Hybride
Doei Greta, tot nooit.
Hoeveel moderne auto’s rijden zonder elektriciteit aan boord ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en hoeveel van die branden ontstaan door electrische problemen ???
had geen ander antwoord verwacht...je zou maar eens een eerlijke vergelijking krijgenDat is dus irrelevant. Je vergelijk gewoon appels met appels met deze vergelijking. Het is uberhaupt hilarisch dat mensen denken dat een elektrische auto meer kans op brand heeft dan een auto met verbrandingsmotor.
Dat is dus irrelevant. Je vergelijk gewoon appels met appels met deze vergelijking. Het is uberhaupt hilarisch dat mensen denken dat een elektrische auto meer kans op brand heeft dan een auto met verbrandingsmotor.
Het hele verhaal gaat erover dat het erg onwaarschijnlijk is dat CO2 stijging samengaat met de globale temperatuur stijging. Dat dus milieu en energie twee losse dingen zijn.Heb je zelf het filmpje wel afgekeken? Want hij twijfelt aan het feit of de mens verantwoordelijk is voor de C02/temperatuur stijging maar....
- Hij pleit voor groene energie
- Wil af van fossiele brandstoffen om de volgende generatie te sparen
- Heeft an sich helemaal geen gekke ideeën verder (Zandmotor!)
- Ik zie hem wel een elektrische auto kopen
Vergeet ook niet dat de algemene tendens in de wetenschappelijke lectuur toch echt is dat de mens de oorzaak is van de milieuproblematiek die er momenteel speelt. Daar doet een iemand die wat anders vindt niks aan af. Dat gaat overigens ook veel verder dan wat opwarming van de aarde en meer CO2 in de lucht.
Stel: De mens is niet de oorzaak van de opwarming van de aarde.
Ga jij het er op gokken voor je kinderen, kleinkinderen en andere toekomstige misbaksels op deze aarde? We moeten gewoon langzaam naar een milieuvriendelijkere vorm van energiewinning. Daar helpen we mogelijk het milieu mee, maar veel belangrijker de gezondheid van ontzettend veel mensen op deze aardkloot. Als je kijkt hoeveel doden per Kwh fossiele brandstoffen opleveren dan zul je toch zelf ook wel moeten begrijpen dat dat toch echt niet de toekomst is.
Nee, je hoeft geen heilig boontje te worden. De overgang naar betere energiebronnen gebeurd niet in een jaar of 10. We moeten het ook allemaal kunnen betalen. Ik zou graag elektrisch rijden maar met een in mijn geval gemiddelde autoprijs van 1000 euro tweedehands ga ik geen elektrische auto vinden. Zelfs een hybride is daarmee quasi onmogelijk. Daar ben ik vast niet uniek in dus het gaat wel even duren voordat we allemaal elektrisch rijden. Huizen worden steeds beter geïsoleerd en steeds meer mensen laten vaker vlees staan. Dit soort veranderingen kosten tijd.
Met cijfers wordt altijd gerommeld om een bepaalde uitslag te krijgen. Waarom anders zou in dit geval een koppeling met de afgelegde afstand zijn?Maar andersom de brandveiligheid van een superdure moderne auto vergelijken met het gemiddelde wagenpark heb je niks op aan te merken neem ik aan?
Ze zullen dat eerlijk vinden.Met cijfers wordt altijd gerommeld om een bepaalde uitslag te krijgen. Waarom anders zou in dit geval een koppeling met de afgelegde afstand zijn?
Met cijfers wordt altijd gerommeld om een bepaalde uitslag te krijgen. Waarom anders zou in dit geval een koppeling met de afgelegde afstand zijn?
Het is maar de vraag of de brandveiligheid verandert met het aantal gereden kilometers.Door de afgelegde afstand erbij te nemen wordt ook het verschil in gebruik uitgefilterd.
Ze zouden het ook kunnen relateren aan het aantal auto's dat er van dat type rondrijdt maar dan krijg je vast het argument dat de gemiddelde Tesla nieuwer is.
Al zijn de eerste al zo'n 10 jaar oud....
Er zijn genoeg Tesla's met 3-400.000 km en er zijn er inmiddels ook met meer dan 700.000km.
Nog steeds met de eerste accu en aandrijving.
Uiteraard levert de accu niet meer wat deze nieuw leverde maar nog steeds voldoende voor normaal gebruik.
Niet voor niets geeft Tesla 8 jaar garantie zonder beperking van kilometers op de accu en de aandrijving.
De aandrijving heeft dan ook een ontwerp levensduur van 1.000.000 mijl, ruim 1.600.000 kilometer.
Waar vindt je dit bij een gewone auto?
Het is maar de vraag of de brandveiligheid verandert met het aantal gereden kilometers.
Lekker gemakkelijk.
Gemiddeld legt een ev 16.000 km af per jaar (in 2015)
Dan kun je best 8 jaar garantie geven...
en hoeveel van die branden ontstaan door electrische problemen ???
Het is niet gauw goed hè... Hoeveel garantie zit er eigenlijk op jouw auto...
Toch denk ik dat die verhouding niet bepaald overeind blijft als je er één type auto tegenover zoekt van vergelijkbare aanschafprijs en vergelijkbare bouwjaren, waar vergelijkbare afstanden per auto mee worden gereden.Het is nogal een verhouding, 5 staat tot 55...
Als ik hoor dat in een klein en erg rijk land waar zwaar wordt gesubsidieerd pas 30% van de nieuwe auto's elektrisch is, denk ik vooral 'zelfs daar gaat het aantal rond rijdende brandstof auto's nog altijd omhoog, laat staan in de rest van de wereld'.
Hier wat gedetailleerdere cijfers:
Electric car sales grew by 40% in Norway this year
Noorwegen wil vanaf 2025 de verkoop van brandstof aangedreven auto’s verbieden en dat lijkt ook te gaan lukken.
Als een fabrikant in de toekomst in Noorwegen nog auto’s wil verkopen dan zal ie geschikte modellen moeten kunnen leveren, of anders niet, aan de fabrikant de keus.
Óf ze komen met een goed elektrisch produkt, óf ze kunnen sluiten.
En dat is blijkbaar het enige dat werkt om de oude fabrikanten aan te zetten tot verandering.
Hier stopt het trouwens niet, men wil als begin twee grote fjorden uitstootvrij maken, dus wie er nog wil varen mag dat alleen doen zonder brandstofmotor.
Nu ineens kunnen er wél elektrische veerboten ontwikkeld worden en nu blijkt dat het gewoon kan. Nu merk je ook hoeveel dat echt bespaart...
Zul je zien dat andere schepen straks ook zonder uitstoot kunnen varen.
Het kan best, als het maar moét.
Cherry picking!!!Hier wat gedetailleerdere cijfers:
Electric car sales grew by 40% in Norway this year
Noorwegen wil vanaf 2025 de verkoop van brandstof aangedreven auto’s verbieden en dat lijkt ook te gaan lukken.
Als een fabrikant in de toekomst in Noorwegen nog auto’s wil verkopen dan zal ie geschikte modellen moeten kunnen leveren, of anders niet, aan de fabrikant de keus.
Óf ze komen met een goed elektrisch produkt, óf ze kunnen sluiten.
En dat is blijkbaar het enige dat werkt om de oude fabrikanten aan te zetten tot verandering.
Hier stopt het trouwens niet, men wil als begin twee grote fjorden uitstootvrij maken, dus wie er nog wil varen mag dat alleen doen zonder brandstofmotor.
Nu ineens kunnen er wél elektrische veerboten ontwikkeld worden en nu blijkt dat het gewoon kan. Nu merk je ook hoeveel dat echt bespaart...
Zul je zien dat andere schepen straks ook zonder uitstoot kunnen varen.
Het kan best, als het maar moét.
Kan best zijn dat Noorwegen erin slaagt de invoer van brandstofwagens gaat verbieden.Noorwegen wil vanaf 2025 de verkoop van brandstof aangedreven auto’s verbieden en dat lijkt ook te gaan lukken.
Als een fabrikant in de toekomst in Noorwegen nog auto’s wil verkopen dan zal ie geschikte modellen moeten kunnen leveren, of anders niet, aan de fabrikant de keus.
Óf ze komen met een goed elektrisch produkt, óf ze kunnen sluiten.
En dat is blijkbaar het enige dat werkt om de oude fabrikanten aan te zetten tot verandering.
Die getallen zijn leuk, maar zeggen me niet zo veel. Zijn die grofweg 20 duizend extra auto's er ook precies vanaf gegaan bij de diesels? Of zijn er daar ook 20 duizend extra van verkocht? En hoe veel brandstof auto's worden ontmanteld? Ik vermoed dat een boel auto's verhuizen naar buurlanden.
En de echte roetbakken worden uiteindelijk doorgeschoven naar Afrika. Daar wonen ooit in de toekomst even veel mensen als nu op de hele wereld. Mogelijk dat ze tegen die tijd een Noorse cultuur hebben, dan komt het vast goed.
Mijn auto heeft een roetfilter, uiteraard, anders kan die de Euro 6 niet hebben.... zullen die worden doorgeschoven naar Afrika waar ze alles er af halen dat ze nog enigszins acceptabel maakt en zo krijg je echte roetbakken.
Cherry picking!!!
Noorwegen is een heel ander land, en denk je werkelijk dat over 6 jaar er geen andere auto nog het land in mag, hoeveel nieuwe auto's worden er par jaar daar vekocht, en hoeveel subsidie zit daar dan op...
Noorwegen is zelf een olieproducerend land, gaan die met boter op hun hoofd gewoon door met olie oppompen voor de rest van de wereld omdat die er om vragen, of zeggen ze dan : Nee je krijgt van ons geen olie meer, is slecht voor het millieu..
Daarnaast is Noorwegen veel beter omgegaan met hun rijkdom uit de olie ontstaan, de helft van de inkomsten hebben ze daar op een rekening gezet om de generatie er na ook te laten profiteren van hun winsten, en daarvan komt dus voor de subsidie ook weer een deel uit de OLIE pot...
Is hetzelfde als wat nederland nu doet met het gas...
Wij moeten er van af, maar de landen om ons heen gaan juist over van kolen en hout naar gas, want dat is zo goed voor het millieu daar, hier schijnbaar niet..
Je bedoelt over 500 jaar ofzo? Of echt wij, de huidige generaties?en daar gaan wij allemaal van profiteren.
Mijn auto heeft een roetfilter, uiteraard, anders kan die de Euro 6 niet hebben.
Gemiddeld verbruik bij rustig rijden, 5,8L/100km. En er komt nog steeds evenveel roet in de lucht terecht dan wanneer die deze roetfilter niet heeft, alleen is het nu nog veel fijner dan zonder roetfilter, maar daardoor niet minder ongezond.
Als mijn auto binnen 6 jaar (of eerder) naar Afrika verhuist, halen ze die daar idd tussen uit, met het gevolg dat er dezelfde hoeveelheid roet in de lucht komt, maar minder fijn, en daardoor meetbaar.
Of nee toch niet, er komt minder roet in de lucht terecht, want zonder roetfilter is er ook geen regeneratieproces nodig, en als dát wegvalt, daalt het verbruik met minstens 15%!
De roetfilter is gewoon een grote misleiding. Net als zoveel andere dingen.
Als de regeringen willen dat we millieuvriendelijk rijden, moeten ze ervoor zorgen dat de mensen dat kunnen. De technologie is er, maar niet de wil, er wordt in de eerste plaats aan eigenbelang gedacht.
Politiekers moeten ook inbinden, het voorbeeld geven. Niet dat dat veel gaat doen, want slechts een klein percentage van de mensen zit zo hoog in de politiek dat ze energie verbruiken gelijk aan een heel dorp of kleine stad, maar als zij het voorbeeld geven, zal de bevolking volgen.
En ze zouden fabrieken kunnen verplichten om betaalbare en rendabele auto's op elektriciteit te maken. Ik geloof best dat een auto ter grootte van een gemiddelde gezinsberline ontwikkeld kan worden met een actieradius van om en bij de 300km, en een nieuwprijs van max 20.000€. Maar de wil is er niet.
En verder blijft het probleem, wat ik al meermaals gezegd heb, dat er niet naartoe gewerkt moet worden om voldoende energie te maken, maar onze energiebehoefte afgebouwd zou moeten worden. Maar dat is "onmenselijk", want we hebben al deze luxe toch zo hard nodig ...