Hoe zijn jullie aan het zijspan verslingerd geraakt?

Vond het al erg leuk, maar na de les van Rob gisteren ben ik er toch ook echt verslingerd aan geraakt *O* :}


Top Rob, en nogmaals bedankt ;) :Y *O*
 
Vond het al erg leuk, maar na de les van Rob gisteren ben ik er toch ook echt verslingerd aan geraakt *O* :}


Top Rob, en nogmaals bedankt ;) :Y *O*

Oke, ik heb 8 minuten les gehad van Bachus.... en toen wilde hij nog wel maar ik wilde verder kijken bij het bouwen ;) ....en leer de rest door schade schande.

Wat zijn de belangrijkste dingen die je geleerd hebt ??




( Ikke rechtsaf = gas geven en linksaf = remmen :P O-) )
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik heb 8 minuten les gehad van Bachus.... en toen wilde hij nog wel maar ik wilde verder kijken bij het bouwen ;) ....en leer de rest door schade schande.

Wat zijn de belangrijkste dingen die je geleerd hebt ??




( Ikke rechtsaf = gas geven en linksaf = remmen :P O-) )


_O- Heb ik met mijn eerste 'les' ook geleerd. Was ca. 300 m1 naar het tankstation, toen is hij terug gaan lopen al roepend 'je red het wel he'

Ik denk het belangrijkste wat ik van Rob heb geleerd is toch het benaderen van bochten en hoe je daar doorheen gaat.
Verder uiteraard hoe reageerd het span onder verschillende invloeden als weg, gas geven, remmen of combinaties daarvan.
Bv. wat heeft de tonronding van de weg allemaal voor invloed of verkeersdrempels (best veel).

Verder ook wat basisdingen als hoe zet je je span weg (in z'n 1) en Kwastert bijvoorbeeld had geleerd dat hij nooit balast voor in z'n span mag gooien.


Het was zeer leerzaam, ook nog voor jou denk ik, al heb je er ondertussen al wat kilometers op zitten.
Hevu gaat geloof ik voor een RVO naar Rob, dan kan Hevu gewoon met zijn eigen span rijden. Misschien ook iets voor jou om die les met je eigen spannetje te rijden?




Wat een lap tekst zeg :P
 
( Ikke rechtsaf = gas geven en linksaf = remmen :P O-) )

Linksaf = gas dicht en NIET REMMEN of voorzichtig met de achterrem
Ralfie weet hier meer van.....
remmen doe je voor de bocht, in de rechter bocht remmen als de bak omhoogkomt

Ik gebruik trouwens voornamelijk de achter en zijspanrem die het nu verassend goed doen
 
Linksaf = gas dicht en NIET REMMEN of voorzichtig met de achterrem
Ralfie weet hier meer van.....
remmen doe je voor de bocht, in de rechter bocht remmen als de bak omhoogkomt

Ik gebruik trouwens voornamelijk de achter en zijspanrem die het nu verassend goed doen

waarschijnlijk bedoel je het goed maar schrijf je het wat onbeholpen op:

bij een rechter bocht rem je voor de bocht en geef je voedend gas in de bocht.
een linker bocht ga je met maximale snelheid in en ga je de bocht door met staand of gesloten gas.
in een linker bocht kan je inderdaad achter wat bijremmen.
rechtsaf kan je het zijspanwiel door het gras laten lopen of op het zijspanwiel remmen.

dat is ook de reden dat ik graag een apart remmend zijspanwiel wil hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan