hoe zit het nou met het voertuigbeheersing examen?

arjan425

Die hard MF'er
18 jan 2009
387
0
beste allemaal :)
18 november moet ik voor mijn motorvoertuigbeheersing examen alleen ik heb het probleem dat als ik zoiets heb de 1ste keer altijd zenuwwachtig word B| waardoor ik altijd wel een dingetje fout doe

mijn vraag is: Mag je op dat examen 1 ding fout hebben bijv. een 8 draaien lukt ineens niet goed.

ik heb het geprobeert optezoeken maar ik kwam er niet uit :z
alvast bedankt,
Arie
 
Je heb toch rijles? je rij-instructeur weet dat allemaal ;) en had 't je eigenlijk ook al kunnen vermelden. Wel zo netjes toch?

Maar je mag geloof ik 2 dingen fout hebben, zolang ze niet in dezelfde categorie vallen. Dus geen 2 remoefeningen fout doen oid. Maar een remoefening en een achtje mag wel weer.

Daarnaast krijg je geloof ik per onderdeel 1 herkansing.. dus er is altijd wel ruimte voor een foutje.
 
kijk dat wou ik weten bedankt :)
en idd ik heb rijles maar ik was het vanochtent vergeten te vragen en ik was gewoon nieuwsgierig ;)
 
hey hey,

je mag zelfs 2 fout hebben alleen niet 2 in hetzelfde cluster.
Dus als je bijvoorbeeld 2 remproeven verkeerd doet ben je gezakt, maar als je 1 remproef en je 8 verkeerd doet ben je gewoon geslaagd.

3 cluster zijn...

langzame oefeningen
snelle oefeningen
rem oefeningen


dus komt helemaal goed de 18e!

edit: is allemaal al geschreven door Scarrr....die was snellerderder met typen....
 
Laatst bewerkt:
http://www.cbr.nl/brochure/VIWEB906.pdf (Klikkerdeklik)

Doe dat .pdf'je maar even lezen en je weet ALLES over het AVB examen, inclusief de exameneisen / normeringen :Y

Succes met je examen over een week of 3 in ieder geval. Gewoon niet aan denken dat het een examen is maar net zo oppakken/afhandelen alsof het een rijles is.
 
AVB zou ik me niet te druk om maken (of je moet voor jezelf het idee hebben dat je het apparaat echt niet kan hanteren).

Noodstop (meeste lesmotoren hebben ABS), parkeeroefening, stapvoets rijden (makkelijk te toetsen tussen 2 onderdelen), allemaal weggevertjes ;)

Succes!
 
oke dat pdf bestandje maakte een hoop duidenlijk :) 7 dingentjes ik heb er een goed gevoel over dat ik hem zal halen ;) jullie horen het over 3 weken.! :)

allemaal bedankt voor de reacties.
 
AVB zou ik me niet te druk om maken (of je moet voor jezelf het idee hebben dat je het apparaat echt niet kan hanteren).

Noodstop (meeste lesmotoren hebben ABS), parkeeroefening, stapvoets rijden (makkelijk te toetsen tussen 2 onderdelen), allemaal weggevertjes ;)

Succes!


Laat ik nou net geen ABS hebben... B|

Maar zoals al ongeveer is gezegt, je krijgt voor alles een herkansing, mag 2 dingen fout hebben zolang het maar geen 2 verplichte oefeningen zijn en niet 2 in dezelfde categorie.

Succes met je AVB, ik heb m 19 november *O*
 
En volgens mij mag je elk ondedeel 1x overdoen. Wanneer bijvoorbeeld de langzame slalom de eerste keer niet lukt mag je deze direct erna herkansen.
 
Laat ik nou net geen ABS hebben... B|

Maar zoals al ongeveer is gezegt, je krijgt voor alles een herkansing, mag 2 dingen fout hebben zolang het maar geen 2 verplichte oefeningen zijn en niet 2 in dezelfde categorie.

Succes met je AVB, ik heb m 19 november *O*
Lijkt me ook alleen maar beter.
Ik heb ook zonder ABS gedaan, niet iedere motor heeft nou eenmaal ABS en zonder moet je ook "fatsoenlijk" een noodstop kunnen maken.

Toen ik moest afrijden (jaar of 3 geleden) waren ze bezig dat je de noodstop sowieso goed moest kunnen laten zien (wel met herkansing uiteraard), anders was het de bedoeling dat je zou zakken (i.v.m. gevaar voor anderen en jezelf). Ik weet niet of dit uberhaupt er ooit helemaal doorgedrukt is??
 
Lijkt me ook alleen maar beter.
Ik heb ook zonder ABS gedaan, niet iedere motor heeft nou eenmaal ABS en zonder moet je ook "fatsoenlijk" een noodstop kunnen maken.

Toen ik moest afrijden (jaar of 3 geleden) waren ze bezig dat je de noodstop sowieso goed moest kunnen laten zien (wel met herkansing uiteraard), anders was het de bedoeling dat je zou zakken (i.v.m. gevaar voor anderen en jezelf). Ik weet niet of dit uberhaupt er ooit helemaal doorgedrukt is??


Ik ben ook blij dat ik het nu zonder ABS leer, want als je nu met rijd en je hebt dalijk een eigen zonder, dan lig je bij de eerste de beste schrikreactie.
Heb wel al remerkt dat je in de regen zonder ABS wel de sjaak bent, heb al op mijn gezicht gelegen bij het remmen.... B| (en dat terwijl ik als hij gewoon was blijven rollen de 17 meter van de precisiestop echt dik overschreden zou hebben.... :X )
 
opzich stelt het niet zo veel voor hoor
het lijkt erger dan dat het is
je mag dus in principe alles een keer fout doen en daarna goed doen
en ik ken er zelfs die tijdens dit examen tussen de proeven is gevallen met de motor en ook nog is geslaagd
zelf had ik ook 2 herkansingen alleen wel in het zelfde cluster
dus dan moet je iig. zorgen dat je daarna iig. 1 van de 2 goed doet
 
Ik had totaal geen zenuwen tijdens mijn AVB. Kwam met name doordat ik eerst nog even op het terrein mocht oefenen en omdat mijn examinator heel rustig was.

Mijn tip:
-Denk terug aan het oefenen: als je het toen kon, kun je het ook de 9e!
-Probeer er van te genieten! Dan zit je ook lekkerder op je fiets! (wordt niet krampachtig)
 
Het vallen tussen de oefeningen door is geen ramp. maar als je omvalt tijdens het examen, dan is het gelijk afgelopen. Een herkansing is er dan ook niet meer bij.
 
Dag,
Dat je zenuwachtig bent, is te snappen.
Je moet daar niet aan toegeven. Dus, vóór je examen moet je een praktijkles plannen met je instructeur. Als het goed is, doet hij dat ook.
Succes.
 
Je heb toch rijles? je rij-instructeur weet dat allemaal ;) en had 't je eigenlijk ook al kunnen vermelden. Wel zo netjes toch?

Maar je mag geloof ik 2 dingen fout hebben, zolang ze niet in dezelfde categorie vallen. Dus geen 2 remoefeningen fout doen oid. Maar een remoefening en een achtje mag wel weer.

Daarnaast krijg je geloof ik per onderdeel 1 herkansing.. dus er is altijd wel ruimte voor een foutje.

je slaat de spijker op zn kop vergeet alleen niet dat je het inparkeren niet onvoldoende mag hebben want die is de enige in zn soort :Y maar als je die al fout hebt kun je ne zo goed naar huis gaan :W
 
Het vallen tussen de oefeningen door is geen ramp. maar als je omvalt tijdens het examen, dan is het gelijk afgelopen. Een herkansing is er dan ook niet meer bij.

nee hoor niet mee eens ik was examen aan t doen en iemand die was gevallen bij het 8tje de eerste keer -O- en mocht het opnieuw proberen en daar deed die het daarna wel goed *O* en was geslaagd gewoon geslaagd :Y

nog een tip probeer niet als iets niet gelukt is de eerste of 2e keer in te spelen op de examinator heeft geen zin en het werkt juist tegen gewoon gelijk doorgaan en niet naar omkijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook blij dat ik het nu zonder ABS leer, want als je nu met rijd en je hebt dalijk een eigen zonder, dan lig je bij de eerste de beste schrikreactie.

Valt wel mee hoor, ik heb gelest met ABS, en zit nu op de 5e motor (allemaal zonder ABS), en als er ooit een ABS fiets komt is dat het eerste dat ik er af sloop O-)

Remoefening kan je ook gewoon oefenen op het industrieterrein als je je rijbewijs al gehaald hebt ;)
 
Eeeuh .... Ja.... Maar jij gebruikt je fiets(en) dan ook "iets" anders dan de gemiddelde Woon-Werk rijder, hè :+
 
beste allemaal :)
18 november moet ik voor mijn motorvoertuigbeheersing examen alleen ik heb het probleem dat als ik zoiets heb de 1ste keer altijd zenuwwachtig word B| waardoor ik altijd wel een dingetje fout doe

mijn vraag is: Mag je op dat examen 1 ding fout hebben bijv. een 8 draaien lukt ineens niet goed.

ik heb het geprobeert optezoeken maar ik kwam er niet uit :z
alvast bedankt,
Arie

Ik ken het probleem ;( Bij mijn eigen examen gingen de dingen juist goed waar ik meer moeite mee had met rijles en de dingen die ik niet zo goed dacht te kunnen gingen juist goed. Maak je niet te veel zorgen, de wereld vergaat heus niet als je het de eerste keer niet haalt :)

Veel succes
 
Ik heb een week of 2 geleden examen gehad en verprutst
Tekst van de examinator:

"Je doet 7 (of 8? weet het niet zeker) oefeningen, deze mag je 2 keer doen als de 1e keer fout gaat.

Je mag 2 fouten maken, maar deze mogen niet in de zelfde "cluster" zitten."

Ik zakte omdat ik me beide langzame oefeningen verknalde 2 keer......
 
Valt wel mee hoor, ik heb gelest met ABS, en zit nu op de 5e motor (allemaal zonder ABS), en als er ooit een ABS fiets komt is dat het eerste dat ik er af sloop O-)

Wat een onzin.

ABS merk je niks van met normaal rijden.... pas als je het nodig hebt. Dus is nergens voor nodig om het eraf te slopen. Dom zelfs.... je sloopt je airbags toch ook niet uit je auto omdat je denk deze toch niet nodig te hebben.
 
nee hoor niet mee eens ik was examen aan t doen en iemand die was gevallen bij het 8tje de eerste keer -O- en mocht het opnieuw proberen en daar deed die het daarna wel goed *O* en was geslaagd gewoon geslaagd :Y

nog een tip probeer niet als iets niet gelukt is de eerste of 2e keer in te spelen op de examinator heeft geen zin en het werkt juist tegen gewoon gelijk doorgaan en niet naar omkijken.
Ik ben ook gevallen bij de noodstop en dan is het echt over en sluiten maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan