hoe zuinig is jouw motor?

Ligt eraan wat ik tank, en hoe ik mijn rechterhandje gebruik })
Ergens tussen de 1:17, 1:20, trouwens boeit het me niet ik rijd :]
 
Yamaha XJ600S Diversion @ 25kw: 's Winters 1 op 17 | 's Zomers van 1 op 18 tot 1 op 30
Yamaha XV750 SE @ 25kw: 's Winters 1 op 18 | 's Zomers van 1 op 18 tot ook 1 op 30
Skyteam Dax met 140cc Ducar: 's Winters 1 op 35 | 's Zomers van 1 op 35 tot 1 op 55

Stoplichtsprintjes zijn bijna standaard bij mij en met me Dax is het een kwestie van continue zo snel mogelijk op de max. snelheid zitten alsof ik wordt achtervolgt haha.

Misschien dat ik nog wel wat zuiniger kan rijden als ik wat normaler rij maarja het rijd zo leuk en zoveel verbruiken ze nou ook weer niet.
Wel bijzonder dat ik in de zomer zoveel zuiniger rij vink altijd. Het verbaast me elke vakantie weer als ik lang rij op me grote motoren en dan gewoon 1 op 30 rij en heel soms zelfs nog lichte uitschieters daarboven zelfs. Zelf laastst met ene groot stuk volgas op de autobaan reed ik 1 op 32 met me Div :P
 
Laatst bewerkt:
2001 FZS600 fazer: van 1:15 in stadsverkeer met sportieve rechterhand tot 1:21 op langere ritten met vooral snelweg @ 120-135 km/h.

2008 Daytona 675: allereerste meting was 1:17.5.
Bestond uit langere ritten met rustige rijstijl. Machine moet nog worden ingereden (gatankt bij 100 km en 300 km op de teller).

Verbruik van de Daytona valt me nog een beetje tegen, ik vraag me af wat er van moet worden als zometeen de rechterhand verder open kan. :?
Maar, misschien wordt deze motor nog veel zuiniger als hij eenmaal is ingereden.
 
gpz 1100 streetfighter + dynokit + open uitlaat en k&N filters + rijder > 100 kg

1:11 bij veul gaaaaasssss O-)

1:14 lekker touren :]

1:1 bij de vrouw thuis

Streetfightergroet,

Ronald
full
 
3 meter? mijn vader zei vroeger altijd dat hij tot je 13 jaar groeide en de rest kwam door er aan te trekken ,is er misschien wel iemand die op het malieveld niet kan draaien?
 
2008 Daytona 675: allereerste meting was 1:17.5.
Bestond uit langere ritten met rustige rijstijl. Machine moet nog worden ingereden (gatankt bij 100 km en 300 km op de teller).

Verbruik van de Daytona valt me nog een beetje tegen, ik vraag me af wat er van moet worden als zometeen de rechterhand verder open kan. :?
Maar, misschien wordt deze motor nog veel zuiniger als hij eenmaal is ingereden.

EDIT: weer getankt, deze keer 1:17.2
Nog steeds een rustige rijstijl, tikje sneller dan de vorige meting (en dat zie je dus in het verbruik).

Als het zo door gaat dan zal ik na het inrijden uitkomen tussen 1:16 en 1:17 op de langere ritten. Met mijn fazer deed ik daar 1:20/1:21.

Vind het dus niet superzuinig voor een 600 (okee, 675).
 
1:13.5 bij de laatste (tevens eerste) tankbeurt.. yamaha R6 2003. :)

Had 'm eigenlijk wel iets zuiniger verwacht, maar lekker belangrijk.
 
ik kan niet eens normaal rijden, dus mijn fz6-s2 fazer rijdt 1:18 ongeveer, en in de zomer haalt ie wel 1:20... en ik blaas wel :D

ik hou mijn fazer steeds op minimaal 4000 tpm
 
VFR400R

Doet niks onder 9000 toeren :+

1:15

Groeten, Karl



Ronald21: gave motor!
 
1 op 15,4 over 9000 km. met mijn ZZR-1400 ( 2 weken geleden ingeruild)

Groeten Knoetsoer
 
Ben er van het weekend achter gekomen dat ik zo'n 1:18 rijd en niet 1:14 wat ik eerst dacht. *O*

Voorheen deelde ik het aantal gereden kilometers door 17 (tank inhoud), maar een collega wees me er dus op dat ik bij de volgende tankbeurt moest kijken hoeveel ik erin gooide en het dus door dat getal moest delen.

2x getest en 2x kon er maar 14L bij!.... Dus 1:18 *O*


Snap het overigens niet, want als m'n benzine lampje blijft branden (lees: is gestop met knipperen) dan zou er nog maar 1 liter in horen te zitten volgens het boekje...

Anyway... 1:18 lijkt me wel wat realistischer dan 1:14 aangezien ik veel woon/werk verkeer doe.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan