Hoe zwaar is jullie zijspan combinatie?

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.770
2
IJmuiden
Ik stond laatst op de weegbrug met mijn CB550 span en deze gaf 470Kilo aan!
ten eerste gaat er dan nog een 100 kilo af aan mijn eigen lompe massa met helm en schoenen enzo, en 10 kilo aan brandstof(volle tank) en olie(reserve)
officieel is het gewicht van de motor opgegeven met halve tank. (ca200Kilo)
kom ik op 360 Kilo uit, als we dan nog divers gereedschap en andere spullen mee rekenen dan is het ca nog 20Kilo eraf dus is het gewicht dan nog 340Kilo netto.
Dus mijn combinatie zit op ca 340Kilo inclusief accesoires zoals de sneeuwkettingen en scherm.
 
Laatst bewerkt:
Moto Guzzi 1000 SPII = drooggewicht 248kg
EZS Compact = drooggewicht 90kg
totaal dus 338 kilos......

doe daar effe wat brandstof, olie en diverse losse zooi bij.....
rond de 370kg?

dan ikke = 80kg
hoogzwangere vrouw in bakkie = +100 (hoeveel wil ze echt niet weten.......)

ga dus in z'n totaliteit dik door de halve ton heen
 
Bak die bij Ralf staat (nog slechts 1 naggie slapen :P ) zal zo'n 80kilo wegen.
Motorfiets officieel rond de 170kg.
Ikke een kleine 70 kilogram.

Dus 320kg en de beetjes als ik straks de eerste meters ga maken. Net zoiets als een vmax met zonder bestuurder. :X
 
Guzzi weegt leeg volgens papieren zo'n 160kg. Bakje met aanbouwstukken zo'n 90kg. En dan zelf nog zo'n 55kg. Gereedschapskistje, lederen tassen, sloten, afdekzeil, hond en wat los/vast spul bij mekaar zo'n 50kg. Kom ik op ongeveer 355kg. Kan er een kilootje of wat naast zitten :+
 
De Pan staat voor 285 kg op papier + 24 L + extra tank 17 L + EML Span 80Kg ?
= 406 + 200 kg aan mensenvlees = dik 600kg :o
 
Motor leeg gewicht ongeveer 220 kilo
Bakkie ongeveer 70 kilo
Brandstof ongeveer 17 kilo
Zak zand (ballast :+ ) 25 kilo
Ik zei de gek 62 kilo
Dochterlief ongeveer 20 kilo
Vrouwlief ongeveer 80 kilo
Dan nog wat andere zooi kilo of 15

Totaal 514 kilo
 
Ural weegt 235 kg
zijspan 100 kg
tank+olie 20 kg
ikke+ega 180 kg
totaal 535 kg,

reseveonderdelen en gereedschap niet mee gerekend;

:z :]
 
Iwan leeg = 340 kg
brandstof = 20 kg
olie voorraad :) = 2 kg
boordgereedschap = 15kg
Heinrich = 10kg 8-)
Ikke = 95 + kg.
muts ( als die zin heeft en meegaat = 85kg.

Alles bij elkaar = te zwaar... B|
 
Vlgs mij geeft EML mijn combinatie op voor 360 kg leeg.

Das dus 360 + 49 liter brandstof (= hoeveel kilo?) + 100 kg (ik) + 75 kg (de vrouw) = ongeveer 585 kilo (?)


Damn.....al ik nou maar wel genoeg heb aan 175 raspaardjes.... :+
 
Bak die bij Ralf staat (nog slechts 1 naggie slapen :P ) zal zo'n 80kilo wegen.
Motorfiets officieel rond de 170kg.
Ikke een kleine 70 kilogram.

Dus 320kg en de beetjes als ik straks de eerste meters ga maken. Net zoiets als een vmax met zonder bestuurder. :X


ik heb jarenlang op de 400 four van bmwoman naar mijn werk geforenst en dat dingetje eens aldaar op de weegschaal gezet.
dus met benzine en olie enzo, nu denk ik dat honda zelfs de accu verwijderd had bij het officiele gewicht want hij woog precies 200 kilogram. })
 
even op topic: de 1000sp zo'n 250 kg, de velorex met aanpassingen tegen de honderd, ikzelf ook dus dat maakt met een lege bak iets van 450 kilogram.
nu wil ik nog over naar een autoaccu die in de buurt van het zijspan wiel komt te hangen en wat andere frutsels dus ik denk dat ik in 2005 de halve ton wel ga halen.
 
ik heb jarenlang op de 400 four van bmwoman naar mijn werk geforenst en dat dingetje eens aldaar op de weegschaal gezet.
dus met benzine en olie enzo, nu denk ik dat honda zelfs de accu verwijderd had bij het officiele gewicht want hij woog precies 200 kilogram. })
Oei, dan moet ik een zwaarder bakkie gaan zoeken. Anders klopt de gewichtsverhouding van geen kanten. :P
 
Oei, dan moet ik een zwaarder bakkie gaan zoeken. Anders klopt de gewichtsverhouding van geen kanten. :P

Welnee dat hoeft niet, je kunt bijvoorbeeld de Accu verplaatsen naar de bak en nog wat spullen die je altijd meeneemt dan valt het wel mee, volgens mij is een zijspan bak zelden lichter dan 70 Kilo en dat lijkt me een mooi gewicht voor een CB400
 
na vandaag flink geschrokken te hebben van z'n massa(ik glipte 15 meter door tot naast een auto ipv erachter)en rakelings langs een stalen paal op een verkeersheuvel(ik kon alleen nog snel naar links,naar rechts is dan geen optie) ,uit nieuwschierigheid mijn zijspanbrik op de weegbrug van een schroothandelaar in alkmaar gezet,met een weegbon rijker en 6 euro armer,weet ik nu dat mijn xs1100special met driekwartvolle tank met eigenbouwbakkie met daarin een autokrikje tesamen 380kg weegt,mijn persoontje=110kg maakt 480kilootjes,ik moet die voorrem eindelijk is goed gaan gebruiken B| en gas bijgeven om een stoplicht te halen met nog een auto ertussen :X maar niet meer doen :Z
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan