Hoe zorg je ervoor dat je niet wordt aangehouden?

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Hoe zorg je er voor dat je niet wordt aangehouden met een paar wapens in je auto?
Juist je gaat zonder rijbewijs met 240 over de snelweg rijden |(

http://www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/0,2078,1650__1021387_,00.html (www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/0,2078,1650__1021387_,00.html)
ENSCHEDE (ANP) - De politie Twente heeft donderdag een 22-jarige automobilist uit Bergschenhoek van de weg gehaald die met 240 kilometer per uur over de A35, tussen Hengelo en Enschede, reed. De bestuurder bleek niet in het bezit van een rijbewijs.

Bovendien werden in de auto vijf alarmvuurwapens, een revolver en een geweer aangetroffen en vond de politie een namaak Uzi. De auto en wapens zijn in beslag genomen.

De snelheidsduivel kan enkele stevige bekeuringen tegemoet zien. Tegenover de politie verklaarde de man dat hij het theoriegedeelte van het rijexamen niet kon halen omdat de verkeersregels zo vaak veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag niet, dan ben je journalistiek gezien niet meer objectief bezig... :) :) :)
 
De snelheidsduivel kan enkele stevige bekeuringen tegemoet zien. Tegenover de politie verklaarde de man dat hij het theoriegedeelte van het rijexamen niet kon halen omdat de verkeersregels zo vaak veranderen.


Hoop dat de bekeuringen zo hoog zijn dat hij zelfmoord pleegd.
Je zal der een ongeluk mee krijgen ( hij is nl. wel onverzekerd). En geen gevangenis straf want dan eet hij op onze kosten.
 
Vertel mij wat je anders met dit soort onbezonnen idooiten moet.

Ze zouden jouw of je kinderen of iemand anders aan rijden.

Geen rijbewijs , onverzekerd of drank
Ik heb daar een uitgesproken mening over (en die is misschien grof).

Paar duizend euro boete en morgen kunnen ze em weer pakken.

te hard rijden doe ik ook en iedereen wel eens, maar wel verzekerd en met rijbewijs.

 
Laatst bewerkt:
Hoe krijgt zo iemand het toch bedacht dat dat wat hij doet misschien best wel eens een goed idee zou kunnen zijn??????? Die gozer is echt achterlijk. Ik vind dat je dat soort mensen (en nou niet gelijk boos worden over wat ik ga zeggen) wel in een opvang voor geestelijk gehandicapten kan stoppen.

Ik zou het alleen zeer sneu vinden voor de geestelijk gehandicapten, want die verdienen ook gewoon een plek waar ze veilig zijn en geholpen worden, dus met zo'n eikel d'r bij is dat niet zo'n goed idee.

Maar voor zo'n eikel zou het misschien eindelijk eens duidelijk worden hoe ongeloofelijk achterlijk hij bezig is.

En eigenlijk denk ik dat er geen geestelijk gehandicapte is die zo iets doms doet.

Ik kan er dus gewoon niet bij met mijn hoofd.
 
Op vrijdag 05 april 2002 14:28 schreef Rene de Maaijer het volgende:
Vertel mij wat je anders met dit soort onbezonnen idooiten moet.

Ze zouden jouw of je kinderen of iemand anders aan rijden.

Geen rijbewijs , onverzekerd of drank
Ik heb daar een uitgesproken mening over (en die is misschien grof).

Paar duizend euro boete en morgen kunnen ze em weer pakken.

te hard rijden doe ik ook en iedereen wel eens, maar wel verzekerd en met rijbewijs.


Op vrijdag 05 april 2002 14:31 schreef Ralfie het volgende:Het is inderdaad een stuk erger als je kind doodgereden wordt door iemand zonder rijbewijs... :?

:^ Die opmerking van Rene was een beetje dom ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit antwoord heb ik even verkeerd geinterpeteerd.

Het is uiteraard even erg als er slachtoffers vallen door iemand met rijbewijs.

Ik bedoel alleen dat je in mijn ogen een enorme
@#$# :j bent als je zonder rijbewijs deel neem aan het verkeer. En dat daar enorme straffen op mogen komen te staan, niet de paar honderd euro
die er nu gegeven worden.

En dat als je niet bevoegd bent om in het verkeer deel te nemen, voor een ieder inclusief je zelf het niet te over zien is wat de gevolgen zijn.
 
[maxima-mode] hij was een beetje dom.... [/maxima-mode] :P ;) Maar ik denk zeker dat het niet uitmaakt of die persoon een rijbewijs had of niet. Feit is dat je kind doodgereden is. Wel zou het feit dat de persoon geen rijbewijs had zwaarder moeten meetellen bij de strafbepaling. Maargoed je bent wel erg dom als je zonder rijbewijs, met wapens in je auto 240 over de snelweg gaat rijden. En dan nog zon lullig klotesmoesje...............
 
Vertel mij wat je anders met dit soort onbezonnen idooiten moet.

Ze zouden jouw of je kinderen of iemand anders aan rijden.

Geen rijbewijs , onverzekerd of drank
Ik heb daar een uitgesproken mening over (en die is misschien grof).

Paar duizend euro boete en morgen kunnen ze em weer pakken.

te hard rijden doe ik ook en iedereen wel eens, maar wel verzekerd en met rijbewijs.
Ik ben het er zeker mee eens dat dit soort figuren veel harder aangepakt moeten worden, maar een opmerking als "ik hoop dat ze zelfmoord plegen" vind ik dom.

Helaas is het wel zo dat je in Nederland iemands leven kunt verwoesten en er met een taakstraf vanaf kunt komen. Laten we daar een oplossing zoeken (dus zwaardere straffen), en niet door maar te hopen dat men zich voor de trein gooit.

Voor recidivisten geldt sowieso: kei- en keihard aanpakken. Je hebt een tweede kans gekregen en die heb je verprutst.
 
ik hoop dat ze zelfmoord plegen

ok get the messages effe te impulsief, ben ik met je eens. Maar als je zoals ik nl. een keer op deze manier op de begraafplaats heb gestaan omdat een tante van mijn ex vrouw, door een jonge veel te hard rijdende man zonder rijbewijs is dood gereden. krijg je van zelf vooroordelen.

Is nu ca. 8 jaar terug, haar man en kinderen hebben een rot tijd gehad hoor dat kan ik je verzekeren.

/Rene
 
Als je in Nederland (veels)te hard in een niet verzekerde auto iemand dood wilt rijden en ermee weg wilt komen, moet je maar een bekende voetballer worden, of zanger. :(
 
Het is niet echt slim van die gast om zo de aandacht te trekken.
Die boetes die hij krijgt zijn volgens mijn erg hoog :)
 
Het wordt eens tijd dat justitie dit soort gevallen anders aanpakt.Rijden zonder rijbewijs,onverzekerd,met teveel drank en naar mijn mening ook het ene of misschien tweede biertje,moet veel harder worden aangepakt.Als je voor de tweede maal het haasje bent gewoon inbeslagname van je vervoermiddel.Je weet dat het niet mag en je kans is verkeken.Laat ze daar maar eens reclame mee maken.Punt.
 
Als je in Nederland (veels)te hard in een niet verzekerde auto iemand dood wilt rijden en ermee weg wilt komen, moet je maar een bekende voetballer worden, of zanger. :(
ook erg triest dat zoiets dus ook gewoon kan dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan