Hoelang hebben de brikkers hun rijbewijs al?

Bben 53
BE gehaald in 1973 was 3 maanden 18
CDgehaald op een MB 208 je met een blok beton in het bakkie in 74 je hoefde niet alles appart te halen
A heb ik zo gekregen ,ja dat gebeurde toen ook wel eens ,in 1978
alles bij elkaar koste al mijn stempeltjes ca 600 gulden
Ik heb dus ABCDE ,[kost nu een vermogen]en gebruik alles iedere dag
mn 1e was een Kreidler rs , met kenteken wat een vriend gebruikte om op zijn brommer te zetten toen hij voor A af moest rijden[ de plaat dus ]
verder yamaha Yds 5/6/7 Ducati 250 desmo Honda GB 750 met japauto blok Laverda sf 750
sinds 1988 heb ik een Kawa 750 b1 twin van bj 76 een zelfde als LOKA [is in restauratie ]
verder een Yamaha Dt 175 mx om een beetje te raggen en een KAWA GPZ 900 R om af en toe een keertje op een zondag naar mijn zoon in munchen te blazen
 
Ben van 1978, en mijn cb750f2 van 1979, volgens mij wel een van de laatsten ofzo. vraag me wel eens af wie er nu jonger uitzie, ik of mijn caferacer ;)

mijn a gehaald ergens in 2002, veel te laat dus!
 
Ha, Stoffel liegt een jaartje :+ en ze hadden beiden dezelfde motor alleen Stoffel met van die Bant-racepijpen, reed voor geen meter. (Weet er alles van want ik reed achter hem, ben nog doof)
Heb me rot zitten zoeken naar dat andere topic dat ik ook schreef dat ik mijn BCDE in Dienst haalde 26 04 '68 (nog steeds niet gevonden)
full

Dit was mijn YL1
full

en dit was de YL1 van stoffel
full
 
Ik ben 50 (net)

Heb B-C-D-E sinds '78 (Leger, en ik zou ook niet meer op een truck durven)

volledig bevoegd op de trein sinds '86

en sinds '06 m'n A, en dat is precies dertig jaar later als dat ik m'n eerste rijles had...
Nog net 48
ABCDE + CCVB en bevoegdheid op [ bijna] alle krachtvoertuigen wat rijdt en gereden heeft bij NS [ nu Veolia ] .

grtzz
 
ik ben van 1956 .
motorrijbewijs gehaald in 1974 . ging toen nog vrij makkekijk
je ging naar het gemeentehuis om een oefenvergunning aan te vragen en dan mocht je
in een bepaald gedeelte van de gemeente oefenen . als je buiten een straal van 20 km
kwam was je niet meer verzekerd . na een tijdje oefenen naar een rijschool gegaan
voor een theorieboekje en om het rijexamen aan te vragen
resultaat eerste keer geslaagd .
bij de keuring voor militaire dienst werden toen bijna alle jongens die al een rijbewijs
A op zak hadden motorordenans en ik dus ook
de lesmotor in het leger was toen een Triumph 3 TA , man wat zopen die dingen olie
2 keer per dag bijvullen
BE ook gehaald in dienst kon je toen nog overschrijven naar burger rijbewijs

de 250 cc Ducati Monza waar ik in 1974 mijn rijbewijs op heb gehaald staat nog steeds
in de schuur te wachten op een restoratie

Groeten Eldert
 
Zal m'n leeftijd niet noemen , maar heb het roze papiertje sinds 1970.
Gehaald op een Vespa scooter.
Sinds die tijd al zo'n veertig motoren gehad.
Voel me als ik op de motor :] zit nog steeds als in 1970.
 
Hey, ik ben nu 38 en heb mijn roze papiertje voor mijn auto in 1988 gehaald.
Het stempeltje voor de motor heb ik 2005 gekregen. Sindsdien heb ik eerst een Honda Shadow 500 gehad, daarna een Honda VF1000 en nu rijd ik op een Yamaha Diversion 600. En natuurlijk sinds enkele maanden mijn hobby project Honda CB750K. ( Maar die rijdt nog niet )
 
Ben (nog) 53 en was eigenlijk een laatbloeier. Tot '79 alles met de brommer gedaan, ook vacanties naar het "Buitenland", lees België en Duitsland. In '79 dus m'n A gehaald bij Bastink in Rotterdam. Nog wel bezig geweest met B maar ik kan er geen plezier aan beleven dus rij ik motor en m'n vrouw auto.

"Opa"Jan
 
motor-rijbewijs gehaald op 7 weken na mijn 18de - nu 21 jaar geleden
auto-rijbewijs een paar weken later via snelcursus anwb, 7 dagen scheuren in eindhoven,
uurtje examen en droog naar huis.
 
Go zo oud :) dan al weer ik was 14 toen we stiekem op de brommers reden die we vonden in de buurt en wat opknapte natuurlijk geen geld houtje touwtje spul

Wat later ook de schakel brommer Zundapp== Kreidler weet al niet meer ook nog een yazuma gemaakt van rest onderdelen van div soorten brommers .

Via de dijken gingen naar de haarlemmerweg daar verder crossen tegen de dijken op
veel later toen ik 23 jaar oud was leren lessen tegelijk natuurlijk lessen voor zowel auto als motor kijken wat het eerst lukte .8-)

Door de brommer ervaring de motor haalde ik als eerst na al 2 lessen de les gever zat toen nog achterop met double bediening bij lesgeven

Het rijbewijs Dat was in 1977 beiden rijbewijzen gehaald toen konden echt op vakantie :]

Dat is dus al weer 44 jaar geleden
 

Bijlagen

  • 2018-07-12-0018.jpg
    2018-07-12-0018.jpg
    320,3 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
A en BE in 82. A oefenvergunning en 3 lessen was genoeg. Met mijn eigen CB 400 F examen gedaan. BE na 25 lessen in een kadett.
C en D op een 4 tonner in 84. Nooit meer nodig gehad, maar staat wel leuk alle stempeltjes ;) Alles eerste keer :).

Dus alweer 39 jaar en vermaak me nog prima met mijn Gixxer 750. Rijd ongeveer 6000 plezierkilometers en een paar circuitdagen per jaar.
Vraag me wel eens af hoe lang het nog duurt voordat het lichaam mijn geest niet meer kan bijhouden :+
 
Ik moet straks voor de keuring omdat m'n rijbewijs verloopt op m'n 75 ste. Ik haalde m'n A rijbewijs op 19 april 1968, ik heb hem nog steeds, zo'n linnen votje met van die grote ronde gaten op de categorieën die je niet had en een stempeltje van de Commissaris van de Koningin.
Rijbewijs Adriaan-1.jpg

Inmiddels bericht van CBR: Ik mag blijven rijden tot m'n 80ste *O*
Screenshot_2021-10-04-18-05-05.png
 
Laatst bewerkt:
Hard gaat het zeker!
Ik haalde m'n A in '83, B een jaar of 2 later, toen m'n destijdse vriendin het beu was om iedere winter achterop te zitten bij me. 😉
 
Na 6 maanden met een oefenvergunning te hebben rondgereden, deed ik in september 1980 examen op mijn eigen motor, een Honda CX500 uit 1978. De kosten waren 75 gulden. De examinator zei dan: U gaat van het terrein af, naar links. Dan de tweede straat rechts, dan komt u bij een rotonde. Die gaat u driekwart rond, en daarna stopt u en krijgt nieuwe instructies. Als u het even niet meer weet, dan stopt u op een veilige plaats en kom ik naar u toe....En dan ging je op pad. Stukje bebouwde kom, stukje snelweg...examen duurde iets van 20 minuten, en toen had ik mijn A-rijbewijs.
 
Rijbewijs in Breda ging nog makkelijker. Rondje om het plein en geslaagd. Theorie was niet nodig met net BCDE ;)

maar dat was 1968 en zonder helm :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan