Hoe zit dat met een vernieuwde zx7r?

RSV Melano

MF veteraan
9 mei 2004
1.044
0
Adam
Als kawasaki aanhanger heb ik wat met de vernieuwde modellen van kawa.
Persoonlijk vind ik ze meer elan hebben dan alle andere vernieuwde modellen van andere merken.

Alleen vraag ik mij af, wat is dat toch met Kawasaki dat zij zo achterblijven met een vernieuwde zx7r? De zx6r is al veel eerder opnieuw vernieuwd. Ook aan de zx9r zx10r en zx12r is regelmatig gewerkt, maar juist die mooie middenmoot, de 750 cc klasse blijft achter.

En dat ook nog terwijl Suzuki volgens de berichten al een ruime tijd een heel erg geslaagde 750 cc weet neer te zetten.

Zoeken op internet levert niks opzienbaars op, behalve dat Kawa fans en met name zx7r die hards al jaren wachten op een nieuw model.

Wie weet meer over eventuele toekomstplannen van kawasaki en kijkt ook uit naar EINDELIJK een andere zx7r? (Ik geloof dat ie al 7 JAAR niet vernieuwd is?).
 
Er komt geen vervangen. Kawa is gestopt met de 750cc klasse, zoals veel andere. Alles gaat nu om en de 600 en de litre klasse eigenlijk.
 
Jammer... k vraag me dan af waar dat zo in één keer vandaan komt, die trend.

Jarenlang was er voor de consument teveel keus in het segment. Nu maakt men duidelijk onderscheid door OF te gaan voor een racer pur sang (600), OF voor een overpowerde superbike, die alleen is weggelegd voor de die-hards.

Ok, dat de 750 EIGENLIJK lange tijd de beste compromis fiets is geweest, worden de verschillen nu tussen de 600 en de 750 te klein, en die met de 1000 te groot. Vandaar het laten vervallen van de 750. je gaat Of voor het een, of voor het ander.

Daarnaast heb je de nakeds en de choppers voor de overige liefhebbers :X

Dat is een trend, maar het kan zomaar zijn dat straks een 400'tje op de markt komt met 130 pk, dan wordt DAT weer een trend, want wie wil nu niet een fiets met meer pk's dan gewicht (en nog handelbaar ook)
 
Laatst bewerkt:
ik hoop dat hij komt de 7,die gsx moet aangepakt worden dit kan niet.

Er komt zeker geen 7 meer....het is niet meer nodig. Toen waren 750cc motoren nodig om me te mogen doen met Superbikes. Nu geldt dat niet meer, niet dat er volgens mij een kawa fabrieks team uberhaupt mee doet met Superbikes. En, zoals eerder gezegd, het verschil tussen bijv. de ZX-7R en de ZX636R is nu minimaal. En het verschil dat er is is alleen ten voordeel voor de ZX636R - minder gewicht, injectie ipv carb enz enz. Power verschil is of niets of weinig... (wel in pk's een verschil, iets van tussen de 8 en de 10 geloof ik maar met de top-end is het zeer weinig).
 
Vind het jammer eigenlijk, ik vind de 750 de perfecte tussenoplossing. En als ik de test las van de moto 73 tussen de GSX-R 600, 750 en 1000, waren de rondetijden van de 750 dichterbij de 1000 dan de 600 geloof ik.
 
En, zoals eerder gezegd, het verschil tussen bijv. de ZX-7R en de ZX636R is nu minimaal. En het verschil dat er is is alleen ten voordeel voor de ZX636R - minder gewicht, injectie ipv carb enz enz. Power verschil is of niets of weinig... (wel in pk's een verschil, iets van tussen de 8 en de 10 geloof ik maar met de top-end is het zeer weinig).
Juist daarom moet er een nieuwe ZX-7R komen!

De verkoopcijfers van de GSX-R750 zijn volgens mij prima in orde, er is markt genoeg voor zo een fiets!
 
Mijn vriendin rijdt een ZXR400, haar vader een ZZR1100. De 400 stuurt ongelofelijk goed maar mist vermogen, de 1100 gaat lekker vooruit maar stuurt niet als een sportfiets.

Dus voor mij de ZX7R! Het beste van beide werelden!
 
De nieuwe 750 van Soes heeft al bijna 150 pk toch? Kom je met een 600 niet echt in de buurt.
Kawa en Soes werken samen, dus moet een koekie zijn naar mijn mening. Maar wel een andere styling hanteren als de 6 en de 10.
Kwa prijs is het natuurlijk ook wel interessant.
Als je de 750 op 13 in zet is ie 2 duurder als de 6 en 2 goedkoper als de 10.
Dus zeker markt voor.
 
Juist daarom moet er een nieuwe ZX-7R komen!

De verkoopcijfers van de GSX-R750 zijn volgens mij prima in orde, er is markt genoeg voor zo een fiets!

Ja zeker, er is een markt voor. Maar (en dit geldt voor meerdere opmerkingen hierover...) nogmaals, een van de redenen dat de 750's gewild waren was vanwege de Superbikes, ook volgens de SBK regels moesten ze (minimaal 150) homologatie modellen maken/verkopen om mee te kunnen doen. Nadat er besloten was om 1 litre bikes mee te laten doen zag Kawasaki de nut niet meer van een 750, gezien de meestal mensen of een 600 (dat verweg de grootste maarkt is als ik me niet vergis) of een litre bike wou hebben. En ook heeft de gixxer 750 150 pk (dus 39 meer dan een 636r) en ook voelt hij wat grote ja, de maarkt daarvoor wordt steeds minder juist omdat de 600's veel verbeterd zijn en dat de litre motoren ook (veel lichter, voelt als een 600/750 onder je kont maar dan super veel pk's). Ik denk zelf dat over een jaartje of 2 heb je helemaal geen supersport 750 meer, behalve misschien motoren zoals de MV enz.
 
Maar wat is er nu belangrijker?
Mee kunnen doen in een race?
Of veel fietsen verkopen waardoor je marktaandeel gaat stijgen?
Elke kawafan vind het te gek als en een ZX7R zou komen, met 160 kg en 150 pk.
Brute woeste styling, en gewoon gelikt, voor 13 mille!
 
Jarenlang was er voor de consument teveel keus in het segment. Nu maakt men duidelijk onderscheid door OF te gaan voor een racer pur sang (600), OF voor een overpowerde superbike, die alleen is weggelegd voor de die-hards.

Ok, dat de 750 EIGENLIJK lange tijd de beste compromis fiets is geweest, worden de verschillen nu tussen de 600 en de 750 te klein, en die met de 1000 te groot. Vandaar het laten vervallen van de 750. je gaat Of voor het een, of voor het ander.

Daarnaast heb je de nakeds en de choppers voor de overige liefhebbers :X

Dat is een trend, maar het kan zomaar zijn dat straks een 400'tje op de markt komt met 130 pk, dan wordt DAT weer een trend, want wie wil nu niet een fiets met meer pk's dan gewicht (en nog handelbaar ook)

400 met 130pk!? Ja, bij 45600 toeren zeker. :?
 
Ik heb zelf en 600 omdat ik 1000 te zwaar/veel vind , hoop eigenlijk ook dat er binnenkort wat meer 750 modellen op de markt komen , nieuwe ZXR750,R7,VF750R en gixxer natuurlijk .
Dus meer power dan 600 , minder dan 1000 en gewicht van ca.160 kg maar vooral meer koppel en minder toeren !
 
Terug
Bovenaan Onderaan