Hoe zwaar is mijn zijspancombinatie ?

Pandamuis

MF'er
28 apr 2004
105
0
Ridderkerk
Een GL1500 (=400kg.)+een PandaGTS (=150kg.)=550kg.
Helaas zo werkt dat niet .
Compleet met een volle tank benz.(=26 ltr.)en een volle tank LPG (=60 ltr.)
woog hij 705 kg. op de weegbrug .(een lege gastank weegt ook al 38 kg.)
Met 2 volwassenen en 2 kinderen (toen 11+13 jaar) en een zware aanhanger
-170kg.leeg-met volle vakantiebepakking, op de weegbrug : 1365 kg.
Na 60.000 km. waren mijn remmen kompleet op .
Dus rij ik nu met een -geremde- Camplet vouwwagen .
Als ik snelheid minder, remt de vouwwagen eerder dan de motor en het vouwwagenwieltje aan de motorzijde iets harder dan de zijspankant,
het werkt prima.
Panda :] .
 
als je aan het toeren bent geeft dat wel een lekker gevoel natuurlijk zo'n combinatie die als je het gas loslaat lekker nog effe doorkacheld door zijn geweldige massa,heb je flexibele stalen remleidingen op je motor laten zetten om alle oliedruk die je op kan bouwen "voorhanden" te hebben :?
tis wel duur spul maar staat bij mij voor mijn xs1100combinatie bovenaan het verlanglijstje na flink geschrokken :X te zijn van de lange remweg met omogelijk te blokkeren voorwiel afstuifend op een verkeerslicht waar een automobilist toch maar vol in de ankers gaat ipv door oranje licht te rijden :o
 
Na 60.000 km? :?

Damn...ik doe iets fout, bij elke beurt laat ik de mijne van verse ankerblokjes voorzien. Das dus bij zo'n 12.000 km. en dan zijn vooral de voorremblokken er ook echt aan toe...

Rem je eigenlijk wel 's? 8-)
 
ik denk dat ie het over zijn remschijven heeft.


en een vouwwagen achter je combinatie. Mits het geen campmaster is wordt dat toch voor zover ik weet iets te groot om binnen de wetgeving te vallen.


tis dat dit een GL1800 is anders had ik gedacht dat jij het was :
full
 
Wat een aantal gingen betreft, hebben jullie het helemaal juist.
Met mijn remblokken doe ik ongeveer 30.000-40.000km.
De schijven-voor+achter-waren na ruim 60.000 km.versleten.
Ik heb inderdaad gevlochten stalen remleidingen .
Maar ik heb ook het intregaal remsysteem veranderd .
Gewoon 2schijven voor op de handrem en voetrem is achter +
een remschijf/klauw van een Fiat Panda Rally van het span .
Ik hoef inderdaad weinig voor te remmen , het meeste gewicht ligt toch achter.
Mijn voorband ligt er al 106.000 km. om.
Mijn zijspan schijf is nog bijna nieuw om te zien , en de blokken zijn bij
220.00o km. vevangen(=fl.19,95 !)in 1995.
Het span zat hievoor aan een GL1100 waar ik 255.000km. mee gereden heb.
Met deGL1500 heb ik nu dus zelf 106.000 km. gereden.(hij staat op 170.000)
Ik heb het span in 1990 zelf nieuw in Frankrijk gekocht en heb er dus nu
in die 14 jaar 361.000 km. meegereden.
hij heeft zelfs nog 1,5 jaar wegens ziekte stil gestaan .
Die aanhanger achter die GL1800 lijkt wel wat op de mijne , alleen die van mij is maar 90 cm. hoog en heeft ballonbandjes.
Mijn Camplet is 160cm. breed en vanaf de dissel 310cm. lang.
 
volgens mij moet je voor zo'n combinatie een scania rijbewijs hebben :+

ja, dat is helemaal nix voor mij, doe mij maar iets waar je nog mee kan driften.
en ik maar denken dat bachus zwaar spul had
 
Hey Halflife
Natuurlijk is dit ding om te driften !
Verleden weekend met het span op het TT-cicuit een rondje gereden.
Linkse bochten op het gas glijdend over het voorwiel.
Rechtse bochten (Bak komt toch niet omhoog met zoveel gewicht)gas erop totdat
het voorwiel uitbreekt, wel je achterband goed hard oppompen 3.5 atm.
Ik heb trouwens achter een Vredestein 6-play band van een bestelbus.
Die heeft een knetterharde wang .
Panda :]
 
JO, driften doe je met je achterwiel bij voorkeur.
Wat jij doet heet onderstuur en dat is in de Alpen niet leuk......
Ben wel blij met mijn spannetje MET schommelvork want een XS1100 met Squire + bepakking (700+kg) laat niet veel over van je telescoopvork en nog minder van je zenuwen.
Wel goed voor je spiermassa...

Greetz Jorgen
 
JO, driften doe je met je achterwiel bij voorkeur.
Wat jij doet heet onderstuur en dat is in de Alpen niet leuk......
Ben wel blij met mijn spannetje MET schommelvork want een XS1100 met Squire + bepakking (700+kg) laat niet veel over van je telescoopvork en nog minder van je zenuwen.
Wel goed voor je spiermassa...

Greetz Jorgen
Driften bij voorkeur op alle drie de wielen, het liefst tussen twee paaltjes of andere obstakels door! })

Bij onderstuur gaat de hele zooi min of meer rechtdoor terwijl je opzij stuurt (leuk bij lange bochten) en bij overstuur gaat de achterkant rechtdoor terwijl het voorwiel wel afsaat (kont omgooien bij korte bochtjes, gewoon 90° draaien met het voorwiel zo ongeveer als middelpunt). Dit laatste is niet alleen leuk om te doen, maar geeft ook leuke reacties van toeschouwers. 8-)
 
Driften bij voorkeur op alle drie de wielen, het liefst tussen twee paaltjes of andere obstakels door! })

Bij onderstuur gaat de hele zooi min of meer rechtdoor terwijl je opzij stuurt (leuk bij lange bochten) en bij overstuur gaat de achterkant rechtdoor terwijl het voorwiel wel afsaat (kont omgooien bij korte bochtjes, gewoon 90° draaien met het voorwiel zo ongeveer als middelpunt). Dit laatste is niet alleen leuk om te doen, maar geeft ook leuke reacties van toeschouwers. 8-)


goh, dat je motor daar tegen kan :P
 
goh, dat je motor daar tegen kan :P
Hoezo, moet dat dan? })

Je hebt het zijwiel gezien dat nog net de vork niet raakte (aan weerszijden) in de bochten. Bovendien was afgelopen weeked niet alleen erg gezellig en lollig,het was ook de laatste rit van het betreffende span. Vandaag heb ik 'm gedemonteerd en de Jawa gaat voortaan weer als solo door het leven. Reden hiertoe is het scheppen van ruimte in de stal voor mijn nieuwe aanwinst welke ik maandag ga ophalen:
full

Zal wel even wennen worden, deze wil ik namelijk wèl heelhouden. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan