Hoe zijn die snelle jongens begonnen

Rij/les nu op een Cagiva Mito. Iets meer vermogen dan origineel, van 11KW naar 20KW maar het schiet niet op.

Erg grote drang om maar gewoon een 1000cc te kopen.
Niet dat ik het geld heb maar dat is gewoon de zieke gedachte.
 
Het viel mij op dat men wel gewoon kannonen koop en daar aardig op kan rijden maar haast NIEMAND kan behoorlijk REMMEN met zijn motor. Dat is niet erg, dat moet je leren. Waarom zie ik dan nooit iemand remmen oefenen? In mijn bescheiden belevings wereld is het redelijk belangrijk.

Bochtjes nemen is natuurlijk veel leuker om te oefenen maar remmen is vaak levensbelangrijk.

DAMN!!! ik oefenen. gaat dat achterwiel elke keer omhoog :9
nog iemand tips??? hehehe 8-)
 
Ik rij een Suzuki Impulse 400 cc'tje.....
maar mij hoor je niet klagen, leuk begin fietsjuh (ben zelf ook niet al te groot ;) ) kan lekker uitproberen, bochtjes nemen ha ik vermaak me (nog) wel:p
 
Het viel mij op dat men wel gewoon kannonen koop en daar aardig op kan rijden maar haast NIEMAND kan behoorlijk REMMEN met zijn motor. Dat is niet erg, dat moet je leren. Waarom zie ik dan nooit iemand remmen oefenen? In mijn bescheiden belevings wereld is het redelijk belangrijk.

Na mijn eerste motor gekocht te hebben eerst een weekend op het parkeerterrein geoefend met remmmen.....
Niemand moet dus zijn: bijna niemand
O-)
 
Begonnen met een Yamaha virago 535 en nu een duc 750 SS.... need i say more ;)
 
Heb les gehad op een ER-5, nooit problemen mee gehad, wel groot rijbewijs (duh)
Maar ehb afgelopen zomer een cb 250 uit 94 voor een prikkie gekocht was een roestbak, moet veel aan gebeuren (zelf natuurlijk) en daar rij ik nog steeds op, maar ben nu aan het kijken naar een cb500, iemand met ervaring?, of misschien een shadow?
 
Op 10 jarige leeftijd crossen op Puchs ed, 14 jarige leeftijd Kreidler schakelbrommer en binnenkort mn motorrijbewijs halen en ik ben op zoek naar een mooie Suzuki GSX R600 in blauw/wit!

Tenzij ik iets anders leukers (of goedkopers tegenkom, als ik het geld niet heb) zal dat mijn fietsie worden :]
 
6 maanden(8000 km) op een RS125 gereden, en tot nu toe 4 maanden(9000km op m'n GSX-R600..

Al rijdende leert men...
1 verhoogde rijvaardigheidstraining en 1 circuit training achter de rug, veel geleerd. Ga na volgend seizoen toch kijken voor een 750cc. Maar eerst nog ff hierop rondbrommeren :]

/holy hell, 9000km in 4 maanden, behoorlijk wat nu ik 't zo lees.. :o
 
Ik ben niet van plan mezelf snel te noemen maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.

Begin rustig bouw het op en wordt een goede rijder.
Begin op een beest en weer voorlopig bang van je motor. ( verstand lozen daar gelaten)
Moet iedereen voor zichzelf bepalen denk ik. De een heeft nou eenmaal meer talent als de ander. Ken jochies die op hun 17e al op een Supersport 600 rijden (uh racen dus) dat geloof je gewoon niet. Ben zelf op een lichte eencilinder tweetakt begonnen, daarna nog stapels andere eencilinders gereden (en daar kun je ook erg hard mee gaan geloof me!) en de halve wereld afgereisd en eigenlijk pas op m'n 30-ste de eerste serieuze motor met straatbandjes gekocht, pas op m'n 38-ste gaan kneedownen etc. dus doe gewoon waar je zin in hebt en zorg dat je vooral verschrikkelijk veel lol hebt. Volgend jaar voor mij weer lekker een vette eencilinder omdat je nooit meer eencilinderfreak af wordt als je het eenmaal bent. Heb gewoon een verschrikkelijk zwak voor die dingen.
 
Laatst bewerkt:
ik ben begonnen op een fiets (duh).. (heel laat, kon pas fietsen toen ik 4-5 was) ik denk dat ik 6 weken gefietst heb en daarna al ben gaan crossen }) 50cc 2takt dingetje.. liep 90 op de teller van pa's motah. dat ding heb ik gehad tot mn 9-de (toen werd ik te zwaar) en toen heb ik lang niets gedaan. met mn 13de een RM125 gekocht, en sinds mn 17e heb ik een kx125 crosser en mn mito. heb tussendoor wel veel op motoren van vrienden/familie gereden. de eerste straatffiets waar ik op reed was een CB750 8-) maar das was achteraf niet zo heel slim. nu heb ik dan eindelijk mijn rijbewijs en rijd ik full-time mito, wat denk ik wel een goeie fiets is om het op te leren.. en Olaf, hoe komt jouw mito aan 11kw? :? de mijne is naar mijn weten standaard en heeft 24.58 Kw\

Groeten,
peerke
 
CBR 1000 F 1996
Mijn eerste.
Gaat tot nog toe errug lekker.
Kan het gas aardig inhouden (helpt leeftijd [38]?).
Bochies gaan steeds lekkerder.
Van de zomer eerste kneedown?
Wie weet. Heb geen haast.

Heelhouden = nr1
Fun = ook nr1
Beide combineren dus,
en iedereen lekker laten kletsen.

Veel plezier!
 
Ok, na al die jaren zal ik het maar vertellen.

Ik ben begonnen op een MZ ts 250/1 :} Kun je nagaan hoe snel ik nu ben 8-)
 
Op een cagiva mito 125 natuurlijk :]
eerst 1000 kilometertjes op 15pk, dan +30pk
belachelijk veel schakelen om geen snelheid te verliezen en mooie bochtjes nemen, fijn toch :)
 
Begonnen op een RF600R.
Leuke fiets, heb er 2 jaar op gereden en leuk leren sturen.

Daarna de bekende gele TL1000R gekocht. Hele brute fiets, maar was ik eerlijk gezegd niet aan toe nog. Wel heel veel plezier gehad ermee.

Toen wilde ik echt leren sturen, dus een GSXR750 K1 gekocht. Hier heb ik pas echt op leren rijden. Sturen is gewoon zooo makkelijk op die fiets. Links en rechts knietje heel simpel aan de grond. Het begon me te vervelen, zo makkelijk als het ging, dus;

Terug naar de TL1000R, maar nu in het zwart. Nu kan ik er wel leuk mee overweg. Op de GSXR zou ik nog steeds sneller zijn, maar ik heb veel meer plezier op de TLR. Ook heb ik nog niet echt kilometers kunnen maken, aangezien deze wisseling vlak voor de winter gebeurde.
Knietje ging wel weer aan de grond, 2e dag al. :P

edit;
Anders schop je effe een 3 jaar oud topic omhoog. _O-
 
Laatst bewerkt:
De eerste stapjes met roze papiertje gemaakt op een GPX750r.

Echt leren sturen op mijn huidige Oldskool GSXR750 en daar komt later dit jaar een 1100 blok in.

Het is geen makkelijke tamme fiets, je moet werken en dat maakt het leuk :Y . Ik wil geen fiets die precies doet ik wat ik zeg, het moet gewoon niet te makkelijk gaan. :)



Kan niet wachten op het moment dat het 1100 blok erin hangt }) :]



 
Laatst bewerkt:
Tja, wat is zwaar> Is zwaar: "Sneller dan 250km/u" of "750cc of meer"?

In het eerste geval ben ik een half jaar terug zwaar begonnen met een ZX6R waar ik na dag 1 (3 dagen voordat ik rbw had, stom stom stom, maar je blijft toch een kwajongen hé?) al de topsnelheid getest had. Ik leg nog geen knietjes aan de grond of maak geen 25meter-wheelies (maar is dat controle over je fiets?), maar heb in 10.000km de fiets wel aardig leren kennen. Is snel, maar ik ben lui. Daarom komt er nog wel een ZX9R die weliswaar wat sneller is, maar waar je ook minder hoeft te schakelen. (ik tour graag met passagier erop). Verder zijn er wat zwaardere motoren in de groep die ik toch ook graag zou willen bijhouden op het rechte stuk.

Daarnaast ziet de 9R er verrukelijk uit! :}
 
Tja, wat is zwaar> Is zwaar: "Sneller dan 250km/u" of "750cc of meer"?

In het eerste geval ben ik een half jaar terug zwaar begonnen met een ZX6R waar ik na dag 1 (3 dagen voordat ik rbw had, stom stom stom, maar je blijft toch een kwajongen hé?) al de topsnelheid getest had. Ik leg nog geen knietjes aan de grond of maak geen 25meter-wheelies (maar is dat controle over je fiets?), maar heb in 10.000km de fiets wel aardig leren kennen. Is snel, maar ik ben lui. Daarom komt er nog wel een ZX9R die weliswaar wat sneller is, maar waar je ook minder hoeft te schakelen. (ik tour graag met passagier erop). Verder zijn er wat zwaardere motoren in de groep die ik toch ook graag zou willen bijhouden op het rechte stuk.

Daarnaast ziet de 9R er verrukelijk uit! :}

:^

Met passagier is een 100pk 4 in lijn inderdaad stronte traaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan