Hoe ziet een Honda Circuitdag er uit?

Mavtri

MF veteraan
24 sep 2002
4.513
221
Barneveld
Ik heb een circuitdag van Honda gekregen op 4 juli a.s. Maar waar ik bang voor ben is dat ik zo'n dag alleen maar voor de commercie van Honda wordt ingezet en dat ik nauwelijks aan fatsoenlijk rijden toe kom. Daarom wil ik hier mensen vragen te reageren hoe bijvoorbeeld vorig jaar de 600RR dag van Honda was. Is het de moeite waard om naar Assen te gaan voor een dergelijke dag of is het vooral veel wachten en weinig rijden. Aangezien ik op 4 juli ook jarig ben wil ik graag een goed beeld krijgen van een dergelijke dag om zodoende goed te kunnen afwegen of het wel of niet de moeite is.
Al vast bedankt.

vertel eens wat meer over die dag......wat zijn de kosten?wat valt er allemaal te doen?
ik wil met de x11 ook wel eens op de baan.....denk alleen dat mijn auspuff wat roet in het eten gaat gooien.

Ik denk door de afwezigheid van tijdswaarneming en het feit dat negatieve reclame slecht is voor Honda Nederland dat het niet meer is als een kennismaking wat een circuit is en wat de mogelijkheden kunnen zijn. Het is gewoon een beetje pamperen van de klantenkring van Fireblades van Honda. Niet van X11-en dus. Onderstaand exemplaar staat er ook is me verteld:

Corne Klijn

Onderstaand persoon links niet maar de rechter wèl!

ik zie nog geen reacties van 600rr-eigenaren ???
ben ook erg benieuwd hoe het eruit komt te zien....

en dan nog is er een weerfactor...volgens teletekst gaat het weer eens regenen
op donderdag en vrijdag...moeten eerst maar eens zien of het wel droogblijft.

tis toch wat...we zitten al in de zomer en NOG kun je niet uitgaan van een droog weekend...BAAAHHH

gewoon gaan.
ik ben naar de RR dag geweest,en het was geweldig.
moest er vanaf vlissingen voor komen,maar zou het zo weer doen.(motor op een kar)
dagverzekering nemen voor de zekerheid.
waren geloof ik 330 RRen.
heel de dag drinken voor niks en broodjes,en later nog een BBQ.

gewoon gaan.
ik ben naar de RR dag geweest,en het was geweldig.
moest er vanaf vlissingen voor komen,maar zou het zo weer doen.(motor op een kar)
dagverzekering nemen voor de zekerheid.
waren geloof ik 330 RRen.
heel de dag drinken voor niks en broodjes,en later nog een BBQ.

waren de facilitieten goed of was het rijden goed. Ik wil nl vooral lekker jakkeren. Al die zooi en promopoep er om heen boeit me niet zo veel. Dan zit ik liever thuis. Het weer moet trouwens snel veranderen anders ga ik helemaal niet. Assen is alleen leuk als het daar droog is anders vind ik het één trieste bende.

vertel eens wat meer over die dag......wat zijn de kosten?wat valt er allemaal te doen?
ik wil met de x11 ook wel eens op de baan.....denk alleen dat mijn auspuff wat roet in het eten gaat gooien.
deze dag is alleen voor degenen die een 1000RR hebben aangeschaft. Wil jij met je X 11 op het circuit dan moet je je in schrijven voor de Honda circuit dag op Zolder op 30 augustus. Moet je even op Honda.nl kijken bij evenementen. Daar kun je je in schrijven.

Als je gaat om rondetijden te draaien moet je niet gaan.
Teminste bij ons ging dat niet.
Maar ik had nog nooit op een circuit gereden dus leuk om het een keer mee te maken.
En om nou me nieuwe RR plat te leggen,had ik ook niet veel zin in.
Er zijn er geloof ik nog 3 de grindbak ingegaan die dag.

Als je gaat om rondetijden te draaien moet je niet gaan.
Teminste bij ons ging dat niet.
Maar ik had nog nooit op een circuit gereden dus leuk om het een keer mee te maken.
En om nou me nieuwe RR plat te leggen,had ik ook niet veel zin in.
Er zijn er geloof ik nog 3 de grindbak ingegaan die dag.

rondetijden maakt mij niet zo uit of die er wel of niet zijn maar wel dat er gewoon lekker 4 of 5 keer 20 minuten gereden kan worden. Dan is het zeker een ritje naar Assen waard. Hoeveel sessier kon jij toen rijden??

ik d8 3 keer 20 min.
maar er was zoveel meer te doen.
er was iemand aan het trail rijden.en je kon je eige opgeven voor een soort cursus voertuigcontrole.
je verveelt je geen minuut.
wij haden dan ook heel mooi weer *D
ga nou maar gewoon,je krijg er geen spijt van.

Ik heb vandaag nog gebeld naar mijn verzekering (Stad Rotterdam) om te vragen naar de dekking wanneer er geen tijdswaarneming is. Nog benadrukt dat het om een circuit gaat, wat denk je? Gewoon verzekerd! Ik bel nog wel om dit op papier bevestigd te krijgen. (met regen kom ik toch niet)

ach, t is dat ik er niet voor betaald had.

Als je geen circuitervaring hebt is t wel leuk. Voor mij was het ronduit slaapverwekkend :)

ach, t is dat ik er niet voor betaald had.

Als je geen circuitervaring hebt is t wel leuk. Voor mij was het ronduit slaapverwekkend :)

precies dat bedoel ik (kheb niet zo veel circuit ervaring als jij) maar toch dit doet mij er steeds sterker over denken om niet te gaan.
Safety Training pffff ik wil gewoon lekker rijden.

hahahahaha mavtri de racekabouter.

laten we eerst maar eens duimen voor het zonneke a.s. zondag, anders valt zo'n dag
toch een beetje letterlijk in het water want dan zullen er een hoop afvallen denk ik.

ik heb nog nooit op assen gereden dus heb wel degeijk interese....
maar qua rijden heb ik meer zin in spa francorchamps op 12 augustus, waar je vol
kunt gaan rammen zonder je druk te maken over decibellimieten of genoeg rijtijd.

alleen hopen dat deze regenachtige dagen niet de hele zomer doorgaan, want de zomer mag wel een tandje harder doorzetten.

Ik heb vandaag nog gebeld naar mijn verzekering (Stad Rotterdam) om te vragen naar de dekking wanneer er geen tijdswaarneming is. Nog benadrukt dat het om een circuit gaat, wat denk je? Gewoon verzekerd! Ik bel nog wel om dit op papier bevestigd te krijgen. (met regen kom ik toch niet)

Owww..... maar s ff bellen naar Stad Rotterdam dan.

precies dat bedoel ik (kheb niet zo veel circuit ervaring als jij) maar toch dit doet mij er steeds sterker over denken om niet te gaan.
Safety Training pffff ik wil gewoon lekker rijden.

Je kunt echt wel lekker rijden als je in de snellere groep zit, maar voor mij was dat toch echt nog wat TE langzaam.

Maar je hoeft niet te betalen, wat let je dan om te gaan :?

een dagje klaverblad scheuren is minder leuk en gevaarlijker!

Je kunt echt wel lekker rijden als je in de snellere groep zit, maar voor mij was dat toch echt nog wat TE langzaam.

Maar je hoeft niet te betalen, wat let je dan om te gaan :?

een dagje klaverblad scheuren is minder leuk en gevaarlijker!

Wat me belet om te gaan is dat ik voor een paar rondjes circuit rijden niet 160 km heen en 160 km terug ga jakkeren. Maar inderdaad moest ik opgeven in welke groep ik wilde. En het is gratis.............
We wachten het weer maar af anders en wel leuk om anderen van het forum te ontmoeten.

Laatst bewerkt:
Ik ben in elk geval van plan te gaan(weer of geen weer) en voor mij is het ook dik 220km enkele rit naar Assen.
Ik zal waarschijnlijk wel ergens in de buurt overnachten want 2x220km en nog een hele dag op en rond het circuit lijkt mij een beetje veel van het goede.

Het is voor mij de eerste keer dat ik op Assen kan rijden, dus alleen daarvoor ga ik al. En wat betreft de organisatie, moet ik zeggen, dat na het toch zeer goed georganiseerde en verzorgde TT bezoek met de Honda Vip kaartjes, dat ik er alleen maar goeds van verwacht.

ik moest er 325km enkele reis voor rijden plus een overnachting.
maar ik zou het zo weer doen :}
en kijken of er iemand mee gaat voor foto,s en film.

Oke OKe jongens wat ben ik ook een zeur. En inderdaad Blade Boy de VIP dag was net zo goed verzorgd als de afwerking van hun motoren. Dit was inderdaad de moeite waard.

Ik vond de 600rr-dag hartstikke leuk...zelfs Muggeridge wilde op mijn motor zitten :P

karl.jpg

Goed geregeld, gratis eten en drinken, standjes...en beetje rijden op het circuit. Achteraf kregen we zelfs een cd thuisgestuurd met foto's!

gaaf man...ziet er geweldig uit met al die 600rr'en,
laten we hopen dat het weer er net zo mooi uitziet in het noorden dit jaar

ik moet er ook 230 km voor rijden en ook weer 230 km terug .
Ik heb lang getwijfeld ivm. het weer maar ik heb steeds vaker gehoord dat je het gewoon moet doen en dat de dag op zich al heel gaaf is.
Ik ben vorige week ook geweest op de honda vip dag en die is me zeer goed bevallen.
En dus ben ik er morgen gewoon bij. uit

Terug
Bovenaan Onderaan