Hoe zit dat nou met 'stille' agenten?

Marky mark

Die hard MF'er
22 jul 2002
769
0
Den Haag (centrum)
Ik ben vandaag, samen met een maat van mij, een lekker stukje wezen rijden in de omgeving van Alphen aan de rijn. Wij houden de sportieve gang erin en sjeezen daar een beetje rond door de polder. Op een gegeven moment komt je toch achter een stoet auto´s en die gaan te langzaam (voor jou op dat moment dan). Je besluit in te halen, ook al is de middenlijn doorgetrokken. Je ziet tegenliggers aankomen en neemt weer plaats tussen de stoet auto´s. Op dat moment draait de bestuurder van de auto die voor ons rijdt zijn raampje open, plaatst een zwaailicht op zijn dak. En begint met zijn vinger het 'foei' gebaar te maken (steek je wijsvinger in de lucht en beweeg ermee van voor naar achter).

Mijn eerste gedachte was: dit klopt niet, dit is geen echte. Wij hebben vervolgen ff niet meer ingehaald en degene die voor ons reed is bij het eerste kruispunt afgeslagen en wij niet.

Hoe zit dit nou? Die persoon was casual gekleed en verder geen camera´s o.i.d te zien. Hebben wij nou geluk gehad? Of was dit gewoon zo´n figuur die zelf voor agent speelt?

Mark

ps: natuurlijk is het bovenstaande verhaal niet echt, maar een hypothetische situatie O-)
 
Hij was stil en deed aan mimiek.

En als je lef hebt maak je een rondje met 2 vingers en beweeg je hem op en neer..kijken hoe die reageert..
 
Ik ben vandaag, samen met een maat van mij, een lekker stukje wezen rijden in de omgeving van Alphen aan de rijn. Wij houden de sportieve gang erin en sjeezen daar een beetje rond door de polder. Op een gegeven moment komt je toch achter een stoet auto´s en die gaan te langzaam (voor jou op dat moment dan). Je besluit in te halen, ook al is de middenlijn doorgetrokken. Je ziet tegenliggers aankomen en neemt weer plaats tussen de stoet auto´s. Op dat moment draait de bestuurder van de auto die voor ons rijdt zijn raampje open, plaatst een zwaailicht op zijn dak. En begint met zijn vinger het 'foei' gebaar te maken (steek je wijsvinger in de lucht en beweeg ermee van voor naar achter).

Mijn eerste gedachte was: dit klopt niet, dit is geen echte. Wij hebben vervolgen ff niet meer ingehaald en degene die voor ons reed is bij het eerste kruispunt afgeslagen en wij niet.

Hoe zit dit nou? Die persoon was casual gekleed en verder geen camera´s o.i.d te zien. Hebben wij nou geluk gehad? Of was dit gewoon zo´n figuur die zelf voor agent speelt?

Mark

ps: natuurlijk is het bovenstaande verhaal niet echt, maar een hypothetische situatie O-)
zo een zwaailicht kan je bij elk tankstation kopen. Als je verder niets ziet, dan kan je gewoon je vinger opsteken, hij kan je toch niets maken, want je wist niet dat het een agent was..
 
Als je verder niets ziet, dan kan je gewoon je vinger opsteken, hij kan je toch niets maken, want je wist niet dat het een agent was..
Dan is het officieel nog steeds niet netjes en zullen ze dr minimaal toch wat van kunnen zeggen.
 
Ik ben vandaag, samen met een maat van mij, een lekker stukje wezen rijden in de omgeving van Alphen aan de rijn. Wij houden de sportieve gang erin en sjeezen daar een beetje rond door de polder. Op een gegeven moment komt je toch achter een stoet auto´s en die gaan te langzaam (voor jou op dat moment dan). Je besluit in te halen, ook al is de middenlijn doorgetrokken. Je ziet tegenliggers aankomen en neemt weer plaats tussen de stoet auto´s. Op dat moment draait de bestuurder van de auto die voor ons rijdt zijn raampje open, plaatst een zwaailicht op zijn dak. En begint met zijn vinger het 'foei' gebaar te maken (steek je wijsvinger in de lucht en beweeg ermee van voor naar achter).

Mijn eerste gedachte was: dit klopt niet, dit is geen echte. Wij hebben vervolgen ff niet meer ingehaald en degene die voor ons reed is bij het eerste kruispunt afgeslagen en wij niet.

Hoe zit dit nou? Die persoon was casual gekleed en verder geen camera´s o.i.d te zien. Hebben wij nou geluk gehad? Of was dit gewoon zo´n figuur die zelf voor agent speelt?

Mark

ps: natuurlijk is het bovenstaande verhaal niet echt, maar een hypothetische situatie O-)
Is het niet met je wijsvinger van links naar rechts :P .
Maar als het een nep-agent was, en hij haalt een blauw zwaailicht te voorschijn, lijkt het mij nou leuk als er een ome-blik-op-de-weg achter zit, met hetzelfde zwaailicht die hém vervolgens een stopteken geeft *D .
Maar als het wel een echte was dan zal hij de overtreding niet zwaar genoeg gevonden hebben.
 
Op dat moment draait de bestuurder van de auto die voor ons rijdt zijn raampje open, plaatst een zwaailicht op zijn dak. En begint met zijn vinger het 'foei' gebaar te maken (steek je wijsvinger in de lucht en beweeg ermee van voor naar achter).
Wat voor kleur was het zwaailicht?
Als het niet blauw was, hoef je je er in ieder geval niets van aan te trekken.
 
Is het niet met je wijsvinger van links naar rechts :P .
Maar als het een nep-agent was, en hij haalt een blauw zwaailicht te voorschijn, lijkt het mij nou leuk als er een ome-blik-op-de-weg achter zit, met hetzelfde zwaailicht die hém vervolgens een stopteken geeft *D .
Maar als het wel een echte was dan zal hij de overtreding niet zwaar genoeg gevonden hebben.


Nee jij bedoelt het 'dat mag niet' teken. Dit was duidelijk het 'foei' teken :P

Wat is de boete voor het inhalen bij doorgetrokken streep? Zal waarschijnlijk de laagste zijn van alle overtredingen die in deze hypothetische situatie gemaakt zijn :)
 
inpersonating an officer is a crime

staat vlg mij serieuze straf op.

Dus of:
1) een retard
2) een echte
3) beide

:)
 
Ik had hem gevraagd te stoppen, zodat hij zijn legitimatiebewijs kan laten zien. Kan of wil hij dat niet, dan kenteken van de auto doorgeven aan de politie.

Overigens zijn agenten in burger verplicht zich te legitimeren zonder dat daar om wordt gevraagd. Altijd handig om te weten, als je ooit es staande wordt gehouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan