Hoe zit dat nou met remleidingen?

mcvdmvs

Latere in aeternum
15 sep 2002
2.118
6
Apeldoorn
Ik heb rotte leidingen en pakkingen en moet ze vervangen. Nu wil ik graag RVS, want dat glimt zo mooi. Maar waar moet ik bij die dingen op letten en welke maten en lengtes moet ik rekening mee houden?
En welke passen zeker op mijn XJ uit 84 en welke zeker niet en waarom? :?
 
Ik heb rotte leidingen en pakkingen en moet ze vervangen. Nu wil ik graag RVS, want dat glimt zo mooi. Maar waar moet ik bij die dingen op letten en welke maten en lengtes moet ik rekening mee houden?
En welke passen zeker op mijn XJ uit 84 en welke zeker niet en waarom? :?
wil je ze zelf maken of kopen? Bij de dealer maken ze hem op maat nl. kost alleen wel wat natuurlijk
 
Ik ben ook op zoek naar rvs leidingen en heb eens rondgevraagd. Een setje voor kost afhankelijk van de leidingen +- 50 euri. Voor een dubbele klauw ongeveer het dubbele. Moeten ze het voor je gaan samenstellen wordt het nog duurder. Ik heb mijn plannen dus ff in de ijskast gezet.
 
Ik wil ze wel kopen. Zo'n ad van ebay zou prima zijn, maar daar staat dan bijvoorbeeld geschikt voor XJR 1300. Passen die ook op die van mij, vraag ik me dan af, dan kost het namelijk ongeveer plus minus maar 50 tot 75 euri.
(heb dubbele klauw voor, en een doos achter, dus alleen voorremmen)

bijvoorbeeld:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ondyamaha/7215.htm?zoek=remleidingen (www.marktplaats.nl/markt/motoren/ondyamaha/7215.htm?zoek=remleidingen)
of is dat prut?
 
Voor dat geld moet het toch ook wel lukken bij een shop?? Dan weet je tenminste zeker dat het past en als het dan niet goed is kun je nog een keer gaan zijken. Dat is toch ook wat waard?
 
Je standaard leiding zijn meestal vanaf rempomp 1 leiding, tot een T-stuk, vandaar worden het er 2.

Bij stalen remleidingen heb je gewoon rechtstreeks van rempomp een leiding naar je klauwen, het enige wat belangrijk is, is dus de lengte.
Eventueel de maat van de banjobouten, maar die is heel vaak dezelfde maat.

Leidingen op maat laten maken hoeft helemaal niet duurder te zijn, ze meten de lengte, zetten op de uiteinden een banjobout en dat is het, niet meer en niet minder, natuurlijk betaal je voor het eventueel monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan