hoe zit het met proefrijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-ande-R

Die hard MF'er
12 apr 2009
334
0
Almere
beste mede MFers

ik heb woensdag dan eindelijk mijn rijbewijs gehaald, en de verlijding is natuurlijk er groot om dan dus toch gelijk voor een motor te gaan kijken

vandaag dus rond gaan kijken wat voor fietsen er verder zijn en wat de prijzen zijn dan wat ik gezien had.

ik ben nog 18, dus zit met het ge-wel-dig-e 25KW gezeur aan me broek, maar heb niet echt trek in een 125cc. dus word een motor laten knijpen.

ik heb veel voor een R6 zitten kijken tussen BJ 99 - 02, maar me ouders willen dat ik hem bij een dealer haal om gezeur ofzo te voorkomen.

heb een mooie zien staan, maar is wel gelijk 6400 euro + nog zo 400 euro voor het knijpen, beetje duur dus voor een eerste motor.

toen gaven ze als optie een honda cbr600F uit 95 voor 3250 + die 400 euro dan nog,

maar waar ik mee zit, het zijn best grote bedragen, maar ik kan er niet op proefrijden, dus weet niet hoe ze rijden, dus moet op goed geluk hopen dat ik het lekker vind rijden, ik kan hem alleen horen lopen, er even opzitten, en dat is het,

hoe hebben jullie het gedaan toen jullie een motor moesten kopen op 25KW of wat zou je doen of aanraden ?

ik hoor het allemaal wel :)
 
6400 voor een 99-02 R6? wat een afzetterij zeg!

Tevens zijn dat ook nog eens de types waarvan of de cilinderwand, of de schakelbak bij kapot gaat
 
Mijn moeder heeft toen zonder rijbewijs een paar rondjes achter de motorzaak op het parkeerterrein gereden. Dát is nog eens service:)
 
een kameraad van mij heeft een r6 op 25kw te koop, ding is echt te gek en is ook bloedsnel voor een 25kw. kan wheelies en gaat 180km/h op top.

qua onderhoud is ie super netjes.

denk dat ie zei dat ie er 4800 voor wou.
 
bij motorport zijn die prijzen zo mooi, nog net niet de prijskaartjes van goud.
wel goede service moet ik zeggen.

wel leuk aanbod, maar het probleem is dat me ouders willen dat hij bij een dealer vandaan moet komen:(
 
beste mede MFers

ik heb woensdag dan eindelijk mijn rijbewijs gehaald, en de verlijding is natuurlijk er groot om dan dus toch gelijk voor een motor te gaan kijken

vandaag dus rond gaan kijken wat voor fietsen er verder zijn en wat de prijzen zijn dan wat ik gezien had.

ik ben nog 18, dus zit met het ge-wel-dig-e 25KW gezeur aan me broek, maar heb niet echt trek in een 125cc. dus word een motor laten knijpen.

ik heb veel voor een R6 zitten kijken tussen BJ 99 - 02, maar me ouders willen dat ik hem bij een dealer haal om gezeur ofzo te voorkomen.

heb een mooie zien staan, maar is wel gelijk 6400 euro + nog zo 400 euro voor het knijpen, beetje duur dus voor een eerste motor.

toen gaven ze als optie een honda cbr600F uit 95 voor 3250 + die 400 euro dan nog,

maar waar ik mee zit, het zijn best grote bedragen, maar ik kan er niet op proefrijden, dus weet niet hoe ze rijden, dus moet op goed geluk hopen dat ik het lekker vind rijden, ik kan hem alleen horen lopen, er even opzitten, en dat is het,

hoe hebben jullie het gedaan toen jullie een motor moesten kopen op 25KW of wat zou je doen of aanraden ?

ik hoor het allemaal wel :)
Gewoon een proefritje op maken hoor. Hoewel met jou ervaring op motorfietsen het ook niet zoveel uitmaakt. Als de fiets maar goed smoelt en lekker zit. Wil je echt weten of je geen last krijgt van je nek enzo dan zul je toch echt een aardig afstandje moeten rijden.

Wat een leuke tijd is dat, beetje motorfietsen kijken. :9

Oohja, om je kop nog wat gekker te maken. Een Suzuki SV650 is ook een zeer goede motorfiets om op te leren rijden. Daarnaast lopen ze ook op 25Kw erg netjes en kosten ze voor hun leeftijd en kilometerstand niet veel.
 
Laatst bewerkt:
nope

als dat zo was had ik geen probleem ermee dat hij bij een dealer vandaan kwam, en die prijs kon me dan ook geen ruk schelen, en dan had ik ook gekeken bij 600RR
en bij de kawa 636 uit 03

moet het uit me eigen zak betalen

@blola
ik denk niet dat er veel motor rijders om staan te springen ( wat ik goed begrijp ) om een beginnende rijder op hun bike te laten rijden voor een fun ritje.

ik zat zelf eerst ook te denken anders maar stukje achterop, dan kun je ook merken hoe hij rijd, maar ja, je ken niet zelf voelen hoe hij nou echt rijd.
motoport laat je in ieder geval geen proefritje maken op een zware fiets met ligt rijbewijs
 
Je moet even kijken op de site van Martins motor service in lelystad,
en motorhoek ook in lelystad wat die hebben staan.
Hun laten je gewoon een stukje rijden op de motor ookal is die nog geen 25 kw ( plus de ombouw is veel goedkoper ik heb geloof ik €150,- betaalt voor het ombouwen)
Ik heb me eerste motor bij martins motor service gehaalt en daar mocht ik gewoon op rijden en later nog een keer proef gereden en zonder problemen

Ik heb trouwens ook een cbr 600 f maar dan uit 91 maar rijd prima hoor op op 25 kw

en lelystad is niet te ver met de trein of eventueel met 1 van je ouders of kennis of vriend met een auto....

Patrick
 
Laatst bewerkt:
nope

als dat zo was had ik geen probleem ermee dat hij bij een dealer vandaan kwam, en die prijs kon me dan ook geen ruk schelen, en dan had ik ook gekeken bij 600RR
en bij de kawa 636 uit 03

moet het uit me eigen zak betalen

@blola
ik denk niet dat er veel motor rijders om staan te springen ( wat ik goed begrijp ) om een beginnende rijder op hun bike te laten rijden voor een fun ritje.

ik zat zelf eerst ook te denken anders maar stukje achterop, dan kun je ook merken hoe hij rijd, maar ja, je ken niet zelf voelen hoe hij nou echt rijd.
motoport laat je in ieder geval geen proefritje maken op een zware fiets met ligt rijbewijs

Gedacht aan een import model? Ken nog wel een goede dealer waar je ook een aardig prijsje mee kan afspreken!

(Heb daar zelf ook me motor gehaald met garantie en 1000 euro onder de marktplaats "waarde" )

Ding was piccobello in orde, als nieuw zowat!
 
Je moet even kijken op de site van Martins motor service in lelystad,
en motorhoek ook in lelystad wat die hebben staan.
Hun laten je gewoon een stukje rijden op de motor ookal is die nog geen 25 kw ( plus de ombouw is veel goedkoper ik heb geloof ik €150,- betaalt voor het ombouwen)
Ik heb me eerste motor bij martins motor service gehaalt en daar mocht ik gewoon op rijden en later nog een keer proef gereden en zonder problemen

Ik heb trouwens ook een cbr 600 f maar dan uit 91 maar rijd prima hoor op op 25 kw

en lelystad is niet te ver met de trein of eventueel met 1 van je ouders of kennis of vriend met een auto....

Patrick

ik ga denk ik volgende week daar dan even langs !

deze stond er hier in almere bij motoport
http://www.motoportalmere.nl/dealer...otoren/occasions/detail.cfm?MotorUniekNr=3560
 
nope

als dat zo was had ik geen probleem ermee dat hij bij een dealer vandaan kwam, en die prijs kon me dan ook geen ruk schelen, en dan had ik ook gekeken bij 600RR
en bij de kawa 636 uit 03

moet het uit me eigen zak betalen

@blola
ik denk niet dat er veel motor rijders om staan te springen ( wat ik goed begrijp ) om een beginnende rijder op hun bike te laten rijden voor een fun ritje.

ik zat zelf eerst ook te denken anders maar stukje achterop, dan kun je ook merken hoe hij rijd, maar ja, je ken niet zelf voelen hoe hij nou echt rijd.
motoport laat je in ieder geval geen proefritje maken op een zware fiets met ligt rijbewijs


bij proefrijden is het meestal zo:

koper op de motor? verkoper het geld in de zak.

schade maken = schade betalen
OF
schade maken = motor kopen
 
Ik was ook 18 toen ik mijn motorbeweis had gehaald (half jaar terug).
Paar dagen later heb ik een Yamaha Thundercat gekocht voor €2100, voor €75,- 25kw setje gekocht en uitdraai laten maken. 400 pleuro vink erg veel daar voor.

Thundercat is uit 2002 alleen wel veel kilometers, hij is echt aan te raden voor een beginnende rijder.
En het rijd echt wel door hor, tot de 160 rij je (bijna) alles er wel uit. ik heb tot nu toe 190 gehaald(op gps).

Kijk daar eens voor.

full
 
Hey!

Ik ben ook begonnen op een cbr600F "94" 25 kw (op een uitdraai). Hij was al 25 kw en particulier gekocht maar eerlijk gezegd heb ik niet eens proef gereden. :o Ik dacht gewoon dat die motor wel bij mij zou passen. Ik vond hem mooi, je past er gemakkelijk op en verder is hij vrij makkelijk te rijden terwijl je ook lekker kunt scheuren. Ik heb er ontzettend veel plezier van gehad.
Wat ik echter wel heb gedaan is een vriend van mij (motormonteur) laten proefrijden. Hij kon meteen kijken of de motor goed was (recht, slijtage, geen ongelukken, enz) Zolang hij maar zei dat die motor goed was vertrouwde ik daar op en wist ik dat hij het geld waard was. Dan kun je later nog zien.
Het is nl als beginnende motorrijder gewoon verschrikkelijk moeilijk om in te schatten of de motor lekker gaat rijdt en goed bij je past. Op een korte proefrit van een uurtje is dat al helemaal moeilijk. Daar heb je wel een flink lang weekend voor nodig! :Y Het belangrijkste is gewoon dat die motor goed is.
Verder heb ik wel wat opstartproblemen gehad met de Honda toen het 25 eraf ging. De motor was al 4 jaar 25kw. Ik weet niet zeker of het er mee te maken had maar hij liep verschrikkelijk slecht. Na het kleppen stellen werd het minder maar alsnog niet super.
Echter na een zwaar ongeluk rij ik nu een zx6 model 2004 vol vermogen. Echt een super gave motor! Hier heb ik wel een kort proefritje op gemaakt maar eigelijk kun je niet veel meer doen dan checken hoe de slijtage is aan tandwiel, ketting, banden, kleur remvloeistof, onderhoud, krassen en tja...onder het rijden of hij niet trilt of slecht schakelt, enz. Verder altijd even voelen aan de binnenkant van de kappen. Glad = orgineel, grof/niet glad= geen orginele kappen = misschien een ongelukje mee gehad? Vertrouw nooit blindelings op een dealer want dat zegt niet alles. Je moet gewoon geluk hebben! ;)

Als je nog vragen hebt...la maar weten.

Succes!!
 
ik ben het er trouwens mee eens dat 400 euro veel is voor 25 kw maken. Dat is natuurlijk via de officieele weg. Dat snap ik wel. Ik had gewoon een uitdraai laten maken. Het 25 kw was gemaakt dmv een pinnetje tegen de kleppen. Ze zeggen dat je veel risico loopt met 25 kw op uitdraai maar ik had de verzekering een verklaring laten ondertekenen zodat je op papier hebt dat ze ervan af wisten dat je op een uitdraai rijdt. dus kunnen ze er niet onderuit bij een ongelukje.
 
http://vandebunt.onlinevoorraad.nl/sec14d01893f7a55331e8b0f4ff9354d2/details.html?sid=1853908

is al 25 kw.
en hier kan echt nog wel wat vanaf

hier even kijken
http://www.motorfietsen.net/frameset.html


ik ken nog wel iemand die 25kw rubbers heeft,kosten niet al te veel.

http://www.motorcentrumjansen.nl/frame.htm

neem anders eens contact op met rgtuning.nl
die kan je misschien wel helpen met op 25kw zetten,is een motorzaakje in almere de vaart
 
Laatst bewerkt:
ik ga denk ik volgende week daar dan even langs !

deze stond er hier in almere bij motoport
http://www.motoportalmere.nl/dealer...otoren/occasions/detail.cfm?MotorUniekNr=3560


het is veel goed koper daar qwa ombouwen bedoel scheelt ruim te helft met wat jij opgaf en de service vind ik persoonlijk bij bijde bedrijven erg goed, en ze geven nog goed advies over vanalles wat ke weten wilt.

En een cbr 600 is een fijne motor om mee te beginnen als zeg ik het zelf ik heb iemand wel is horen zeggen " op een honda zit je meteen goed" volgens mij was het de eigenaar van motorhoek, maja dat doet er niet toe gewoon proefrijden en kom je er vanzelf achter wat je fijn vind en wat niet.....
 
Ik heb een mooie r6 voor je staan kijk maar ik het te koop aangeboden topic op 25 kw op kenteken!!
 
beste mede MFers

ik heb woensdag dan eindelijk mijn rijbewijs gehaald, en de verlijding is natuurlijk er groot om dan dus toch gelijk voor een motor te gaan kijken

Leuk dat je het vraagt, maar zonder proefrit niet kopen en na je proefrit weer naar school..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan