hoe zijn jullie begonnen?

2 jaar schakel gereden (brommer). Motorfreak geworden. Op mijn 18de verjaardag mijn eerste rijles op de motor gehad. 18 jaar en 25 dagen, motorrijbewijs op zak. Na 2 maanden eindelijk pas gaan rijden. Kocht toen mijn eerste rijdende motor. Half jaar op ZZR250 gereden, nu fzr400. Bijna 19 en nog steeds niet mijn autorijbewijs. Heb er ook geen spijt van. Winterseizoen is me reuze meegevallen op de motor.
 
Geen brommer rijden alleen VEEL fietsen.
Motorrijles nemen--> fiets tijdens les total rijden
2 jaar wachten
WEER Motorrijles nemen--> binnen 2 weken slagen
R6 kopen, veel km's maken,
Verkopen omdat je denkt dat je een goed aanbod hebt gekregen voor een Mille.
Mille kopen en tijdje op rondrijden.
R1 2002 kopen... zoiets?
 
Kreeg mijn B als kado voor schooldiploma en met 18 jaar en drie weken had ik het roze papiertje. Meteen daarna begonnen met A, want al vaker bij buurjongen achterop geweest (ook met uitlaat aan de grond :P ) en motorrijdende/crossende oom, dus ik had het virus goed te pakken. Samen met pa gelest en die kocht een motor (XZ550, 7 jaar oud en toen nog steeds zijn tijd vooruit!). En dat 25kW gedoe was er nog niet, dus na vijf maanden reed ik zijn motor total-loss ;( .

Ook als je geen geld hebt voor een auto of motor, zou ik zo snel mogelijk de rijbewijzen halen, want het is onderhand echt onbeschoft duur en goedkoper en makkelijker zal het niet worden.
Ik heb er voor gewerkt in de zomervakantie na mijn 18e verjaardag en dan voelt het goed om op het gemeentehuis een extra stempel er in te laten zetten. Ik kon pas anderhalf jaar geleden een motor betalen, dus ook menig seizoen megagefrustreerd naar motoren zitten kijken, maar uiteindelijk................. geduld is een schone zaak :] :)
 
Op mun 15de (1973) kloten met een Jawa 250, daarna trial op een Montesa 250 en daarna een tijd niks daarna begon het "gedonder" weer met een heel stel Veteranen-motoren.
 
Toen ik 18 werd meteen mn B rijbewijs gehaald en auto gekocht.
Iets voor mn 19e begonnen met motorlessen en een paar maandjes na mn verjaardag (13-09-02) mn A rijbewijs gehaald en CBR600 uit '92 gekocht :]
 
een rijbewijs B is natuurlijk wel handig kan ook in ouders auto rijden bijv. maar OF ik wil op mijn 18e rijbewijs en 2 jaar ervaring opdoen op een R1(grapje)-->gewoon lichte motor beginnen en daarna als ik van school kom een jaartje werken en dan heb ik al 3 jaar ervaring en dan 20ste van school en werken kan ik waarschijnlijk bijna de R1 kopen aangezien sinds ik thuis blijf wonen en niet veel hoef te betalen en ik een hele goede opleiding heb.Hebben jullie ervaring als je ergens werkt en je hebt geen rijbewijs B dat je dan het rijbewijs B vergoed krijgt door de zaak omdat je een bedrijfsauto krijgt

OF ik haal mijn rijbewijs B op mijn 18e en wacht tot mijn 21ste neem les op zwaardere motor en heb dan jaar gewerkt koop ik de R1.

Ik denk dat het eerste verhaaltje beter is.
Groeten Sandor
 
Ik heb eerst mijn autorijbewijs gehaald en daarna gelijk mijn motorrijbewijs en toen heb ik een zx-6r '99 25 kw gekocht.
Ik heb daar 2 jaar plezier mee gehad.
 
1: Suzuki GS500E
2: Suzuki GSX 1100F
3: Suzuki RF600R
4: Suzuki GSX-R 1100W

Ik ben begonnen met motorrijden op mijn 18e met een GS500E, en vanaf daar kun je het rijtje volgen. Vanaf 2000 geen eigen motor meer gehad, wel aan het sparen voor ne nieuwe machine.
 
ben eerst met auto begonnen was verplicht op de chauffeurs opleiding.
daarna vrachtwagen en daarna oplegger en al mijn vrienden reden inmiddels al op de motor.
toen een vriendinnetje en dan een huissie en dan komt het er zo een twee niet van.
dus toen toch maar de stap gezet en gaan lesse en dat beviel zo goed,had ik veel eerder moeten doen.
daarna een gsxf 600 geleend om het een beetje te leren en toen een gsxr-1100 om het af te maken!
 
Misschien een beetje late reactie, maar goed.

Ik zou goed kijken naar of je wel genoeg geld hebt om een motor te hebben/rijden en onderhouden. Ik heb zelf bijna m'n rijbewijs b (auto), omdat de praktische voordelen van een auto mogen en kunnen besturen enorm zijn: groter dan die van een motor.

Gezien het feit dat ik noch een auto, noch een motor zou kunnen betalen wacht ik liever tot m'n 21; zodat ik ALS ik dan een beetje een baan heb én een motor én een (klein) autootje kan hebben; en direct zwaar kan gaan rijden.
 
Ik heb eerst ook mijn rijbewijs B gehaald en ben nou bezig met mijn rijbewijs A! Als ik 21 ben mag ik ook op de zware. Ik ben wel blij dat ik eerst mijn auto heb, ten eerste is het erg handig bij het lessen nou van mijn motor en ten tweede kan ik nu overal naar toe rijden met vrienden enzo.
Maar je wil een R1 kopen, ik denk dat je dat veel later pas moet doen. Als je veel rij ervaring heb en je alles uit die motor kan halen was erin zit! Anders lijkt het net of je alleen stoer wil doen omdat je dan een R1 heb, das zonde!
 
Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald.. Dát was 't belangrijkste.. Ik was eigenlijk niet eens van plan om ook mijn autorijbewijs te halen, maar heb ik toch maar gedaan.. Ik heb er ook geen seconde spijt van dat ik eerst mijn motorrijbewijs heb gehaald..

Het moeilijkste toen was het overtuigen van mijn ouders dat een motorrijbewijs belangrijker is dan een autorijbewijs.. Hoe me dat is gelukt laat ik hier even buiten beschouwing.. Lang verhaal... })

Als zijnde iemand van 18 jaar is het ook goedkoper om (simpele) motor te rijden i.p.v. auto.. De wegenbelasting, onderhoud, benzineverbruik ligt allemaal gunstiger (als je een simpele lichte motor neemt zoals o.a. CB-500 e.d.)
 
hoi ik heb besloten ik wil eerst mijn motorrijbewijs en ga rijden op een aprilla rs 125 of een suzuki gs500 (70% de suzuki 33,5 kw top. Oke als ik de R1 uiteindelijk heb na 3 jaar rijden op 1 van deze 2 motors dan is het wel leuk om te beetje stoer te doen maar belangrijkste is het rijden.

Ik hoop dat alles goed uitpakt met geld,opleiding,motorrijbewijs en R1

Groeten Sandor
 
Heb toen ik 18,5 was men auto gehaald, en pas een maand of 5 geleden men motor. Achteraf gezien had ik het beter kunnen omdraaien. Toen ik na bijna 4 jaar na men B aan men A begon waren de verschillende rijfouten er al ingeslopen, en dan is het moeilijk om ze weer af te leren. Ook verwacht ik wel dat ze het die 25Kw regeling gaan veranderen, zodat je eerst 2 jaar op een 25Kw fiets moet rijden voordat je zwaarder mag, ongeacht je leeftijd. (Hier zijn trouwens nog geen aanwijzingen voor).
Rij nu zelf al een maandje of 3 rond op een Honda CB500, en bevalt me op zich wel. Heb wel niet zoveel ervaring op andere motoren, dus een echte vergelijking kan ik niet maken, maar het is op zich een lekker motortje om mee te beginnen.
Veel succes met je rijlessen iig...
 
Mijn adv:is om eerst een poosje een autorijbewijs te hebben en een paar km te maken.
Omdat je dan weet hoe veel gekken er op de weg rijden en waarom een auto zo af en toe wel wat veiliger is.
Na een aantal....... km kan je een motor rijbewijs gaan halen en dan direct groot rijbewijs omdat het niet aan de cc's ligt en niet aan de pk's of het koppel maar aan je rechterhand.
Jij weet ook wel dat je geluk en verstand moet hebben om een beetje te kunnen motorrijden.
dus direct zwaar is het mooiste.
:]
 
hoi ik heb besloten ik wil eerst mijn motorrijbewijs en ga rijden op een aprilla rs 125 of een suzuki gs500 (70% de suzuki 33,5 kw top. Oke als ik de R1 uiteindelijk heb na 3 jaar rijden op 1 van deze 2 motors dan is het wel leuk om te beetje stoer te doen maar belangrijkste is het rijden.

Ik hoop dat alles goed uitpakt met geld,opleiding,motorrijbewijs en R1

Groeten Sandor

Veel plezier ermee.
Heb in feb. een Cagiva Mito gekocht met 20KW.
En ben nu bezig met mn rijbewijs.

Ook zoiets dus :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan