Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Dat is dus irrelevant. Je vergelijk gewoon appels met appels met deze vergelijking. Het is uberhaupt hilarisch dat mensen denken dat een elektrische auto meer kans op brand heeft dan een auto met verbrandingsmotor.
had geen ander antwoord verwacht...je zou maar eens een eerlijke vergelijking krijgen
 
Dat is dus irrelevant. Je vergelijk gewoon appels met appels met deze vergelijking. Het is uberhaupt hilarisch dat mensen denken dat een elektrische auto meer kans op brand heeft dan een auto met verbrandingsmotor.

Maar andersom de brandveiligheid van een superdure moderne auto vergelijken met het gemiddelde wagenpark heb je niks op aan te merken neem ik aan? O-)
 
Heb je zelf het filmpje wel afgekeken? Want hij twijfelt aan het feit of de mens verantwoordelijk is voor de C02/temperatuur stijging maar....
- Hij pleit voor groene energie
- Wil af van fossiele brandstoffen om de volgende generatie te sparen
- Heeft an sich helemaal geen gekke ideeën verder (Zandmotor!)
- Ik zie hem wel een elektrische auto kopen ;)

Vergeet ook niet dat de algemene tendens in de wetenschappelijke lectuur toch echt is dat de mens de oorzaak is van de milieuproblematiek die er momenteel speelt. Daar doet een iemand die wat anders vindt niks aan af. Dat gaat overigens ook veel verder dan wat opwarming van de aarde en meer CO2 in de lucht.

Stel: De mens is niet de oorzaak van de opwarming van de aarde.
Ga jij het er op gokken voor je kinderen, kleinkinderen en andere toekomstige misbaksels op deze aarde? We moeten gewoon langzaam naar een milieuvriendelijkere vorm van energiewinning. Daar helpen we mogelijk het milieu mee, maar veel belangrijker de gezondheid van ontzettend veel mensen op deze aardkloot. Als je kijkt hoeveel doden per Kwh fossiele brandstoffen opleveren dan zul je toch zelf ook wel moeten begrijpen dat dat toch echt niet de toekomst is.

Nee, je hoeft geen heilig boontje te worden. De overgang naar betere energiebronnen gebeurd niet in een jaar of 10. We moeten het ook allemaal kunnen betalen. Ik zou graag elektrisch rijden maar met een in mijn geval gemiddelde autoprijs van 1000 euro tweedehands ga ik geen elektrische auto vinden. Zelfs een hybride is daarmee quasi onmogelijk. Daar ben ik vast niet uniek in dus het gaat wel even duren voordat we allemaal elektrisch rijden. Huizen worden steeds beter geïsoleerd en steeds meer mensen laten vaker vlees staan. Dit soort veranderingen kosten tijd.
Het hele verhaal gaat erover dat het erg onwaarschijnlijk is dat CO2 stijging samengaat met de globale temperatuur stijging. Dat dus milieu en energie twee losse dingen zijn.

Hij vind het niet handig als we over 1000 jaar geen medicijnen en plastic kunnen maken omdat we nu de grondstoffen op stoken. Daar ben ik het zeker mee eens al denk ik dat we grotere problemen hebben, simpelweg omdat de groei van aantal mensen groter is dan ooit.
Als ik hoor dat in een klein en erg rijk land waar zwaar wordt gesubsidieerd pas 30% van de nieuwe auto's elektrisch is, denk ik vooral 'zelfs daar gaat het aantal rond rijdende brandstof auto's nog altijd omhoog, laat staan in de rest van de wereld'.
 
Laatst bewerkt:
Maar andersom de brandveiligheid van een superdure moderne auto vergelijken met het gemiddelde wagenpark heb je niks op aan te merken neem ik aan? O-)
Met cijfers wordt altijd gerommeld om een bepaalde uitslag te krijgen. Waarom anders zou in dit geval een koppeling met de afgelegde afstand zijn?
 
Met cijfers wordt altijd gerommeld om een bepaalde uitslag te krijgen. Waarom anders zou in dit geval een koppeling met de afgelegde afstand zijn?
Ze zullen dat eerlijk vinden. :?

Een koppeling aan de leeftijd en prijsklasse van de auto's zou ook kunnen maar dat is vast minder relevant. :?
 
Met cijfers wordt altijd gerommeld om een bepaalde uitslag te krijgen. Waarom anders zou in dit geval een koppeling met de afgelegde afstand zijn?

Door de afgelegde afstand erbij te nemen wordt ook het verschil in gebruik uitgefilterd.
Ze zouden het ook kunnen relateren aan het aantal auto's dat er van dat type rondrijdt maar dan krijg je vast het argument dat de gemiddelde Tesla nieuwer is.
Al zijn de eerste al zo'n 10 jaar oud....

Er zijn genoeg Tesla's met 3-400.000 km en er zijn er inmiddels ook met meer dan 700.000km.
Nog steeds met de eerste accu en aandrijving.
Uiteraard levert de accu niet meer wat deze nieuw leverde maar nog steeds voldoende voor normaal gebruik.
Niet voor niets geeft Tesla 8 jaar garantie zonder beperking van kilometers op de accu en de aandrijving.
De aandrijving heeft dan ook een ontwerp levensduur van 1.000.000 mijl, ruim 1.600.000 kilometer.
Waar vindt je dit bij een gewone auto?
 
Lekker gemakkelijk.

Gemiddeld legt een ev 16.000 km af per jaar (in 2015)

Dan kun je best 8 jaar garantie geven...
 
Door de afgelegde afstand erbij te nemen wordt ook het verschil in gebruik uitgefilterd.
Ze zouden het ook kunnen relateren aan het aantal auto's dat er van dat type rondrijdt maar dan krijg je vast het argument dat de gemiddelde Tesla nieuwer is.
Al zijn de eerste al zo'n 10 jaar oud....

Er zijn genoeg Tesla's met 3-400.000 km en er zijn er inmiddels ook met meer dan 700.000km.
Nog steeds met de eerste accu en aandrijving.
Uiteraard levert de accu niet meer wat deze nieuw leverde maar nog steeds voldoende voor normaal gebruik.
Niet voor niets geeft Tesla 8 jaar garantie zonder beperking van kilometers op de accu en de aandrijving.
De aandrijving heeft dan ook een ontwerp levensduur van 1.000.000 mijl, ruim 1.600.000 kilometer.
Waar vindt je dit bij een gewone auto?
Het is maar de vraag of de brandveiligheid verandert met het aantal gereden kilometers.
 
en hoeveel van die branden ontstaan door electrische problemen ???

Ik begrijp het probleem niet.

Feit is blijkbaar dat het met brandgevaar precies andersom is dan iedereen schijnbaar denkt.

Wat denk je te kunnen aantonen als je ze per oorzaak indeelt, dat het dan ineens andersom is ? Het is nogal een verhouding, 5 staat tot 55...

Vandaag in het nieuws:

Brandweer blust brandende stationwagen in Vinkeveen

Vorige week in het nieuws:

Auto's branden uit bij autobedrijf in Waverveen
 
Het is niet gauw goed hè... Hoeveel garantie zit er eigenlijk op jouw auto...

Ik kan helaas geen tesla betalen en heb geen onderneming waardoor ik niet de helft van de aanschafprijs links- of rechtsom kan terugvorderen.
Uiteraard betaald door de rest van de mensen die in dezelfde situatie als ik zitten....

Mijn auto heb ik dus gekocht met "garantie tot aan de deur".

Maar koop een Kia en je hebt zeven jaar garantie.
Een Hyundai heeft vijf jaar garantie.
 
Het is nogal een verhouding, 5 staat tot 55...
Toch denk ik dat die verhouding niet bepaald overeind blijft als je er één type auto tegenover zoekt van vergelijkbare aanschafprijs en vergelijkbare bouwjaren, waar vergelijkbare afstanden per auto mee worden gereden.

Verder zal een Tesla heus wel relatief brandveilig zijn, dat geloof ik meteen.
En ook mooi dat ze dankzij elke Tesla vandaag straks in de aanloop naar de volgende ijstijd nog wat langer grondstoffen hebben voor van alles.
Alleen hopen dat de huidige groeicurve van de mensheid niet tot dan heeft doorgezet. Alhoewel 50 miljard mensen, met allemaal een Tesla, zou best cool zijn. *O*
 
Als ik hoor dat in een klein en erg rijk land waar zwaar wordt gesubsidieerd pas 30% van de nieuwe auto's elektrisch is, denk ik vooral 'zelfs daar gaat het aantal rond rijdende brandstof auto's nog altijd omhoog, laat staan in de rest van de wereld'.

Hier wat gedetailleerdere cijfers:

Electric car sales grew by 40% in Norway this year

Noorwegen wil vanaf 2025 de verkoop van brandstof aangedreven auto’s verbieden en dat lijkt ook te gaan lukken.

Als een fabrikant in de toekomst in Noorwegen nog auto’s wil verkopen dan zal ie geschikte modellen moeten kunnen leveren, of anders niet, aan de fabrikant de keus.

Óf ze komen met een goed elektrisch produkt, óf ze kunnen sluiten.
En dat is blijkbaar het enige dat werkt om de oude fabrikanten aan te zetten tot verandering.

Hier stopt het trouwens niet, men wil als begin twee grote fjorden uitstootvrij maken, dus wie er nog wil varen mag dat alleen doen zonder brandstofmotor.
Nu ineens kunnen er wél elektrische veerboten ontwikkeld worden en nu blijkt dat het gewoon kan. Nu merk je ook hoeveel dat echt bespaart...
Zul je zien dat andere schepen straks ook zonder uitstoot kunnen varen.

Het kan best, als het maar moét.
 
Hier wat gedetailleerdere cijfers:

Electric car sales grew by 40% in Norway this year

Noorwegen wil vanaf 2025 de verkoop van brandstof aangedreven auto’s verbieden en dat lijkt ook te gaan lukken.

Als een fabrikant in de toekomst in Noorwegen nog auto’s wil verkopen dan zal ie geschikte modellen moeten kunnen leveren, of anders niet, aan de fabrikant de keus.

Óf ze komen met een goed elektrisch produkt, óf ze kunnen sluiten.
En dat is blijkbaar het enige dat werkt om de oude fabrikanten aan te zetten tot verandering.

Hier stopt het trouwens niet, men wil als begin twee grote fjorden uitstootvrij maken, dus wie er nog wil varen mag dat alleen doen zonder brandstofmotor.
Nu ineens kunnen er wél elektrische veerboten ontwikkeld worden en nu blijkt dat het gewoon kan. Nu merk je ook hoeveel dat echt bespaart...
Zul je zien dat andere schepen straks ook zonder uitstoot kunnen varen.

Het kan best, als het maar moét.

Die getallen zijn leuk, maar zeggen me niet zo veel. Zijn die grofweg 20 duizend extra auto's er ook precies vanaf gegaan bij de diesels? Of zijn er daar ook 20 duizend extra van verkocht? En hoe veel brandstof auto's worden ontmanteld? Ik vermoed dat een boel auto's verhuizen naar buurlanden.
En de echte roetbakken worden uiteindelijk doorgeschoven naar Afrika. Daar wonen ooit in de toekomst even veel mensen als nu op de hele wereld. Mogelijk dat ze tegen die tijd een Noorse cultuur hebben, dan komt het vast goed. *D
 
Hier wat gedetailleerdere cijfers:

Electric car sales grew by 40% in Norway this year

Noorwegen wil vanaf 2025 de verkoop van brandstof aangedreven auto’s verbieden en dat lijkt ook te gaan lukken.

Als een fabrikant in de toekomst in Noorwegen nog auto’s wil verkopen dan zal ie geschikte modellen moeten kunnen leveren, of anders niet, aan de fabrikant de keus.

Óf ze komen met een goed elektrisch produkt, óf ze kunnen sluiten.
En dat is blijkbaar het enige dat werkt om de oude fabrikanten aan te zetten tot verandering.

Hier stopt het trouwens niet, men wil als begin twee grote fjorden uitstootvrij maken, dus wie er nog wil varen mag dat alleen doen zonder brandstofmotor.
Nu ineens kunnen er wél elektrische veerboten ontwikkeld worden en nu blijkt dat het gewoon kan. Nu merk je ook hoeveel dat echt bespaart...
Zul je zien dat andere schepen straks ook zonder uitstoot kunnen varen.

Het kan best, als het maar moét.
Cherry picking!!!
Noorwegen is een heel ander land, en denk je werkelijk dat over 6 jaar er geen andere auto nog het land in mag, hoeveel nieuwe auto's worden er par jaar daar vekocht, en hoeveel subsidie zit daar dan op...
Noorwegen is zelf een olieproducerend land, gaan die met boter op hun hoofd gewoon door met olie oppompen voor de rest van de wereld omdat die er om vragen, of zeggen ze dan : Nee je krijgt van ons geen olie meer, is slecht voor het millieu..
Daarnaast is Noorwegen veel beter omgegaan met hun rijkdom uit de olie ontstaan, de helft van de inkomsten hebben ze daar op een rekening gezet om de generatie er na ook te laten profiteren van hun winsten, en daarvan komt dus voor de subsidie ook weer een deel uit de OLIE pot...

Is hetzelfde als wat nederland nu doet met het gas...
Wij moeten er van af, maar de landen om ons heen gaan juist over van kolen en hout naar gas, want dat is zo goed voor het millieu daar, hier schijnbaar niet..
 
Noorwegen wil vanaf 2025 de verkoop van brandstof aangedreven auto’s verbieden en dat lijkt ook te gaan lukken.

Als een fabrikant in de toekomst in Noorwegen nog auto’s wil verkopen dan zal ie geschikte modellen moeten kunnen leveren, of anders niet, aan de fabrikant de keus.

Óf ze komen met een goed elektrisch produkt, óf ze kunnen sluiten.
En dat is blijkbaar het enige dat werkt om de oude fabrikanten aan te zetten tot verandering.
Kan best zijn dat Noorwegen erin slaagt de invoer van brandstofwagens gaat verbieden.
Volgende stap is, toeristen verbieden om binnen te rijden met brandstof voertuigen.

Maar zoals @K@W@ al aanhaalde, in Noorwegen is dat niet zo moeilijk, de mensen verdienen er zoveel dat ze hun eigen benzine zelfs goedkoop vinden.
Komt er bij dat Noorwegen ondanks zijn grote oppervlakte maar 5,3 miljoen inwoners telt. Dat is heel wat anders dan een minilandje als België waar er 11 miljoen bewoners zitten, en NL, iets van een 15 miljoen ongeveer?

Het is niet dat elektrisch rijden niet kan, het probleem is dat het niet betaalbaar kan mag zijn. En meer nog, de elektriciteitsnetten gaan dat hier de komende 30 jaar zeker niet kunnen trekken.
Of dat wordt ons toch wijsgemaakt, de rekening voor de burger 3 tot 5 keer hoger, "want we hebben dat nodig om het net uit te kunnen breiden" zal men dan zeggen.
Kortom, heel dat klimaatprobleem (wat er ook is, maar enorm opgeblazen wordt), wordt door de overheid alleen maar gebruikt misbruikt om de gewone (en vooral minder bemiddelde) burger nog verder uit te zuigen.

Nogmaals, ik wil gerust overstappen op elektrisch rijden, maar een auto (iets wat je een auto kan noemen, en dus niet zo een plastieken doos á la Ligier), kost niet minder dan 45000€. Dat kan ik in de verste verte niet betalen.

Hetzelfde wat betreft een motor, een goede elektrische motor kost 18000€, dat is enorm veel geld, wat dan op zijn beurt eigenlijk toch maar een "simpele naked bike" is, terwijl je voor dat geld al bijna een nieuwe BMW R1200RT hebt :X
 
Die getallen zijn leuk, maar zeggen me niet zo veel. Zijn die grofweg 20 duizend extra auto's er ook precies vanaf gegaan bij de diesels? Of zijn er daar ook 20 duizend extra van verkocht? En hoe veel brandstof auto's worden ontmanteld? Ik vermoed dat een boel auto's verhuizen naar buurlanden.
En de echte roetbakken worden uiteindelijk doorgeschoven naar Afrika. Daar wonen ooit in de toekomst even veel mensen als nu op de hele wereld. Mogelijk dat ze tegen die tijd een Noorse cultuur hebben, dan komt het vast goed. *D

Wat wil je daarmee zeggen ? Je denkt toch niet echt dat die omslag in een week gaat of zo ? Het is een langdurig proces en dat is nu net in gang gezet.

Zolang wij hier alleen maar verbrandingmotoren blijven kopen zullen die worden doorgeschoven naar Afrika waar ze alles er af halen dat ze nog enigszins acceptabel maakt en zo krijg je echte roetbakken.
 
... zullen die worden doorgeschoven naar Afrika waar ze alles er af halen dat ze nog enigszins acceptabel maakt en zo krijg je echte roetbakken.
Mijn auto heeft een roetfilter, uiteraard, anders kan die de Euro 6 niet hebben.
Gemiddeld verbruik bij rustig rijden, 5,8L/100km. En er komt nog steeds evenveel roet in de lucht terecht dan wanneer die deze roetfilter niet heeft, alleen is het nu nog veel fijner dan zonder roetfilter, maar daardoor niet minder ongezond.

Als mijn auto binnen 6 jaar (of eerder) naar Afrika verhuist, halen ze die daar idd tussen uit, met het gevolg dat er dezelfde hoeveelheid roet in de lucht komt, maar minder fijn, en daardoor meetbaar.
Of nee toch niet, er komt minder roet in de lucht terecht, want zonder roetfilter is er ook geen regeneratieproces nodig, en als dát wegvalt, daalt het verbruik met minstens 15%!

De roetfilter is gewoon een grote misleiding. Net als zoveel andere dingen.

Als de regeringen willen dat we millieuvriendelijk rijden, moeten ze ervoor zorgen dat de mensen dat kunnen. De technologie is er, maar niet de wil, er wordt in de eerste plaats aan eigenbelang gedacht.
Politiekers moeten ook inbinden, het voorbeeld geven. Niet dat dat veel gaat doen, want slechts een klein percentage van de mensen zit zo hoog in de politiek dat ze energie verbruiken gelijk aan een heel dorp of kleine stad, maar als zij het voorbeeld geven, zal de bevolking volgen.

En ze zouden fabrieken kunnen verplichten om betaalbare en rendabele auto's op elektriciteit te maken. Ik geloof best dat een auto ter grootte van een gemiddelde gezinsberline ontwikkeld kan worden met een actieradius van om en bij de 300km, en een nieuwprijs van max 20.000€. Maar de wil is er niet.

En verder blijft het probleem, wat ik al meermaals gezegd heb, dat er niet naartoe gewerkt moet worden om voldoende energie te maken, maar onze energiebehoefte afgebouwd zou moeten worden. Maar dat is "onmenselijk", want we hebben al deze luxe toch zo hard nodig ...
 
Cherry picking!!!
Noorwegen is een heel ander land, en denk je werkelijk dat over 6 jaar er geen andere auto nog het land in mag, hoeveel nieuwe auto's worden er par jaar daar vekocht, en hoeveel subsidie zit daar dan op...
Noorwegen is zelf een olieproducerend land, gaan die met boter op hun hoofd gewoon door met olie oppompen voor de rest van de wereld omdat die er om vragen, of zeggen ze dan : Nee je krijgt van ons geen olie meer, is slecht voor het millieu..
Daarnaast is Noorwegen veel beter omgegaan met hun rijkdom uit de olie ontstaan, de helft van de inkomsten hebben ze daar op een rekening gezet om de generatie er na ook te laten profiteren van hun winsten, en daarvan komt dus voor de subsidie ook weer een deel uit de OLIE pot...

Is hetzelfde als wat nederland nu doet met het gas...
Wij moeten er van af, maar de landen om ons heen gaan juist over van kolen en hout naar gas, want dat is zo goed voor het millieu daar, hier schijnbaar niet..

Olie inderdaad.

Zolang wij benzine en diesel blijven rijden zal er veel olie nodig zijn, en als de Noren dat niet leveren komt het wel uit bijvoorbeeld Arabie.
Daar laten ze er megalomane moskeeen van bouwen, gigantische voetbalstadions voor een paar wedstrijden en enorme paleizen voor al die duizenden prinsen waar jonge meisjes als slaven worden misbruikt. Verder besteden ze het aan de wereldwijde verspreiding van hun intolerante godsdienst.

Heel nuttig allemaal... Daar heeft de mensheid wat aan...

Die olie komt er dus toch wel, dan heb ik liever dat de Noren het leveren want die doen tenminste nuttige dingen met het verdiende geld.
Want daar stimuleren ze innovatie, ze dwingen fabrikanten a.h.w. om elektrische auto's te maken en dat kost geld. De eerste modellen met nieuwe technieken zijn duur, dat is niet anders. Nieuwe technieken maken dure auto's. Daarna druppelen deze technieken door naar goedkopere modellen, zo is het altijd gegaan. Top down.

Ze gebruiken hun oliegeld dus voor de versnelling van de ontwikkeling van duurzame technieken en daar gaan wij allemaal van profiteren.
 
en daar gaan wij allemaal van profiteren.
Je bedoelt over 500 jaar ofzo? Of echt wij, de huidige generaties?

Het punt dat ik de hele probeer te maken is dat ik niet zo heel erg onder de indruk ben van de getallen in Noorwegen.

Je kunt hier vast ook wel villa wijken vinden waar een op de drie nieuw gekochte auto's een Tesla is.
Dat gaat zich alleen heel lastig vertalen naar zuid Amerika, India of Afrika. Dat gaat echt nog heel lang duren.
En vooral met de groei van de wereldbevolking gaat verlopig het verbruik nog wel een paar honderd jaar omhoog.

Dus nogmaals, het enige punt dat ik wil maken is dat ik het niet zo positief in zie wat betreft het zuinig zijn met onze grondstoffen.
 
Mijn auto heeft een roetfilter, uiteraard, anders kan die de Euro 6 niet hebben.
Gemiddeld verbruik bij rustig rijden, 5,8L/100km. En er komt nog steeds evenveel roet in de lucht terecht dan wanneer die deze roetfilter niet heeft, alleen is het nu nog veel fijner dan zonder roetfilter, maar daardoor niet minder ongezond.

Als mijn auto binnen 6 jaar (of eerder) naar Afrika verhuist, halen ze die daar idd tussen uit, met het gevolg dat er dezelfde hoeveelheid roet in de lucht komt, maar minder fijn, en daardoor meetbaar.
Of nee toch niet, er komt minder roet in de lucht terecht, want zonder roetfilter is er ook geen regeneratieproces nodig, en als dát wegvalt, daalt het verbruik met minstens 15%!

De roetfilter is gewoon een grote misleiding. Net als zoveel andere dingen.

Als de regeringen willen dat we millieuvriendelijk rijden, moeten ze ervoor zorgen dat de mensen dat kunnen. De technologie is er, maar niet de wil, er wordt in de eerste plaats aan eigenbelang gedacht.
Politiekers moeten ook inbinden, het voorbeeld geven. Niet dat dat veel gaat doen, want slechts een klein percentage van de mensen zit zo hoog in de politiek dat ze energie verbruiken gelijk aan een heel dorp of kleine stad, maar als zij het voorbeeld geven, zal de bevolking volgen.

En ze zouden fabrieken kunnen verplichten om betaalbare en rendabele auto's op elektriciteit te maken. Ik geloof best dat een auto ter grootte van een gemiddelde gezinsberline ontwikkeld kan worden met een actieradius van om en bij de 300km, en een nieuwprijs van max 20.000€. Maar de wil is er niet.

En verder blijft het probleem, wat ik al meermaals gezegd heb, dat er niet naartoe gewerkt moet worden om voldoende energie te maken, maar onze energiebehoefte afgebouwd zou moeten worden. Maar dat is "onmenselijk", want we hebben al deze luxe toch zo hard nodig ...

Dat is maar de helft van het verhaal.
Brandstof motoren geven verschillende soorten uitstoot.
Hierbij wil men een optimale mix bereiken.


Als je bij een diesel het roetfilter weghaalt, dan wordt hij idd zuiniger maar en als je de ERG afgedopt hebt dan wordt hij nog zuiniger.
Dan zou je simpel denken jippie ik stoot dus nu minder CO2 uit en dat klopt ook nog.
Alleen heb dan wel een veel grotere uitstoot van fijnstof en NOx.
Fijnstof en NOx-en zijn nog veel schadelijker dan CO2.


Er zijn stimulerende maatregelen zoals geen wegenbelasting, minder bijtelling voor zakelijke rijders en milieu subsidie in de vorm van een extra aftrekpost.
De regering doet er dus echt wel wat aan en een hele groep vindt dat dit al te ver gaat omdat zij er geen gebruik van kunnen of willen maken. Er is ook spraken van om voor particulieren een subsidie van € 6000 per auto te gaan geven. Uiteraard kan niet alles in één keer om zijn.


Er zijn nu al instap modellen van Smart for four voor < € 20.000 ( na kortingsactie van Smart.)
Het bereik is nu nog maar iets van 160km effectief maar dat zal vast beter gaan worden in de nabije toekomst.
Daarbij is het wellicht ook goed om naar de totale kosten te kijken en niet alleen de aanschaf.

Een 525pk Tesla verbruik nog geen 5ct per km aan thuis geladen stroom. Vergelijk dat eens met een benzine of diesel stoker.

De wil is er dus wel maar fabrikanten hebben ook te dealen met de Njet generatie die je hier ook veel op het forum ziet.
Het heeft voor hen ook geen zin om een hele range aan auto's te maken die "nog" niemand wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan