hoe zuinig is jouw motor?

paulvalst

Die hard MF'er
26 aug 2008
325
0
nijmegen
Hey ik vroeg me af hoe zuinig motoren in de praktijk zijn...

Heb een bmw r1100gs en ik rij met een gemiddelde van 1 op 12 :$
Rij ook een beetje sportief/apart (niet echt snel maar meer het rem-gas-rem-gas type).

Maar wat is jullie verbruik?
Het leek me dat motoren toch stukken zuiniger zouden zijn als auto's, maar ik krijg tegenwoordig steeds meer het idee dat er een verwaarloosbaar verschil is...
 
zijn hier niet al 531,82 topics over? :Y
Er zijn ongeveer 6.200 resultaten, verdeeld over ongeveer 124 pagina's.

Er is gezocht op: 'verbruik zuinigheid'. Resultaten per woord: verbruik: 5442, zuinigheid: 5157.
 
Alle denkbare onderwerpen zijn al een keer ter sprake gekomen dus en mocht er eens eentje niet ter sprake zijn gekomen dan is dit zeldzaam.
Dus je kan de knop nieuw topic openen wel wegdoen op deze manier.

Ik vind het een leuk onderwerp en mijn motor rijdt ongeveer 1 op 18, ik weet niet hoeveel die doet als ik zuinig rijd want dit heb ik nog nooit gedaan. het gaat om een sv650.
 
1:9 bij het knallen en 1:17 wanner hij z'n nette pak draagt.

appie tuono 06 met wat leuke acc.
 
CB250 '94; woon-werk verkeer 1:28 (als super gier, constant 80km/h wind mee 1:33)

En nau over die kleine 0.8-1.0L wagentjes. Ze schijnen op papier 1:24 te verbruiken. En dat is als een gier achter de vrachtwagen rijden met 80km/h. Dus in de dagelijks verkeer komt het neer op 1:17 (uit de praktijk Twingo '99 1.2)

Een auto is pas zuiniger als je met 2-3 of meer meensen erin zit. Maar voor woonwerk verkeer, zit je toch in 99% van het tijd alleen naar werk te rijden.
 
Mijn Yamaha FZR 600 verbruikt ongeveer 1 op 20 op de openbare weg, 1 op 17 op Assen. Lief meisje. :)
 
Zojuist wezen tanken, en kwam uit op een verbruik van 1:18,5 met een Honda CBR600F2. Dit is dan wel met aardig wat snelweg erbij, als ik in de stad rij haal ik maximaal 1:17.
 
Sportster: tussen 1 op 17 en 1 op 20 afhankelijk van soort gebruikt (stad en haast tot lekker touren met 80...)
 
zuinigheid maakt toch niets uit op een motor...
:^ het is hobby en een hobby kost wat eejjj... :)
Dus het maakt me weinig uit wat ie verbruikt, het gaat om de fun die ik er van/mee krijg... ;)

zijn hier niet al 531,82 topics over? :Y

:^ en nu dus 532.83 topics... |(


:^ UTFS... :P

Aan de andere kant... als ze dat doen hebben we minder te zeiken... '(

:+
 
PS... on topic...

Kawasaki Versys...

- 1:12 op de peage in Frankrijk...
- 1:18 bij laagvliegen in de Morvanne...
- 1:20 bij een rustig toertempo in Duitsland...
- 1:23 als ik echt braaf moet rijden...
- 1:27 volgens het nieuwe rijden testverslag van Motoplus... |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan