Hoelang blijf je zitten voordat je even moet afstappen?

26 dec 2007
187
1
Den Bosch
Ik ga binnenkort naar familie in Zurich (800km) en ben benieuwd hoevaak ik ongeveer moet pauzeren wil ik nog kunnen lopen daar :P
 
Laatst bewerkt:
ik moet elke 250 tanken maar ik heb nooit een zere kont.
vorig jaar 1300km gereden in 13uur en geen zere kont.

dat ligt eraan hoevaak je lange stukken rijd en wat voor motor.
als je nooit een flink stuk gereden heb,zal je niet fris aankomen.
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij inderdaad een vrij zinnige opmerking, gewoon rusten tijdens tanken, soms heb je een flink harde kont blijf je wat langer zitten, andere keren minder en stap je meteen weer op. Verder is er niets zinnigs over te zeggen, ligt ontzettend veel aan de motor, en per persoon verschilt het ook. Een Er-5 is geen supersportieve motor, gs500 ook niet. GS500 wel meer dan de Er-5, maar ik heb gelest op een Er-5 en zelf een gs500 gekocht. Op de kawa had ik vrij snel last van mn kont, op de soes juist totaaaaaal niet. dusja, moeilijk om wat zinnigs over te melden.
 
Ik ga met een Zx-6r en was benieuwd of jullie zouden zeggen na 200km heb je het echt wel gehad en moet je er ff af!
Maar jullie zeggen dus eigenlijk ik ga er pas af als ik moet tanken??
b.v.d
 
Ik ga met een Zx-6r en was benieuwd of jullie zouden zeggen na 200km heb je het echt wel gehad en moet je er ff af!
Maar jullie zeggen dus eigenlijk ik ga er pas af als ik moet tanken??
b.v.d

Ligt aan de motor en berijder.

Een racer heeft rond de 200/250km de tank toch leeg. Een FJR haalt de 400km? op 1 tank.

En de één heeft een meer geharde reet dan de ander ;)
 
Je kent je eigen lichaam het beste. Dus je voelt zelf wel aan wanneer je even moet stoppen. Dat is ook met lang auto rijden zo.
 
200-250 racer leeg ok..
Ja inderdaad net als met auto de 1 gaat koffie drinken bij de shell na 1,5 uur rijden de andere na 3 uur etc..
 
Mijn ervaring is dat naarmate de tijdsduur van de rit oploopt, de zadelpijn ook lineair toeneemt :o , pauze of niet.

Het hangt denk ik ook af van de buddyseat en je eigen anatomie. Bij mijn vorige motor had ik minder last van zadelpijn dan bij mijn huidige motor en ik denk dat met een speciaal Corbin zadel je minder last zult hebben van zadelpijn dan met de "standaard" af fabriek buddy.

Afgezien van de zadelpijn kan het bij de langere ritten geen kwaad om om de 2,5 uur even te stoppen (plas- rook- tankpauze) en de benen te strekken. Zelf hou ik die 2,5 uur altijd aan bij de langere ritten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga met een Zx-6r en was benieuwd of jullie zouden zeggen na 200km heb je het echt wel gehad en moet je er ff af!
Maar jullie zeggen dus eigenlijk ik ga er pas af als ik moet tanken??
b.v.d
haal jij meer dan 200km op 1 tank O-)

maare wij deden ff tanken,roken en gelijk ff wat drinken en of eten :)
 
Als ik van Amsterdam naar Nijmegen rijdt (100 kilometer) ben ik altijd blij weer thuis te zijn, maar ik heb ook wel eens zo'n 250 kilometer vanaf Duitsland naar huis gereden in één ruk door. Ik denk dat je op de heenweg wel een flink aantal stops kan incalculeren, al was het maar vanwege vermoeidheid.

Maar inderdaad, ook vooral je eigen wensen inbouwen.
 
Ik hou het uren uit, behalve als het 35° C is, dan stop ik liever elk uur een paar minuten om vocht bij te tanken... ;)
 
ff pauze nemen bij elke tankbeurt, zal idd ergens om en na bij de 200km zijn. En dus hoelang het duurt voor dat je weer aan een pauze toe bent heb je zelf in de hand...... O-)
 
Hangt van de tijdsduur van de rit af... op een rit van anderhalf tot 2 uur rij ik gewoon in 1 stuk door...
wordt het langer, dan hangt het er ook nog van af of het verkeer een beetje soepel doorrijdt of dat het ruk is.... Bij ruk verkeer ben ik eerder moe en zal ik sneller geneigd zijn om ongeveer om de 1,5 uur te willen pauzeren...
 
In Duitsland, want goedkope(re) benzine toch nog wat sneller, elke 30 a 45 min. tanken. :]
En anders geef je niet genoeg gas. _O-

Maar is vooral afhankelijk van gebruik, motortype (custard, supperslecht, sporttoer of Scania etc.), weersomstandigheden, tijdstip (overdag :Z of 's nachts :z etc.).

Maar veel plezier! :W (Is het al vrijdag? )

** EDIt waar is de poll? :?
 
Laatst bewerkt:
Om de 200 tanken en gelijk ff peukie, eten en drinken. Veel drinken is erg belangrijk ;)

Ooit 1550 km in 1 dag gereden. Had toen wel een klein beetje 'n zere bibs :]
 
Hoe vaak je moet pauzeren ?...

Dat verschilt nogal per persoon zou ik denken.



Noem me naif of iets, maar hou gewoon ff een korte pauze als je er zin in hebt / moe bent :?
 
Dat hangt er maar net van af hoeveel kilometer je moet rijden ;)
Voor die 800 kilometer zou ik lekker ieder uur even stoppen. Het ene uur om even wat te drinken en/of eten en je benen te strekken en het andere uur om te tanken, eventueel wat te drinken en/of eten en je benen te strekken. Dan hou je je pauze's kort en jezelf fris.
 
Over het algemeen ben ik blij dat als ik weer moet tanken ;)

Maar zadelpijn hangt (voor mij ) ook erg van het weer af. Bij warm weer heb ik veel meer last van een zere kont als bij koud weer. En het kan zo beurs worden dat ik na twee dagen rijden bijna niet meer kan zitten (maarja staande rijden is ook weer wat).

Maar tactisch aangebrachte zemenlederen lappen helpen veel.

Daarnaast is regelmatig rusten natuurlijk ook veel veiliger. Concentratie verlies door vermoeidheid merk je vaak pas als het te laat is.
 
Laatst bewerkt:
Dat hangt er maar net van af hoeveel kilometer je moet rijden ;)
Voor die 800 kilometer zou ik lekker ieder uur even stoppen. Het ene uur om even wat te drinken en/of eten en je benen te strekken en het andere uur om te tanken, eventueel wat te drinken en/of eten en je benen te strekken. Dan hou je je pauze's kort en jezelf fris.
En zo is het maar net.

Bovendien is het zo dat ik met mijn oude gestel na 250 km non-stop toeren moeite krijg met afstappen. Kan ik dus beter eerder doen. ;)
 
Dat hangt er maar net van af hoeveel kilometer je moet rijden ;)
Voor die 800 kilometer zou ik lekker ieder uur even stoppen. Het ene uur om even wat te drinken en/of eten en je benen te strekken en het andere uur om te tanken, eventueel wat te drinken en/of eten en je benen te strekken. Dan hou je je pauze's kort en jezelf fris.
Vind ik eigenlijk nog een betere maatstaf ook :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan