materiaal waarvan ze gemaakt zijn hun effect. Vaak is dat na ca. 5 jaar.

Maar even voor de duidelijkheid: Topicstarter, wat voor helm praten we over? en hoe oud is deze?
 
op de ventilatiegaten zitten meestal kapjes oid, als daar een vlieg inkomt krijg je 'm er maar moeilijk uit (met een naald gaan liggen steken kan, maar dan krijg je ze er nooit allemaal uit).
 
Nou de laatste opmerking laat ik maar even voor wat het is.

Ik ga er zometeen heen en idd als ie lekker zit doe ik 't gewoon. Ben vandaag helmen gaan passen en kwam uit op een shoei van 470 (met leuke kleurtjes enzo). Deze is 150 en schijnt bijna net zo goed te zijn, bovendien vind ik t model erg mooi en zit er zon olieviziertje bij.

Dat vind ik toch wel een erg groot verschil qua financi"en...


:X zit onderling tussen de helmen nogal verschil in pasvorm :Y

heb zel een scorpion op gehad,maat 62 :X dacht dat me kop werd samengeplet.
arai maat 62 :} .
dus let goed op dat de pasvorm goed is
 
Koop een nieuwe helm!

Helmen verliezen na een aantal jaar, afhankelijk van het materiaal waarvan ze gemaakt zijn hun effect. Vaak is dat na ca. 5 jaar.

Maar even voor de duidelijkheid: Topicstarter, wat voor helm praten we over? en hoe oud is deze?

Dat kan over gediscussieerd worden.
Ik ben niet volledig voor beide standpunten overtuigd, maar neig naar het idee dat het allemaal wel meevalt.
 
heb zelf ook een scorpion, het logo op het voorhoofd vind ik maar lastig schoon te krijgen. blijft een fijne zwarte aanslag op zitten. Dat kun je dus ook als gebruiks indicatie gebruiken.
 
Voor 150 kun je ook gewoon een nieuwe helm kopen bij een motorzaak. Mét garantie. Keuze zat. Shark bijvoorbeeld.
 
Scorpion EXO-750 Helm Kleur Zwart Maat L.

Type helm:
Integraalhelm
Merk:
Overige merken
Staat:
Nieuw met kaartje
Levering:
Ophalen

Beschrijving
Van € 339,95- Voor € 199,00- Maat L Kleur Zwart.

Bekijk ook onze andere Advertenties of kijk even op onze Website.
(Bel of Mail voor de levertijd)






€199,- heb je een nieuwe die echt nieuw is.....via marktplaats gevonden
 
Nou ik heb de helm dus gekocht, en als deze vaak gebruikt is... Nouja dan weet ik het ook niet meer hoor. Het is sowieso een exo-750 en dat model wordt volgens mij nog niet superlang gemaakt. En ik heb er een bonnetje bij waarop staat dat ie 'm februari 2010 gekocht heeft.

imag0159bqd.jpg


imag0160sx.jpg


imag0162y.jpg


Het verhaal was dat ie alles bij elkaar had gekocht, pak enzo, motorrijbewijs gehaald.. En vervolgens had ie geen geld meer voor een motor haha.

Als het goed is moet shoei ongeveer dezelfde vorm hebben als scorpion, is mij verteld. Echter vond ik de shoei wel wat "luchtiger" zitten, deze drukt toch wat meer op me hoofd en lijkt ook ietsje meer te jeuken.

Verder vind ik de helm een beetje op me voorhoofd drukken. Ik heb 'm een tijdje binnenshuis opgehad en als ik m dan afdoe ziet me voorhoofd er toch wel wat rood uit enzo.

Maar ik denk ook dat het eraan ligt dat het zo'n warme dag is, ik zweet wat meer en me hoofd is een beetje opgezwollen (schijnt het).

Maargoed dit was dus 150. Een shoei met een leuk kleurtje zoals dit kost me 470.

Dus ik dacht ik probeer dit gewoon en kijken hoe het bevalt tijdens rijden, als het alsnog echt niet bevalt dan verkoop ik deze wel weer met wat verlies en koop ik gewoon een shoei.
 
Laatst bewerkt:
HJC werd mij erg afgeraden in die winkel.. Overigens toen ik tegen die verkoopster zei dat ik de shoei dus wat "luchtiger" vond zitten, zei ze dat dat waarschijnlijk een beetje gevoelsbedrog was.

En die helmen die in de aanbieding zijn, zijn nooit maatje M. En laat dat nou toevallig mijn maat zijn hehe.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan