hoe zit het met proefrijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is toch je eerste motor en hij is 25kw dus het is niet zo belangrijk als het niet gelijk de perfecte fiets voor je is.

Als je een CBR600 koopt, of een Thundercat zit je altijd goed. Dat zijn allebei echt prima motoren om op te leren rijden.

Je zou nog eens rond kunnen kijken of er een dealer is die er eentje heeft staan op 25kw, maar ik zou me niet te druk maken om dat al dan wel of niet proefrijden als je gaat voor zo'n standaard beginnersfiets als wat jij op het oog hebt.

Dat zijn motoren die hebben zich allang bewezen. Dus stop gvd met zeiken, koop een motor, voer hem af en ga rijden voor het te laat is en het weer elke dag regent ;)
 
Wat is er mis met een 125 dan :o .
Met een 2 takt heb je de meeste power in je 25kw periode.
En je kan lekker vol op het gas, hoog in de toeren *O*
 
ik heb mijn motor particulier gekocht, en heb twee maal een proefrit gemaakt ondanks dat ik officieel 25kw moest. was toch erg handig want de motor die ik op het oog had vond ik niet lekker rijden :P
 
beste mede MFers

ik heb woensdag dan eindelijk mijn rijbewijs gehaald, en de verlijding is natuurlijk er groot om dan dus toch gelijk voor een motor te gaan kijken

vandaag dus rond gaan kijken wat voor fietsen er verder zijn en wat de prijzen zijn dan wat ik gezien had.

ik ben nog 18, dus zit met het ge-wel-dig-e 25KW gezeur aan me broek, maar heb niet echt trek in een 125cc. dus word een motor laten knijpen.

ik heb veel voor een R6 zitten kijken tussen BJ 99 - 02, maar me ouders willen dat ik hem bij een dealer haal om gezeur ofzo te voorkomen.

heb een mooie zien staan, maar is wel gelijk 6400 euro + nog zo 400 euro voor het knijpen, beetje duur dus voor een eerste motor.

toen gaven ze als optie een honda cbr600F uit 95 voor 3250 + die 400 euro dan nog,

maar waar ik mee zit, het zijn best grote bedragen, maar ik kan er niet op proefrijden, dus weet niet hoe ze rijden, dus moet op goed geluk hopen dat ik het lekker vind rijden, ik kan hem alleen horen lopen, er even opzitten, en dat is het,

hoe hebben jullie het gedaan toen jullie een motor moesten kopen op 25KW of wat zou je doen of aanraden ?

ik hoor het allemaal wel :)

waarom kan je niet proefrijden? je kan heus wel eff een blokje om gaan rijden zonder dat meneer de agent gelijk komt controleren of jij wel op volvermogen mag rijden..
 
Als je zoveel geld moet betalen voor zon motor bij een dealer en je mag nieteens een kort proefritje maken dan zou ik lekker een andere dealer gaan zoeken. Ik snap sowieso niet dat je van je ouders dat ding bij een dealer moet kopen, en k snap nog minder dat je het doet. Koop die motor gewoon particulier met een vriend die er verstand van heeft er bij. Of je laat m ff 'keuren' bij een motorzaak waar je vervolgens het onderhoud netjes laat doen.
 
waarom kan je niet proefrijden? je kan heus wel eff een blokje om gaan rijden zonder dat meneer de agent gelijk komt controleren of jij wel op volvermogen mag rijden..
v

het gaat er om dat ik onverzekerd ben, daarom mag ik niet proefrijden, en als ik door een agent aangehouden zal hun denk ik ook een worst wezen, maar stel er gebeurd wat, kans is klein, maar is er wel. daar gaat het meer om
 
v

het gaat er om dat ik onverzekerd ben, daarom mag ik niet proefrijden, en als ik door een agent aangehouden zal hun denk ik ook een worst wezen, maar stel er gebeurd wat, kans is klein, maar is er wel. daar gaat het meer om

true...

maarja dan kan je dus nooit proefrijden..

zoals hierboven al eens verteld: een CBR600F kan je je bijv. geen buil aan vallen, die dingen blijven gewoon rijden :Y

maar ik zou het wel fijn vinden wat te weten over het verloop vd motor e.d., heb je geen maatje die de motor een blokje om kan nemen ofzo?

Toen ik mijn vorige motor verkocht, was de koper een gozer die nog geen RBW had en dus niet kon rijden, een maatje van em heeft toen een proefrit gemaakt :Y
 
vandaag in eemnes bij HP motoren geweest, mooie motoren gezien, en was daar ook stuk goedkoper dan ik gezien had hier in almere bij motoport, zeer goede service enzo.

daarna even door gereden naar nijkerk ( ben ff de naam kwijt van die motorzaak ) ook goed geholpen, en die man bood gelijk aan van als ik een proefritje wou maken dat het geen probleem was, even van te voren bellen.
 
vandaag in eemnes bij HP motoren geweest, mooie motoren gezien, en was daar ook stuk goedkoper dan ik gezien had hier in almere bij motoport, zeer goede service enzo.

daarna even door gereden naar nijkerk ( ben ff de naam kwijt van die motorzaak ) ook goed geholpen, en die man bood gelijk aan van als ik een proefritje wou maken dat het geen probleem was, even van te voren bellen.

bij John vd Bunt>?

kans is groot dat ik je daar gezien heb dan :P

had alleen niet mn Blade mee met MF -sticker :N

btw: HP motoren kan ik je niet aanraden :N
 
Laatst bewerkt:
denk dat TS wel mag proefrijden, maar dan alleen op een motor die al 25KW is.. en ze gaan de motor natuurlijk niet knijpen, hem proef laten rijden en het risico lopen dat hij hem na de rit niet koopt..

vind particulier proefrijden een beetje 'gemeen', omdat je zo aanbieders de hoop geeft dat je hun motor gaat kopen, en daarna alsnog (terwijl je dat dus al weet) voor een andere motor gaat..

oplossing? Geen idee.. maar euh.. ja.. is er niet iemand hier op MF in het R6 of CBR600F topic die je een keer een rondje wil laten rijden? Moeten er vast wat zijn die hem op 25kw hebben staan? :)
 
bij John vd Bunt>?

kans is groot dat ik je daar gezien heb dan :P

had alleen niet mn Blade mee met MF -sticker :N

btw: HP motoren kan ik je niet aanraden :N

Zijn nogal forse uitspraken zonder onderbouwing. Ik weet, geheel toevallig, dat er met motoren die daar verkocht worden ook niets aan de hand kan zijn. Mijn eerste motor (GSXR 600 2008) is daar namelijk naartoe gegaan toen ik m inruilde op de Ducati 848 in Zaltbommel....

Ik verwacht dus nog een onderbouwing over je uitspraak over HP Motoren te Eemnes.
 
bij John vd Bunt>?

kans is groot dat ik je daar gezien heb dan :P

had alleen niet mn Blade mee met MF -sticker :N

btw: HP motoren kan ik je niet aanraden :N



ja bij die was ik!

zou best kunnen dat je me gezien had, ik wou dat ik kon zeggen dat ik me mijn motor was xD

vanwaar HP motoren niet ? ze kwamen bij mij heel betrouwbaar over :)
 
denk dat TS wel mag proefrijden, maar dan alleen op een motor die al 25KW is.. en ze gaan de motor natuurlijk niet knijpen, hem proef laten rijden en het risico lopen dat hij hem na de rit niet koopt..

vind particulier proefrijden een beetje 'gemeen', omdat je zo aanbieders de hoop geeft dat je hun motor gaat kopen, en daarna alsnog (terwijl je dat dus al weet) voor een andere motor gaat..

oplossing? Geen idee.. maar euh.. ja.. is er niet iemand hier op MF in het R6 of CBR600F topic die je een keer een rondje wil laten rijden? Moeten er vast wat zijn die hem op 25kw hebben staan? :)


ik neem ze dat ook niet kwalijk, het blijft natuurlijk duur spul, daarom dacht ik laat ik er over beginnen hoe andere het toen deden.
maar ik was vandaag bij john vd bunt, en daar is het geen probleem als ik even een proefritje maak, ondanks dat hij vol vermogen is.

ik ga ook niet naar een particulier toe om daar even een proefritje te maken, en dan weer weg gaan van bedankt he!
en wie weet staat er tegen die tijd wel in de showroom een R6 die op 25KW staat :)
 
Zou toch iemand zoeken die voor jou kan proefrijden :/

Jij hebt net je rijbewijs en hebt op een lesmotor gereden, dus de ballen verstand van hoe een motor zou moeten rijden. Dat heeft iedereen die net zijn rijbewijs heeft.
Dan heb ik het vooral over de techniek, hoe klinkt de motor, en hoe houdt de versnellingbak zich (zie de R6 99-02 tip ;) ) Wat doet ie met echt remmen, en hoe stuurt ie de bochten in etc.
En hoe onderscheid ik ex-circuitfiets / vage import fiets van een goede occassion. (ook dit kom je bij officiele dealers tegen uit eigen ervaring met eerste motor!!!)
Techniek was goed, en reed fantastisch maar was wel ex-circuit en na een jaar kreeg de bak het moeilijker :(

Door alleen te zitten op de motor weet je hoe de houding op de motor is.
De techniek zou ik door een meer ervaren iemand laten beoordelen.

Je wilt niet dat je straks je eerste motor hebt die heerlijk zit en heel mooi is.
Maar waarbij de techniek het laat afweten ;( ;( ;( ;(
Gevolg veel kosten, waar jij niet op zit te wachten als 18 jarige.

Uit de prijs categorie en type motor waar jij naar kijkt zitten ook veel rotte appels :Y

Kan 10-tallen voorbeelden opnoemen wat ik tegen ben gekomen, hier een leuke uit 2008 _O-
Er staan 3 GSX-R1000 K5/K6 op een rij in de verkoop bij een grote motorzaak.
Lage kilometerstanden, en je gaat kijken met je maat

Je ziet een ingedeukte radiateur bij de een :+ en het stepje is fors afgesleten aan de onderzijde aan 1 kant. Kappen als nieuw, 0,0 steenslag.
De volgende motor heeft stalen remleiding voor, niks vreemds
De 3 de motor heeft dezelfde stalen remleiding maar dan op het achterwiel, en een standaard remleiding aan de voorzijde.
Verder heeft de ene tank wel normale bestickering en de andere geen stickers.
Zo waren er nog een aantal vreemde dingen.

De motoren waren ook import maar volgens de verkoper maakte dat niks uit, en waren het goede motoren. 2 uit italie en 1 uit spanje ofzo.

Het kwam er op neer, dat ze 3 gsx-r1000 op een hoop hadden liggen, en aan het knutselen zijn gegaan

Het kan nog wel een goede motor zijn, maar ik gun hem dan nliever een ander dan mezelf |(
 
Laatst bewerkt:
Zijn nogal forse uitspraken zonder onderbouwing. Ik weet, geheel toevallig, dat er met motoren die daar verkocht worden ook niets aan de hand kan zijn. Mijn eerste motor (GSXR 600 2008) is daar namelijk naartoe gegaan toen ik m inruilde op de Ducati 848 in Zaltbommel....

Ik verwacht dus nog een onderbouwing over je uitspraak over HP Motoren te Eemnes.

ik kwam/kom daar regelmatig (mn rijschool zit ernaast) en heb diverse motoren gezien die overduidelijk schade hebben/hebben gehad en die worden verkocht voor nieuwprijzen zonder vermelding van evt. schade..

ook regelmatig beurten niet of deels uitgevoerd..

hierbij mijn onderbouwing, verder is het geen uitspraak dat een zaak slecht is maar ik maak slechts kenbaar dat ik die zaak niet zou aanraden ;)

en elke slechte zaak heeft wel eens een goeie motor, vwb jou argument
 
ja bij die was ik!

zou best kunnen dat je me gezien had, ik wou dat ik kon zeggen dat ik me mijn motor was xD

vanwaar HP motoren niet ? ze kwamen bij mij heel betrouwbaar over :)

zie mn zojuist getypte verhaaltje ;)

ik stond daar met wat maatjes, ik had een rood Arlen Ness Overall aan en een felgele Suomy helm...
 
@ the poser

ja, daar heb je gelijk in, het liefst laat ik ook iemand anders ook een stukje rijden die echt kan kijken of hij goed is, alleen in mijn vrienden kring gaat zeg maar iedereen voor een koekblik, en in mijn familie ben ik de enige die motor rijd.
en ik heb gehoord over het kwaaltje van de 2e versnelling ja, dus ik zat ook te kijken voor een R6 uit 03, en bij HP motoren stond er 1, een hele mooie voor 5450, dus qua prijs verschil is het ook weer niet extreem, maar dan zit je als nog dat iemand anders eigenlijk ook even erop moet rijden.
 
@ the poser

ja, daar heb je gelijk in, het liefst laat ik ook iemand anders ook een stukje rijden die echt kan kijken of hij goed is, alleen in mijn vrienden kring gaat zeg maar iedereen voor een koekblik, en in mijn familie ben ik de enige die motor rijd.
en ik heb gehoord over het kwaaltje van de 2e versnelling ja, dus ik zat ook te kijken voor een R6 uit 03, en bij HP motoren stond er 1, een hele mooie voor 5450, dus qua prijs verschil is het ook weer niet extreem, maar dan zit je als nog dat iemand anders eigenlijk ook even erop moet rijden.

Misschien aangeven dat je hem bij een ander motorzaak wil laten keuren.
Dan kijkt die hem even na, en rijdt de monteur er even een paar meter mee.
Ik weet niet of dit te regelen is, heb hier zelf geen ervaringen mee.

Ik heb al aangegeven, er zijn heel veel goede en betrouwbare motoren in omloop.
Maar als je wat slechte weg kan strepen is dat mooi meegenomen.
Vooral bij motoren met 4000 / 5000 kilometer op de teller van 4 jaar of ouder !
Daar horen standaard originele banden uit hetzelfde jaartal op te liggen.
Geen versleten banden uit 2008. Ook horen er nog bijna nieuwe remblokken in te zitten.
Zijn de schijven niet ingesleten. Zijn de schroeven van de kappen vaak los geweest.
Beschadigingen aan de kappen zie je zelf, daar koop je de motor op. Maar kijk juist naar de beschadiging on de kappen, welke mogelijk weggewerkt zijn. Zitten er borg gaten in de bouten/ pluggen etc.


Ik zou een topic moeten starten :P
 
Laatst bewerkt:
Voor 4400 mag je mijn r6 van me overnemen, Goeie onderhoud gehad en ook iets langer als een jaar geleden gekocht bij John van de bunt.

31072009186.jpg


Over 25kw setje kost geen drol, Een paar tientjes. Je kan het ook zelf doen, benodigdheden: een tuinslang en een schroefje.
 
Laatst bewerkt:
Misschien aangeven dat je hem bij een ander motorzaak wil laten keuren.
Dan kijkt die hem even na, en rijdt de monteur er even een paar meter mee.
Ik weet niet of dit te regelen is, heb hier zelf geen ervaringen mee.

Ik heb al aangegeven, er zijn heel veel goede en betrouwbare motoren in omloop.
Maar als je wat slechte weg kan strepen is dat mooi meegenomen.
Vooral bij motoren met 4000 / 5000 kilometer op de teller van 4 jaar of ouder !
Daar horen standaard originele banden uit hetzelfde jaartal op te liggen.
Geen versleten banden uit 2008. Ook horen er nog bijna nieuwe remblokken in te zitten.
Zijn de schijven niet ingesleten. Zijn de schroeven van de kappen vaak los geweest.
Beschadigingen aan de kappen zie je zelf, daar koop je de motor op. Maar kijk juist naar de beschadiging on de kappen, welke mogelijk weggewerkt zijn. Zitten er borg gaten in de bouten/ pluggen etc.


Ik zou een topic moeten starten :P

en als iemand gewoon niet tevreden is met fabrieks-af gemonteerde banden? ;)

overige tips zijn wel goed :P
 
@Z-ande-R: ik heb mn R6 2006 te koop staan op t moment. kost niet veel meer dan die r6 2002 die je gezien had en het mooiste is dat hij 25kw op KENTEKEN staat. werd vorige week nog aangehouden na een blaastest, agent keek heel serieus etc toen die zag dat ik licht rijbewijs had, en toen hij mn papieren zag mog ik meteen weer doorrijden:) geen gezeur met politie dus.
mocht je interesse hebben moet je ff pm sture ofsow, want volgende week gaat ie naar een handelaar(niet indeaal voor mij en ook niet voor de prijs)
 
@Z-ande-R: ik heb mn R6 2006 te koop staan op t moment. kost niet veel meer dan die r6 2002 die je gezien had en het mooiste is dat hij 25kw op KENTEKEN staat. werd vorige week nog aangehouden na een blaastest, agent keek heel serieus etc toen die zag dat ik licht rijbewijs had, en toen hij mn papieren zag mog ik meteen weer doorrijden:) geen gezeur met politie dus.
mocht je interesse hebben moet je ff pm sture ofsow, want volgende week gaat ie naar een handelaar(niet indeaal voor mij en ook niet voor de prijs)


bedankt voor het aanbod, als ik het geld had, had ik zeker intresse!
ik heb rond maart pas het geld waarschijnlijk, maar dan heb ik hem gelukkig wel in het voor jaar:)
 
Dus je hebt de hele winter nog om die bemoeizieke ouders van je nek te krijgen :X

Ideetje : Jij koopt particulier een motor en je ouders betalen een aankoopkeuring :Y
 
Misschien nog een tip, in het motorblad ProMotor van de ANWB staat altijd een stukje van de Motor Adviseur Erik van Lent. Deze beste man kijkt de gehele motor na, doet een proefritje en geeft een eindoordeel over de fiets. Dit kan zowel bij een particulier of motorzaak. De kosten zijn het niet, 125 euro voor Promotor abonnees en 135 voor niet-leden. Ook komt er 19 ct/km bij gebaseerd op een enkele reis. Zijn telefoonnummer is 0621490366. Op deze manier loop je niet al te veel risico een kat in de zak te kopen en kan het je veel geld schelen als je particulier gaat kopen.. Verder veel plezier de komende maanden met het zoeken naar een leuke fiets!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan