Hoelang hebben de brikkers hun rijbewijs al?

Hallo, ik ben nu 78 en ben begonnen met motorrijden met m,n 18de. dus 60 jaar en rij nog steeds Niet meer zoveel, af en toe een stukje. M,n eerste motor was een Puch TF 250. Dubbelzuiger. mooi ding.
Collega !! We hebben dezelfde leeftijd en ik haalde mijn rijbewijs in 1961. Ik heb veel motoren gehad waaronder ook zo'n Puch dubbelzuiger en die had een zijspan met een driepunts bevestiging. Op een gegeven moment brak de bevestiging naar boven en reed ik tegen een boom.

Ik heb diverse Engelse eencilinders en twins gehad en de Norton die ik in 1966 kocht en weer verkocht in 1970 vond ik in 2014 terug in onderdelen en die heb ik gerestaureerd en je ziet hem in mijn avatar.

Als je ouder wordt, word je ook sentimenteel en in mijn geval wil ik eigenlijk alles hebben wat ik vroeger heb gehad. Dus heb ik een NSU Max gekocht, een zelfde waar ik 60 jaar geleden mee reed en ik heb daar naast nog twee supermoderne motoren uit 1988, Honda Supermagna en dat is mooi spul, rijdt ook prima, gaat behoorlijk snel, maar mist het gevoel van zo'n klassieker.

Als ik een leuke Puch tegenkom koop ik hem en hetzelfde geldt voor de Jawa 250 met pleurisvering, wat mijn eerste officiele motor was.
En ik heb ook nog een Honda CB750 F1 gehad en een Suzuki T500 en die zou ik ook wel weer er bij willen, maar die zijn zeldzaam en zeer kostbaar geworden.

Ze zeggen : hoe ouder hoe gekker en dat klopt.
 

Bijlagen

  • 33E35161-40D9-472D-82B4-B03614C1B5D1.jpeg
    33E35161-40D9-472D-82B4-B03614C1B5D1.jpeg
    349,7 KB · Weergaven: 25
Terug
Bovenaan Onderaan