Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Over dat gebruik maken van het systeem.
Daarmee zijn de grijskenteken auto's voor particulieren onaantrekkelijk gemaakt en is de hele oldtimer wereld verziekt en geruïneerd geworden.
Dat werd veel te aantrekkelijk en kostte de (r)overheid veel te veel geld.
En nu mag dat met bakken tegelijk over de balk gesmeten worden voor een paar van die ev's en het milieu?
Lekker consequent

Ach het was typisch weer z'n regeling waar weer niet verder over nagedacht was, gewoon omdat ze in den Haag totaal geen inlevingsvermogen hebben wat er speelt bij de gewone burger en hoe inventief ze zijn, zoals dat zo vaak gebeurt...vanaf het moment dat die regeling actief was heb ik 3 audi 100 uit Dld gehaald , en we hebben voor 25 euro per jaar per auto op oldtimerverzekering kunnen rijden, 1 auto er bij voor de gewone verzekering, en we hebben ons jaren te barste gelachen, temeer gelijkertijd die umweltzones van kracht werden , en de duitsers uit die steden niet wisten wat ze met die auto's aan moesten....voor mijn dochter had ik er zelfs een uit stuttgard die was op de kop af 25 jaar, en had 4400 JA HONDERD kilometer gelopen, 800 euro voor betaald
 
Over dat gebruik maken van het systeem.
Daarmee zijn de grijskenteken auto's voor particulieren onaantrekkelijk gemaakt en is de hele oldtimer wereld verziekt en geruïneerd geworden.
Dat werd veel te aantrekkelijk en kostte de (r)overheid veel te veel geld.
En nu mag dat met bakken tegelijk over de balk gesmeten worden voor een paar van die ev's en het milieu?
Lekker consequent

Zo werkt dat nu eenmaal. Zodra het werkelijk gebruik het gebudgetteerde gebruik overtreft wordt er ingegrepen.
Paar jaar terug werd de toeslag voor kinderopvang versoberd met het gevolg dat ouders hun kinderen massaal van de opvang haalden. Leegloop bij de opvang...veel werknemers op straat.
Iedereen maakt gebruik van het systeem. Iedereen... Je bent (zoals sommige domme hypocrieten hier beweren) geen parasiet of smeerlap als je gebruik maakt van beschikbare toeslagen, gebruik maakt van aftrekposten in je aangifte, MRB voordeel haalt uit grijs kenteken/oldtimer/ev auto, lagere bijtelling op je lease auto, de btw aftrekt op je investering in zonnepanelen..... etc..
 
Ach, in België is er een wet in de maak dat elektrische voertuigen vanaf een bepaalde datum verplicht zal zijn met kunstmatig geluid uitgevoerd te worden vanwege niet gehoord te worden, want a ja, ge snapt dat toch dat voetgangers en fietsers een auto niet zien aankomen, omdat ze aan het texten zijn ...

Motoren zullen ook volgen.
Kan je binnenkort dus in een menu een geluidje kiezen, wat wordt het vandaag, een zacht lopende viercillinder, een roffelende 2 cil, of een stampende 1 cil? Jankende 2 tact? Open pijpen of niet? V8 geluidje? Ohw, dat laatste moet ik nog downloaden ... hehe! Kijk nu! Voor 5€ extra kan ik er nog een vliegtuig geluidje bijkrijgen ook, de gezichten die daarop volgen zijn die 5€ zeker waard, doen dus!
Ik zou wel het geluid willen hebben van een oude ford transit diesel met een lekke uitlaat die op het punt staat het te begeven.
 
Zo werkt dat nu eenmaal. Zodra het werkelijk gebruik het gebudgetteerde gebruik overtreft wordt er ingegrepen.
Paar jaar terug werd de toeslag voor kinderopvang versoberd met het gevolg dat ouders hun kinderen massaal van de opvang haalden. Leegloop bij de opvang...veel werknemers op straat.
Iedereen maakt gebruik van het systeem. Iedereen... Je bent (zoals sommige domme hypocrieten hier beweren) geen parasiet of smeerlap als je gebruik maakt van beschikbare toeslagen, gebruik maakt van aftrekposten in je aangifte, MRB voordeel haalt uit grijs kenteken/oldtimer/ev auto, lagere bijtelling op je lease auto, de btw aftrekt op je investering in zonnepanelen..... etc..

De enige post die hier word afgetrokken is die in m’n onderbroek. Verder worden we hier alleen maar dieper genaaid doordat alles duurder word.
 
Ik zou wel het geluid willen hebben van een oude ford transit diesel met een lekke uitlaat die op het punt staat het te begeven.
Toen de gsm zijn intrede deed, zoals met name de oerechte Nokia 3310, kwamen er hopen after market covers op de markt, ook voor alle andere gangbare gsm's. Zowel bestaande, als covers waarvan je zelf het uiterlijk kon bepalen. Gek he, dat we daar niks meer van zien, was ooit zulk een boomende markt, en nu dood, we kunnen ons nog maar amper voorstellen dat we met zulke simpele gsm'etjes werkte en dat als high tech zagen ... en nu dwaal ik wat te veel af ...

Maar net als het toen met die covertjes ging, zal je misschien allerhande geluiden kunnen downloaden, en desgewenst geluiden naar eigen smaak/ontwerp kunnen laten componeren en in uw voertuig laden, dus, er is hoop voor je :t
 
Toen de gsm zijn intrede deed, zoals met name de oerechte Nokia 3310, kwamen er hopen after market covers op de markt, ook voor alle andere gangbare gsm's. Zowel bestaande, als covers waarvan je zelf het uiterlijk kon bepalen. Gek he, dat we daar niks meer van zien, was ooit zulk een boomende markt, en nu dood, we kunnen ons nog maar amper voorstellen dat we met zulke simpele gsm'etjes werkte en dat als high tech zagen ... en nu dwaal ik wat te veel af ...

Maar net als het toen met die covertjes ging, zal je misschien allerhande geluiden kunnen downloaden, en desgewenst geluiden naar eigen smaak/ontwerp kunnen laten componeren en in uw voertuig laden, dus, er is hoop voor je :t
Als ik ooit rijk word koop ik me er gelijk eentje. Die geluiden doe ik downloaden via Napster ofzo lekker gratis.
 
Het is gewoonweg zielig om te zien hoe sommigen hier polariseren, frustrerend en kinderachtig gedrag vertonen en moeten afgeven op die zogenaamde rijke elektro lease rijder. Wat is jullie probleem ? Kun je alleen afgunst vertonen naar diegene die het financieel beter heeft dan jou ? Die Tesla rijder bedenkt de regels en wetgeving niet. Hij maakt er gebruik van. De volgende keer als je die Tesla rijder ziet en erop wil spugen kun je ook denken dat die persoon waarschijnlijk een succesvol ondernemer of manager is die een bedrijf oprichtte of groot maakte door zelf jarenlang keihard te werken en mogelijk zelfs privé financiële risico's heeft genomen om dat te bereiken. Doorgaans zijn het de mensen die werkgelegenheid creëren voor velen van ons.

En kijk eens in de spiegel zodra je straks zelf besluit een nieuwe of 2e hands Zoe, Leaf of Prius of wat voor elektro auto dan ook te kopen. Daar heeft de overheid geen BPM van gevangen waardoor de auto voor jou een lagere aanschafwaarde kent en ze vangen van jou geen MRB meer. Heb je er dan ook zoveel moeite mee dat jouw voordeel gefinancierd wordt door de mensen die zich dat niet kunnen permitteren ? Je bent een grote hypocriet als je er dan geen moeite mee hebt en/of het zo nog nooit beredeneerd hebt.

Wat een ongelofelijke klets.

Iemand die het goed voor elkaar heeft en een dikke BMW, Audi of Mercedes least, kan geen 70.000 euro aan subsidies terug vorderen, betaald de volle mep aan bijtelling, BPM en mrb.

Veel plezier ermee, want ik hoef niet mee te betalen aan zijn auto.

De reden dat al die zwaar gesubsidieerde auto's massaal naar het buitenland vertrekken komt omdat ze gebruikt duurder zijn dan nieuw (na alle subsidies)

Gelukkig is den Haag ook wakker geschrokken en begrijpen ze dat Jan Modaal betaald voor de paar rijken die een tesla of jaguar kunnen leasen.
Je hebt het namelijk over 6 miljard! aan subsidies voor "schone" auto's wat al door het afvoerputje is geflikkerd, want die paar Mitsubishi Foutlanders, Tesla's, Volvo's V60 en Jaguars zetten natuurlijk geen zoden aan de dijk.
Voor dat geld hadden ze wel wat meer CO2 kunnen besparen
 
Huil verder hypocriet. Ja afgunst uiten naar anderen maakt jezelf niet gelukkiger |(

Zoek eerst eens op wat hypocriet betekent, sneuneus.

Mijn stelling staat als een huis. Eigenaren van gesubsidieerde EV's zijn landverradende NSB-ers omdat de totaal incompetente overheid mijn belasting bijdrage gebruikt om krankzinnige subsidies uit te delen. Geen enkele milieu bijdrage of wat dan ook. Onder het mom van kijk mij eens deugen parasiteren deze berijders op hardwerkende belastingbetalers.
En dan nu het juiste gebruik van het woord hypocriet: in jan 2019 is de verkoop van EV's met 95% ingestort omdat de subdidies eindelijk gestopt zijn. Zodra de deugers zelf moeten gaan betalen geven ze niet thuis, hypocriet dus.
De overheid heeft overigens nu ook toegegeven een kapitale fout gemaakt te hebben met deze subsidies.
Ik ben een groot voorstander van het terugvorderen van deze subsidies bij de eigenaren van EV's. Deugen doe je maar van je eigen geld.
 
Zoek eerst eens op wat hypocriet betekent, sneuneus.

Mijn stelling staat als een huis. Eigenaren van gesubsidieerde EV's zijn landverradende NSB-ers omdat de totaal incompetente overheid mijn belasting bijdrage gebruikt om krankzinnige subsidies uit te delen. Geen enkele milieu bijdrage of wat dan ook. Onder het mom van kijk mij eens deugen parasiteren deze berijders op hardwerkende belastingbetalers.
En dan nu het juiste gebruik van het woord hypocriet: in jan 2019 is de verkoop van EV's met 95% ingestort omdat de subdidies eindelijk gestopt zijn. Zodra de deugers zelf moeten gaan betalen geven ze niet thuis, hypocriet dus.
De overheid heeft overigens nu ook toegegeven een kapitale fout gemaakt te hebben met deze subsidies.
Ik ben een groot voorstander van het terugvorderen van deze subsidies bij de eigenaren van EV's. Deugen doe je maar van je eigen geld.

Daar mag je wel een voorstander van zijn, maar zo werkt het helaas in de grote boze wereld niet...tenzij het onrechtmatig verkregen is over de regels die op dat moment golden voor het verkrijgen van die subsidie...

Sommigen maken er nu eenmaal een sport van om de regels te bestuderen en kijken wat mogelijk is binnen die regels om er het volle voordeel voor jezelf uit te halen, of dat fair is ...nee, of het toelaatbaar is...ja....
 
Zoek eerst eens op wat hypocriet betekent, sneuneus.

Mijn stelling staat als een huis. Eigenaren van gesubsidieerde EV's zijn landverradende NSB-ers omdat de totaal incompetente overheid mijn belasting bijdrage gebruikt om krankzinnige subsidies uit te delen. Geen enkele milieu bijdrage of wat dan ook. Onder het mom van kijk mij eens deugen parasiteren deze berijders op hardwerkende belastingbetalers.
En dan nu het juiste gebruik van het woord hypocriet: in jan 2019 is de verkoop van EV's met 95% ingestort omdat de subdidies eindelijk gestopt zijn. Zodra de deugers zelf moeten gaan betalen geven ze niet thuis, hypocriet dus.
De overheid heeft overigens nu ook toegegeven een kapitale fout gemaakt te hebben met deze subsidies.
Ik ben een groot voorstander van het terugvorderen van deze subsidies bij de eigenaren van EV's. Deugen doe je maar van je eigen geld.

Kijk eens naar de onzin die je uitkraamt: land verradende NSB'ers... incompetente overheid, krankzinnige subsidies..... Veelzeggend |(
 
Wat een ongelofelijke klets.

Iemand die het goed voor elkaar heeft en een dikke BMW, Audi of Mercedes least, kan geen 70.000 euro aan subsidies terug vorderen, betaald de volle mep aan bijtelling, BPM en mrb.

Veel plezier ermee, want ik hoef niet mee te betalen aan zijn auto.

De reden dat al die zwaar gesubsidieerde auto's massaal naar het buitenland vertrekken komt omdat ze gebruikt duurder zijn dan nieuw (na alle subsidies)

Gelukkig is den Haag ook wakker geschrokken en begrijpen ze dat Jan Modaal betaald voor de paar rijken die een tesla of jaguar kunnen leasen.
Je hebt het namelijk over 6 miljard! aan subsidies voor "schone" auto's wat al door het afvoerputje is geflikkerd, want die paar Mitsubishi Foutlanders, Tesla's, Volvo's V60 en Jaguars zetten natuurlijk geen zoden aan de dijk.
Voor dat geld hadden ze wel wat meer CO2 kunnen besparen

Man, man, wat een onzin.

Ja, de media riep idd 700 miljoen en geen 6 miljard.8)7
Dit was berekend o.b.v. de Tesla van een ton en dat iemand die een Tesla van een ton kocht dan wel een BMW van een ton zou hebben gekocht.

BMW klopt dan nog wel maar toen ik mijn Tesla kocht reed in een 5 jaar oude BMW die ik privé reed en dus geen belasting betaalde over die auto.
Nu betaal ik 4% van bijna een ton aan bijtelling en dus ben ik veel meer belasting gaan betalen.
Bij verreweg de meeste is dit zo gegaan, of minder extreem omdat ze anders een auto van 40 of 50K€ hadden gekocht en dus gaat de berekening volledig mank.

Maar het is zo lekker scoren aan de borreltafel.:r
 
Daar mag je wel een voorstander van zijn, maar zo werkt het helaas in de grote boze wereld niet...tenzij het onrechtmatig verkregen is over de regels die op dat moment golden voor het verkrijgen van die subsidie...

Sommigen maken er nu eenmaal een sport van om de regels te bestuderen en kijken wat mogelijk is binnen die regels om er het volle voordeel voor jezelf uit te halen, of dat fair is ...nee, of het toelaatbaar is...ja....

De klagers zijn zelf vaak de grootste profiteurs van de maatschappij.
Ze verdienen geen stuiver en betalen dus geen cent belasting, wel hebben ze huursubsidie, zorgtoeslag en kindgebondenbudget.
Als ze dan iemande anders zien die iets van zijn leven gemaakt heeft en een aantal mensen de gelegenheid bieden om een ook nog een goed salaris bij ze te verdienen en een enorme bak belasting betalen die voor hun subsidies zorgt dan is de wereld te klein en al helemaal als die ook een keer een voordeeltje hebben.
 
Wat een ongelofelijke klets.
De klagers zijn zelf vaak de grootste profiteurs van de maatschappij.
Ze verdienen geen stuiver en betalen dus geen cent belasting, wel hebben ze huursubsidie, zorgtoeslag en kindgebondenbudget.
Als ze dan iemande anders zien die iets van zijn leven gemaakt heeft en een aantal mensen de gelegenheid bieden om een ook nog een goed salaris bij ze te verdienen en een enorme bak belasting betalen die voor hun subsidies zorgt dan is de wereld te klein en al helemaal als die ook een keer een voordeeltje hebben.
:t Dank U.
 
.....Electrieke ontwerpers zijn ook een soort van conservatief (of bang dat men teveel afwijktO-)) .....
Dat laatste denk ik vooral.

Een fabrikant kan technisch nog zulke mooie motoren bouwen, hij moet ze ook verkopen. Dan kan het slim zijn om te kiezen voor een bekende, veilige vormgeving.
 
Na een dagje beunen/zwartwerken ... waar ze geen belasting over betalen.

Maar zich de dag erna wel ziekmelden omdat zo hard voor hun werkgever hebben moeten werken die nooit goed voor ze zorgt.
Op het werk allerlei tilhulpjes maar dan wel een versleten rug van het zwartwerken en de maatschappij maar betalen.
 
Soowhhh heeee.
De laatdunkendheid druipt er vanaf hier zeg voor de gewone hardwerkende man.
Wees blij dat die er zijn en jou troep en ellende op willen knappen.
Zonder riool en grondwerk en vuilnisophalers zou jij letterlijk in je eigen troep om komen.
Of de gewone elektriciens, timmerlui, bouwvakkers enz enz.
Of een verpleegkundige die goed voor je zorgt of voor een mede familie lid.
Zijn allemaal van die jaloerse profiteurs in jou wereld.
Dat ev rijden doet wel wat met je. Soort übermensch worden. Die hadden we zo'n 80 jaar geleden ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Na een dagje beunen/zwartwerken ... waar ze geen belasting over betalen.

De economie draait ook voor een deel op het zwarte geld. Een beunhaas werkt hier gewoon voor. Dit zijn meestal mensen die het niet al te breed hebben en die ook nog eens iets kunnen. De regering mag die lanterfanters die alleen maar een uitkering hebben wel eens een schop onder hun luie reet geven. Laat ze maar papier prikken langs de weg. Doen ze nog wat nuttigs voor dat geld.
 
Over dat wat nuttigs doen voor een uitkering.
Moet je eens zien hoe goed dat uit heeft gepakt in de werkplaats van de NS in Tilburg.
Gaat nu minimaal 500.000euro extra kosten en gaat ten koste van de gezondheid van die mensen.

Dom wauwelen wordt voor velen steeds makkelijker zo te lezen hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan