Ik schreef die oefenvergunningen toen uit van 1975 tot 1978,, omdat ik toen een diploma(B) haalde en dus kon lezen en schrijvenVolgens mij heb ik die oefenvergunning nog ergens liggen. Zal morgen eens op zoek gaan.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik schreef die oefenvergunningen toen uit van 1975 tot 1978,, omdat ik toen een diploma(B) haalde en dus kon lezen en schrijvenVolgens mij heb ik die oefenvergunning nog ergens liggen. Zal morgen eens op zoek gaan.
Ik zat me op de eerste pagina te verbazen over de Nicknames en hoeveel er hier nog met regelmaat rond hangen.Het topic is begonnen met vooral twintigers. Die nu allemaal midden 40 zijn.
Tussen mijn vorige post hier en deze zit iig de geboorte en de 18e verjaardag van m'n jongste. Gaat erg hard allemaal.
Kunnen elkaar een hand geven,mijne is ook uit 1980,en natuurlijk ook nog met de oefenvergunning gereden,Na 6 maanden met een oefenvergunning te hebben rondgereden, deed ik in september 1980 examen op mijn eigen motor, een Honda CX500 uit 1978. De kosten waren 75 gulden. De examinator zei dan: U gaat van het terrein af, naar links. Dan de tweede straat rechts, dan komt u bij een rotonde. Die gaat u driekwart rond, en daarna stopt u en krijgt nieuwe instructies. Als u het even niet meer weet, dan stopt u op een veilige plaats en kom ik naar u toe....En dan ging je op pad. Stukje bebouwde kom, stukje snelweg...examen duurde iets van 20 minuten, en toen had ik mijn A-rijbewijs.
Had een oefenvergunning 1968. Het industriegebied lag hier 5km vandaan en reed de hele dag alle routes (20x 10km)Volgens mij heb ik die oefenvergunning nog ergens liggen. Zal morgen eens op zoek gaan.
Ja zo deed ik het ook,bij ons was buiten de lokale veldwachter op een politie Sparta verder ook weinig politie,dus maar een kleine kansIk heb ook met proefvergunning gereden, maar denk dat ik 1 van de laatste was. Ik had hem in begin 1983, volgens mij is die proefvergunning niet lang erna afgeschaft toch? Ik had dat L plaatje met een vleugelmoertje en 1 boutje vast gezet, bij de gemeente grens moertje los, L plaatje achter de kentekenplaat vast gezet en rijden maar. Ben nooit aangehouden, maar toen kon natuurlijk veel meer dan nu.
De lokale politie wist dat allemaal best wel(ervarings deskundige) maar lieten die jongens lekker gaan, dan haalden ze verder geen kattekwaad uit. En je gunt die jongens toch hun sterke verhalen.Ja zo deed ik het ook,bij ons was buiten de lokale veldwachter op een politie Sparta verder ook weinig politie,dus maar een kleine kans
om gesnaaid te worden,die Sparta hield me toch niet bij
Ik had ook een oefenvergunning en ook een honda CX500, een zwarte. Heb daar ook op afgereden.Belofte maakt schuld. Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden; mijn oefenvergunning uit 1980. Met als bonus een plaatje van mijn Honda CX500 waar hij op zat. De ZL-98-93Bekijk bijlage 1650645Bekijk bijlage 1650646Bekijk bijlage 1650647
Zo ging het bij mij ook. Een een foliovel met 5 verkeersborden, 5 open vragen en 5 verkeerssituaties geloof ik als theorie. Ik heb examen gedaan in 1981 in Rotterdam, toen ik geslaagd was, was ik zo blij dat ik zo hard naar huis reed en net na de Van Brienenoordbrug werd staande gehouden. Fl. 400,- boete voor een te hoge snelheid. Zal iets van 180 KM p/uur hebben gereden. Stom natuurlijk, maar ja, dat doe je als je jong bent.Na 6 maanden met een oefenvergunning te hebben rondgereden, deed ik in september 1980 examen op mijn eigen motor, een Honda CX500 uit 1978. De kosten waren 75 gulden. De examinator zei dan: U gaat van het terrein af, naar links. Dan de tweede straat rechts, dan komt u bij een rotonde. Die gaat u driekwart rond, en daarna stopt u en krijgt nieuwe instructies. Als u het even niet meer weet, dan stopt u op een veilige plaats en kom ik naar u toe....En dan ging je op pad. Stukje bebouwde kom, stukje snelweg...examen duurde iets van 20 minuten, en toen had ik mijn A-rijbewijs.