Hoe zou een H2R presteren in de Moto GP

adrinalino

MF'er
16 jun 2015
157
6
Eernewoude
Iets wat ik me al geruime tijd afvraag is hoe een Kawazaki H2R zou presteren in de Moto GP. De machines die meedoen aan de Moto GP moeten aan allerlei eisen voldoen zoals natuurlijke aspiratie. De H2R hoeft alleen maar aan de wetten van de fysica te volgen. De H2R heeft bijvoorbeeld drukvulling.
Zou de H2R mee kunnen komen of legt ie het af in de bochten?
Alvast bedankt voor jullie inzichten.
Hoi,
Aad.
 
Heb met een H2 op het circuit gereden en dat was al een handvol. Een H2R is nog erger. Leuk op de rechte stukken, maar in de bochten ben je nergens...
 
Ik denk dat een H2R recht toe recht aan ook een hand vol heeft aan een GP machine. Een GP machine heeft ook meer PK's dan kilo's.

Maar wat kost zo'n GP fiets? 1 miljoen of 2 miljoen Euro \ dollar?

Niet te vergelijken.
 
De Kawa is 216 kilo, een MotoGP machine 157 kilo. Daarmee is de Kawa in het bochtenwerk dus geen partij voor de MotoGP motor, en daar wordt het verschil gemaakt. Niet op de rechte stukken.
 
De Kawa is 216 kilo, een MotoGP machine 157 kilo. Daarmee is de Kawa in het bochtenwerk dus geen partij voor de MotoGP motor, en daar wordt het verschil gemaakt. Niet op de rechte stukken.
Bij het bochtenwerk zullen we ook maar het remmen meerekenen wat voor het bochtenwerk begint,verschil is daar al behoorlijk zoniet gigantisch.
 
Die HP2 verliest in het eersete rondje al heel veel tijd en iedere ronde daarna nog veel meer. De bedrijfstemperatuur van de schokdempers wordt veel te hoog evenals die van de remmen. Fading tot en met. Dat ding heeft voor iedere bocht minimaal 2x zoveel remweg nodig als een MotoGP machine.
 
OMG!! Mag dit topic in Motorsport Algemeen?
Het is meer iets voor algemene motorpraat. :? :+

Een H2R willen vergelijken met een MotoGP fiets is net zoiets als vloeken in de kerk. :P
 
Zijn die pk's van die Duc niet wielpk's en die van die Kawa krukas pk's?

Maakt het verschil een stukje kleiner.
 
Ik had gekezen dat de KTM al zo rond 270 PK zit. Je rijd met iedere recente Superbike uit de shop al rondjes rond de H2R op circuit.
Dit slaat nergens op. Waarom reageer ik? Weet ik niet. Oke, doei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan